کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۲۰۱۵
تاریخ خبر:

‌داستان تیراندازی مر‌گبار شکارچیان به دو محیط‌بان زنجانی

روزنامه هفت صبح | هنوز زمان زیادی از شروع سال جدید نگذشته است که دو محیط‌بان دوباره قربانی شکارچیان شدند و جان خود را از دست دادند. اعلام شده به احتمال زیاد این دو نفر ساعت هشت شب دوشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه به شهادت رسیده‌اند. سرهنگ محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به شهادت دو محیط‌بانان استان زنجان به نام‌های مهدی مجلل ۴۲ ساله و میکاییل هاشمی ۳۴ ساله که بر اثر تعقیب و گریز شکارچیان در منطقه حفاظت‌شده فیله‌خاصه استان زنجان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، بیان کرد:

«پیکر آنان در اختیار پلیس است و به احتمال قوی این دو محیط‌بان دوشنبه‌شب ساعت ۸ شهید شده‌اند، چون از آن ساعت به‌بعد هرچه گشتیم، این دو نفر را پیدا نکردیم و دیگر وقتی که هوا روشن شده بود، پیکر آنها را پیدا کردیم.» او در مورد ماجرای این درگیری ادامه داد: «ماجرا به این صورت بود که این دو محیط‌بان به یک گروه شکارچی که سوار نیسان بودند برمی‌خورند و این موضوع را با بی‌سیم به محیط‌بانی و نیروهای دیگر اطلاع می‌دهند و اعلام نیاز برای نیروی کمکی می‌‌کنند.

نیروهای کمکی به منطقه می‌روند که ساعت ۸ شب بوده، اما هرچه با این دو محیط‌بان تماس گرفته می‌شود، جوابی نمی‌دهند.» محبت‌خانی افزود: «هرچه در منطقه گشتیم، این دو نفر را پیدا نکردیم تا اینکه با روشنایی هوا جنازه آنها پیدا شد. احتمال می‌دهیم از همان ۸ شب که جواب ندادند، شکارچی‌ها آنها را زده و شهید شده باشند. شکارچیان با سلاح جنگی به آنها شلیک کرده بودند.»

*** دستگیری قاتلان دو محیط‌بان
فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی، دستگیری و اعتراف عاملان شهادت دو محیط‌بان زنجانی در کمتر از ۱۲ ساعت توسط پلیس استان خبر داد. سردار رحیم جهانبخش اظهار کرد: «شب دوشنبه در تعقیب و گریز محیط‌بانان با افراد ناشناس در منطقه حفاظت‌شده «فیله‌خاصه» در شهرستان زنجان، دو نفر از محیط‌بانان بر اثر اصابت گلوله به شهادت می‌رسند.

اطلاعات پلیس و تحقیقات صورت‌گرفته حاکی از این است که این دو محیط‌بان با وجود برتری تجهیزاتی که نسبت به شکارچیان غیرمجاز داشتند، برای پرهیز از اقدامات غیرقانونی، قانون به‌کارگیری سلاح را رعایت و قصد دستگیری آنان را در محیط حفاظت‌شده داشتند، اما شکارچیان اقدام به تیراندازی می‌کنند.» سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه متهمان در بازجویی‌های اولیه به شکار غیرمجاز و شهادت این دو محیط‌بان اعتراف کردند، گفت: «ماموران در بازرسی از متهمان سه قبضه اسلحه شکاری به همراه ابزارآلات شکار و مقداری گوشت شکار غیرمجاز کشف کردند.»

کدخبر: ۳۸۲۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر