کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۹۴۶
تاریخ خبر:

‌داستان سلبریتی‌های خارجی با همسران ایرانی

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | ‌داستان سلبریتی‌های خارجی ‌که دلشان در گروی یاری ایرانی بوده یا همچنان هست. در عالم سیاست و هنر و ورزش گشتیم و ستاره‌هایی را پیدا کردیم که برای زندگی، همسر یا همراهی ایرانی انتخاب کردند و روایت آشنایی آنها را بازگو کردیم.

این هفته در ستون «خرده‌روایت‌هایی از جهان عرب» که در صفحه جهان منتشر می‌شود؛ ‌به مناسبت سالروز تولد جمال عبدالناصر به زندگی او پرداختیم و گفتیم که او همسری ایرانی داشته است. همین موضوع بهانه‌ای شد برای اینکه به‌دنبال دیگر خارجی‌هایی بگردیم که خودشان در کشور خودشان یا حتی در سطح جهان به‌عنوان ستاره یا سلبریتی یا دست‌کم چهره مشهور شناخته می‌شوند و برای زندگی، یار و یاوری ایرانی انتخاب کردند.

برایمان مهم نبوده که دوره زندگی آنها کوتاه بوده یا طولانی یا اینکه در حال حاضر نیز با هم هستند یا نه. صرف انتخاب یک ایرانی باعث شده که ما آنها را در این لیست بیاوریم. البته می‌توانستیم افراد دیگری را نیز به این لیست اضافه کنیم مثل جان سینا و شهرزاد شریعت زاده، تام کروز و نازنین بنیادی، محمد حدید (پدر جی جی و بلا حدید) و شیوا صفایی و علیرضا حقیقی و بی‌بی‌رکسا.

بریتنی اسپیرز- سام اصغری
بریتنی اسپیرز خواننده ۳۹‌ساله آمریکایی است. او کار خود در حوزه موسیقی را در شانزده سالگی آغاز کرد و از همان ابتدای کار نیز به شهرتی جهانی رسید. بریتنی در سال ۲۰۰۴ (یعنی در ۲۳‌سالگی) با جیسون الکساندر، دوست دوران کودکی‌اش ازدواج کرد ولی این عقد خود را خیلی زود باطل کرد. او سپس با کوین فدرلاین ازدواج کرد و از دو بچه داشت ولی آنها هم در سال ۲۰۰۷ جدا شدند.
۵ سال پیش در چنین روزهایی (و در حالی که حدود ۹ سال از رابطه قبلی بریتنی می‌گذشت)؛ بریتنی نسخه‌ای ریمیکس شده از یک آهنگ خود با عنوان «مهمانی چرت زدن» را منتشر کرد. در این ویدئو، سام اصغری بازی می‌کرد و ظاهرا بازی در این موزیک‌ویدئو زمینه آشنایی آن دو را به وجود آورده بود.

سام یا به‌عبارت شناسنامه‌ای، حسام اصغری متولد اسفند سال ۱۳۷۲ در تهران است (این یعنی ۱۲ سال از بریتنی کوچکتر است). پدرش در سه سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و به‌تدریج خانواده خود (شامل همسر و چهار فرزندش یعنی سام و سه دختر بزرگتر از سام) را به آنجا برد. سام در هشت سالگی وارد آمریکا شد. ظاهرا آرزوی کودکی‌اش بدل شدن به یک ستاره ورزشی بود و به همین دلیل از نوجوانی شروع به ورزش کرد. ورزش را با فوتبال آغاز کرد ولی بعد از حذف از تیم «نبراسکا»، دچار افسردگی شد و به سراغ بدنسازی رفت.

بدنسازی راهی بود برای اینکه او بتواند پیشنهادهایی در حوزه مدلینگ و نیز ایفای نقش در ویدئو‌کلیپ خوانندگان مشهور دریافت کند و همین موضوع زمینه آشنایی‌اش با اسپیرز را فراهم کرد. با این حال آشنایی آنها خیلی ساده پیش نرفت. در سال ۲۰۰۸ و در ۲۷ سالگی بریتنی، دادگاهی به دلیل نگرانی از وضعیت سلامت روانی او برایش قیم انتخاب کرد و این قیم پدرش بود. پدر در این سال‌ها مانع بسیاری از فعالیت‌های عادی در زندگی بریتنی شده بود، ازجمله اینکه از سال ۲۰۱۶ مانع از ازدواج بریتنی با سام اصغری شده بود. بریتنی با فشار افکار عمومی در تابستان امسال موفق شد اختیار زندگی خود را در دست بگیرد و با سام نامزد کرد و قرار است به‌زودی نیز جشن ازدواجشان را برگزار کنند.

کلارنس سیدورف- سپیده مکرمتی
آژاکس، رئال، اینترمیلان و آث. میلان. این نام چهار باشگاهی است که کلارنس سیدورف، فوتبالیست برجسته متولد سورینام و تبعه کشور هلند، در آنها بازی کرده بود و به دلیل همین فعالیت در سطح اول فوتبال جهان در ایران محبوب یا دست‌کم شناخته‌شده بود. همسر اول کلارنس سیدورف، برزیلی بود. زنی به‌نام لوویانا که کلارنس در زمان حضورش در میلان با او آشنا شده و از او هم ۴ فرزند (یک پسر و ۳ دختر) دارد. با این حال ظاهرا حدود دو سال است که سیدورف، همسری ایرانی دارد.

سپیده یا سوفیا مکرمتی که مقیم کانادا بوده اما به میلان و دوبی هم رفت و آمد دارد. در مورد سوفیا مکرمتی خیلی نمی‌دانیم. برخی منابع می‌گویند او دانش‌آموخته الکترونیک است و برخی منابع رشته تحصیلی او را بازرگانی اعلام کرده‌اند. او همچنین در فیسبوک خودش را سفیر جهانی «اسکاویا» و سفیر حسن‌نیت بنیاد «هرثور» معرفی کرده است. این دومی، ظاهرا بنیادی است که به کارگرانی کمک می‌کند که در شرایط سخت مالی هستند. مکرمتی هم پیش از ازدواج با سیدورف، ازدواج کرده و دو فرزند هم به‌نام‌های نیما و دیاکو از ازدواج قبلی‌اش دارد. این دو همراه هم بارها به ایران سفر کرده‌اند.

ابرو گوندش- رضا ضراب
آنها از یکدیگر طلاق گرفتند ولی شاید بتوان گفت که بعد از سام و بریتنی، مورد توجه‌ترین زوج‌های ایرانی- خارجی تا همین اواخر بودند. خواننده مشهور ترک که این روزها ۴۷‌ساله است؛ در ۳۶‌سالگی خود (و بعد از دو بار ازدواج) با پسری ایرانی به‌نام رضا ضراب آشنا شد که در آن روزها در آستانه سی سالگی بود. ضراب اصالتا ایرانی و عضو یک خانواده ثروتمند اهل تبریز بود و در آن زمان تاجری سرشناس در ترکیه به‌شمار می‌آمد. او تابعیت ترکیه و جمهوری آذربایجان را داشت. حاصل این ازدواج دختری به‌نام آلارا بود.

با این حال ترکیبی از پول و سیاست و البته تحریم، این پیوند را از بین برد. سه سال بعد از این ازدواج (و جشنی که خانواده ضراب برای ابرو در گوهردشت کرج گرفتند)، «واحد جرایم سازمان‌یافته پلیس ترکیه» طی عملیاتی رضا ضراب و حدود ۵۰ نفر از افراد مرتبط با وی را دستگیر کرد. رضا ضراب متهم بود که در جریان انتقال یک محموله طلا به ایران، دست به انتقال غیرقانونی پول از طریق یک بانک متعلق به دولت ترکیه و نیز پرداخت رشوه به نزدیکان مقامات دولتی زده است. او حدود ۷۰ روز بازداشت بود و بعد از آن آزاد شد. زندگی ظاهرا ادامه داشت تا اینکه ضراب در مارس سال ۲۰۱۶ میلادی، توسط مقام‌های پلیس میامی به اتهام نقض تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران و تقلب بانکی و مالی و پولشویی بازداشت شد و این بار دیگر، ابرو، طاقت نیاورد و روند طلاق از رضا را آغاز کرد و در نهایت هم از او جدا شد.

جینا دیویس- رضا جراحی
جینا دیویس، بازیگر ۶۵‌ساله آمریکایی است. او در سال ۱۹۸۸ برای بازی در فیلم «جهانگرد اتفاقی» به کارگردانی «لارنس کاسدان» برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. دیویس تاکنون، چهار همسر داشته است. همسر چهارم او رضا جراحی، بوده است. آقای جراحی متولد سال ۱۹۷۱ بود و یک جراح پلاستیک است. این دو در سال ۱۹۹۸ با یکدیگر ازدواج کردند و ۱۷ سال با یکدیگر زندگی کردند ولی بعد از آن به دلیل آنچه «اختلاف‌های حل‌نشدنی» بیان شد از هم جدا شدند. آنها سه فرزند دارند. آلیز ۱۶ ساله و یک دوقلوی ۱۳ ساله.

آماندا استیولی- مهرداد قدوسی
همین چند وقت پیش بود که خبر آمد هشتاد درصد از سهام باشگاه نیوکاسل توسط یک مالک اهل عربستان سعودی خریده شده است. بعد از این خرید نام یک زن و شوهر به‌عنوان مدیران جدید این باشگاه در رسانه‌ها مطرح شد. آماندا استیولی چهل و هشت ساله که اهل ریپون یورکشایر شمالی بود و ارتباط خوبی با سرمایه‌‌‌گذاران خاورمیانه داشت، در سال ۲۰۱۱ با مهرداد قدوسی، تاجری دورگه (ایرانی- انگلیسی) ازدواج کرده بود.

ونسا بردفور کری- بهروز والا ناهید
در زمان مذاکرات برجام، یکی از حواشی مورد توجه رسانه‌‎ها، داماد ایرانی وزیر خارجه آمریکا بود. در آن زمان گفته شد دکتر ونسا بردفور کری، دختر کوچکتر جان کری از همسر اولش، با دکتر بهروز والا ناهید که یک پزشک ایرانی-آمریکایی است، ازدواج کرده است. پدر و مادر دکتر بهروز ناهید نیز هر دو پزشک هستند. او مدرک لیسانس خود را با درجه ممتاز از دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس و مدرک پزشکی‌اش را نیز با درجه عالی از دانشگاه ییل اخذ کرده و جراح مغر و اعصاب است. محل آشنایی این دو، بیمارستان ماساچوست بوده که در آن با یکدیگر کار می‌کردند. آنها در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر آشنا شدند و پس از چهار سال در سال ۲۰۰۹ رسما ازدواج کردند.

ایرینا شایک- علی کاووسی
آیرینا والریِونا شیخ‌الاسلامووا معروف به ایرینا شایک، مدل و بازیگر ۳۵ ساله روس است. می‌توان گفت که بعد از ارتباط با کریسیتانو رونالدو یعنی در حدود سال ۲۰۰۹ به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. رابطه آنها تا سال ۲۰۱۵ ادامه پیدا کرد و ظاهرا مدت کوتاهی بعد از این رابطه، با علی کاووسی، که در آن زمان مدیربرنامه‌اش بود، وارد رابطه شد. گفته‌اند کاووسی، متولد دهه شصت و فارغ‌التحصیل مدیریت از انگلستان است. با این حال و با وجود آنکه برخی می‌گویند رابطه آنها طولانی‌مدت بوده؛ واقعیت این است که شایک بعد از مدتی با بردلی کوپر وارد رابطه می‌شود و از رابطه چهار ساله با او نیز یک فرزند دارد.

کدخبر: ۴۲۴۹۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر