کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۳۲۷۲
تاریخ خبر:

‌تکاپوی علی خطیر برای حذف پرسپولیس از آسیا؟

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | یک: مردی که یک‌ماه‌ونیم پیش با رای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از هرگونه فعالیت‌ فوتبالی منع شده بود حالا در کانون ملتهب‌ترین پرونده فوتبالی تاریخ ایران نقش مهمی را برعهده گرفته. علی خطیر، معاون ورزشی پیشین باشگاه استقلال تهران که تا قبل از این خود هواداران استقلال هم از عملکرد او دل خوشی نداشتند، این روزها برای حذف پرسپولیس از آسیا به تکاپو افتاده!

او در کنار یک ژورنالیست استقلالی دیگر به نام چیا فوادی متهم به این شده‌اند که خوراک رسانه‌های سعودی و باشگاه النصر عربستان برای شکایت علیه پرسپولیس را فراهم کردند و احیانا نامه‌نگاری‌هایی هم با نماینده عربستان و کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند. این جمله را از واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال برایتان نقل می‌کنیم که در مصاحبه‌ای هشدار داده:‌ «علی خطیر و امثال او امیدوارم متوجه تبعات اظهارات‌شان باشند.»

اگر اصل ماجرا را نمی‌دانید خیلی خلاصه بگوییم که النصر عربستان که در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا از پرسپولیس شکست خورد، رفته به AFC شکایت کرده که پرسپولیس بعد از محرومیت از پنجره نقل‌وانتقالات بازیکن جذب کرده. ماجرا حالا جزئیاتی دارد که در گزارش پریروز هفت ‌صبح منتشر کردیم و دیگر تکرار نمی‌کنیم اما احتمالا تا روز پنجشنبه تکلیف این شکایت مشخص خواهد شد. خلاصه که بعد از صعود پرسپولیس به فینال، با حواشی اخیر هواداران این تیم همچنان روزها و ساعت‌های پراسترسی را سپری می‌کند.

* دو: اینکه خطیر چه موضعی دارد و پرسپولیس را به یک تخلف حقوقی متهم کرده موضوع پنهانی نیست. او در یک برنامه رادیویی مفصل درباره این ماجرا صحبت کرد و طبعا رسانه‌های عربستانی هم این مصاحبه‌ها را رصد می‌کنند اما این ادعا که او اسناد و مدارکی در اختیار طرف سعودی یا AFC قرار داده را ما نمی‌توانیم رد یا تایید کنیم. بعضی رسانه‌ها نقل‌قولی مبنی بر این قضیه از یک خبرنگار عربستانی منتشر کردند و اینجا هم وب‌سایت تابناک چنین ادعایی طرح کرده.

به هرحال الان اگر اسم علی خطیر را در شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو کنید ده‌ها اکانت عربستانی عکس او را منتشر کرده و با لحن ستایش‌آمیزی از او تمجید کرده‌اند. بعضی او را تنها ایرانی راستگو لقب دادند و حتی ادعا کردند او در ایران به قتل تهدید شده یا در زندان است. هرچند که وب‌سایت تابناک نوشته او اصلا در ایران نیست و در سوئیس به سر می‌برد. بعضی اکانت‌های عرب‌زبان با انتشار تصاویر چیا فوادی از او هم تشکر کردند.

علی خطیر دیروز در واکنش به حواشی ایجاد شده دو استوری اینستاگرامی منتشر کرد و از اتهاماتی مثل جاسوسی و وطن‌فروشی گلایه کرد و خطاب به واعظ آشتیانی نوشت که او فقط نظر کارشناسی‌اش را مطرح کرده و نباید این موضوع به مسائلی مثل امنیت ملی گره بخورد.

* سه: علی خطیر متولد قائمشهر است و ساکن لوزان سوئیس. او در مدت کوتاهی که وارد فوتبال ایران شده حاشیه کم نداشته. در دوره‌ای معاون اجرایی دبیرکل فدراسیون فوتبال بود که بعد از درگیری با اوسیانو داکروز دستیار کارلوس کی‌روش برکنار شد.‌ در دوره مدیریت امیرحسین فتحی هم معاون ورزشی باشگاه استقلال بود.

در واقع خیلی از اقدامات حقوقی باشگاه و جذب بازیکن و مربی هم در کنترل او بود تا مرداد ۹۸ که استعفا داد. ماجراهایی مثل برکناری شفر و جذب استراماچونی هم در دوران او اتفاق افتاد. او یک‌بار در یک برنامه رادیویی ادعا کرد که فساد فوتبال ایران را فراگرفته و برای هر بازی در ایران ۵میلیون دلار شرط‌بندی می‌شود که همین اظهارات زمینه‌ساز احضار او به کمیته اخلاق شد.

یا در اسفند ۹۷ هم او حین بازدید از چمن مجموعه ورزشی انقلاب با علیرضا حقیقی درگیری فیزیکی پیدا کرد که بینی خطیر شکست و همین اتفاق باعث محرومیت حقیقی شد. یکی از اتفاقات جنجالی دوران حضور او در استقلال شکست خوردن در دادگاه حکمیت ورزش CAS بابت حواشی چهارمین سوپرجام فوتبال ایران و تقابل این باشگاه با پرسپولیس بود.

کدخبر: ۳۵۳۲۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر