کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۱۳۳۷
تاریخ خبر:

‌حمله مسلحانه به خودروی‌ حمل متهمان در میناب

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | داستان فرار از زندان این بار مدلش تفاوت دارد. حالا مثل فیلم‌های سینمایی که دسته‌جمعی برای آزاد کردن یک قاتل،‌ همدستانش نقشه می‌چینند؛‌ نقشه کشیدند تا قاتل را از داخل اتوبوس حمل متهم و در میان ماموران انتظامی فراری دهند. روز شنبه دهم خردادماه، خودروی حامل متهمان پرونده قتل رئیس پاسگاه چغازردی میناب، در مسیر بازگشت از دادگاه مورد حمله افراد مسلح قرار می‌گیرد و متهم اصلی از چنگال قانون می‌گریزد.

متهم اصلی پرونده قتل شهید حجت‌الله دشتبانی فرمانده ایست و بازرسی چغازردی میناب در حین بازگشت از دادگاه با همکاری چند فرد مسلح اقدام به فرار می‌کند. مینی‌بوس حامل متهم به قتل حوالی ظهر روز شنبه، دهم خردادماه در بازگشت از دادگاه مورد حمله افراد مسلح قرار می‌گیرد و متهم به همراه یک خودرو از چنگال قانون می‌گریزد.

اما نکته مهم ماجرا اینجاست که افراد مسلحی که اقدام به فراری دادن یک قاتل کرده بودند دوباره در همان مسیر بازگشتند و این افراد مسلح در حوالی ایست و بازرسی سرنی نیز بار دیگر با نیروهای پلیس درگیر می‌شوند که طبق شنیده‌ها چند نفر دیگر از اشراری که داخل خودروی حمل متهمان بودند نیز فرار می‌کنند.

هم‌اکنون یگان‌های مختلفی از پلیس‌های تخصصی استان هرمزگان در حال تجسس و پیگیری برای دستگیری این متهم فراری هستند. شهید دشتبانی تیرماه ۹۸ در درگیری مسلحانه با اشرار به شهادت رسید و مهر ۹۸ متهم اصلی پرونده دستگیر شد. اما درباره نحوه حمله این افراد هنوز هیچ مقام رسمی‌ای توضیح نداده است.

علی گرمه‌ای، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب تا لحظه تنظیم این گزارش جزئیات بیشتری از این حادثه در اختیار رسانه‌ها قرار نداد و در تماس خبرنگار روزنامه، تنها به گفتن این موضوع که جزئیاتی در کار نیست بسنده کرد! اما طبق گفته‌های افرادی که شاهد حمله به خودروی حمل متهمان بودند سه دستگاه خودرو پژو به مینی بوس حامل زندانیان حمله کرده و موفق به فراری دادن زندانیان شده‌اند.

در حمله مسلحانه به اتوبوس حامل زندانیان در شهرستان میناب استان هرمزگان، چند تن از زندانیان که جزو اشرار مسلح بودند، موفق به فرار شده‌اند. برخی افراد محلی نیز از درگیری مسلحانه در اطراف مینی بوس خبر دادند. هنوز اطلاعاتی در مورد این که آیا کسی در این حادثه صدمه دیده است یا خیر منتشر نشده است.

در نوزدهم تیر سال ۹۸ طی درگیری ماموران ایستگاه بازرسی شهید چغازردی میناب با قاچاقچیان مسلح مواد مخدر، ستوان یکم حجت‌الله دشتبانی، فرمانده ایستگاه بازرسی شهید میرزایی به درجه شهادت نائل شد. سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان، ‌در هجدهم تیرماه سال ۹۸ از درگیری مسلحانه مأموران انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر در ایستگاه بازرسی چغازردی میناب خبر داد و گفت: در این درگیری یکی از مأموران به درجه رفیع شهادت نائل و ۵۰۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک کشف شد.

با اشاره به اینکه مأموران حین گشت‌زنی در محور‌های خاکی اطراف ایستگاه بازرسی چغازردی خودروی قاچاقچیان را مشاهده و با قاچاقچیان مسلح درگیر شدند، افزود: در این درگیری قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و به سمت مأموران شلیک کردند و پس از طی مسافتی با به آتش کشیدن خودرو حامل مواد مخدر قصد فرار داشتند که با سرعت عمل مأموران ۴ نفر از متهمان دستگیر شدند و در پاکسازی از محل ۵۰۰ کیلوگرم موادمخدر که مقداری از آن در آتش سوخته بود کشف و یک دستگاه خودرو دیگر متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شد.

اما در ۲۹ مهرماه سال ۹۸ جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری قاتل شهید حجت‌الله دشتبانی طی یک عملیات پیچیده پلیسی در یزد خبر داد. سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد در تشریح جزئیات این خبر گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان و همکاری پلیس آگاهی میناب، قاتل شهید حجت‌الله دشتبانی در یک عملیات پیچیده پلیسی در شهر یزد شناسایی و دستگیر شد و به زندان میناب منتقل شد. روز حادثه قاتل به همراه دیگر متهمان برای شرکت در دادگاه از زندان خارج شده بودند هنوز ماموران اثری از عوامل حمله به خودروی حمل متهمان و قاتل فراری و دیگر متهمان نیافته است.

کدخبر: ۳۳۱۳۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر