کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۴۱۵
تاریخ خبر:

‌توهین ۹۰‌دقیقه‌ای به فوتبال در سیرجان

روزنامه هفت صبح | علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، متین کریم‌زاده، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، سعید مهری، وریا غفوری، کوین یامگا و رودی ژستد. این ترکیبی بود که دیروز فرهاد مجیدی می‌خواست با آن استقلال را به مصاف گل‌گهر سیرجان بفرستد‌ اما ممانعت مسئولان سازمان لیگ با بازی کردن یامگا و ژستد باعث شد تا مجیدی مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیمش شود.

امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا آزادی جایگزین خارجی‌های استقلال شدند و قابل پیش‌بینی بود که این تغییر ترکیب در آخرین لحظات، شوک و سردرگمی کادر فنی و بازیکنان را به دنبال داشته باشد. قطعا مجیدی تیمش را بر اساس تمرینات روزهای گذشته چیده بود و برای این بازی برنامه داشت و ایجاد تغییر آن هم به این شکل، می‌تواند تمرکز مربی را به هم بزند اما چیزی که دیروز از استقلال دیدیم، فراتر از این شوک ناگهانی بود و مشخص شد که این تیم حالاحالاها کار دارد تا تیم شود.

افتضاح ۹۰ دقیقه‌ای فرهاد و امیر
نیمه اول بازی یک فاجعه محض بود. از سوی هر دو تیم. نه استقلال برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه گل‌گهر داشت و نه شاگردان قلعه‌نویی از تاکتیک خاصی بهره می‌برد. به همین دلیل یک ۴۵ دقیقه عذاب‌آور را در نیمه اول شاهد بودیم که مهم‌ترین صحنه آن شوت دقیقه ۴۱ محمدرضا آزادی بود که از بالای دروازه بیرون رفت. بازی ضعیف استقلال در نیمه اول باعث شد تا فرهاد مجیدی بین دو نیمه سه تعویض انجام دهد و جعفر سلمانی، رضا آذری و ارسلان مطهری را جانشین کریم‌زاده، مهری و قاسمی‌نژاد کند.

این تعویض‌ها فقط کمی شرایط بازی را بهتر کرد و بهترین موقعیت بازی را برای جعفر سلمانی فراهم کرد اما این بازیکن در دقیقه ۶۱ و در موقعیت تک به تک توپ را با ضربه‌ای ضعیف به پای منادی زد و سهم استقلال از این حمله فقط یک کرنر بی‌نتیجه بود. مجیدی در دقایق پایانی امیرحسین حسین‌زاده را هم جانشین آزادی کرد اما این تعویض گره بازی را باز نکرد و جدال دو مربی گران‌قیمت و نام‌آشنا و مدعی فوتبال ایران با همین دو صحنه خطرناک و تساوی بدون گل به پایان رسید.

این بازی بی‌شک یکی از بدترین و ضعیف‌ترین بازی‌های لیگ بیست و یکم خواهد بود. انتظارات از تیم پرستاره قلعه‌نویی هم بیشتر از اینها بود اما تیم او هم هیچ حرفی برای گفتن نداشت، به خصوص مهاجم گابنی این تیم که با نمایش دیروزش ثابت کرد شائبه‌ها درباره رزومه او درست است و او یک بازیکن کاملا معمولی و ضعیف است و در همان تیم گل‌گهر بازیکنان بهتری از او وجود دارند که قلعه‌نویی می‌توانست از آنها استفاده کند.

فاجعه خط هافبک استقلال
گفتیم که تغییرات لحظه آخری در ترکیب استقلال، برنامه‌های مجیدی را به هم زد و بخشی از نمایش ضعیف شاگردان او به این اتفاق مربوط می‌شود اما مشکل استقلال در این فصل فراتر از این حرف‌هاست. قصد زیر سوال بردن هافبک‌های استقلال را نداریم‌ اما وقتی پیراهن شماره ۷ و ۸ استقلال را بر تن رضاوند و مهری می‌بینیم، انتظار داریم آنها نمایش بهتری ارائه دهند؛ نمایشی در خور این شماره‌های مهم و باارزش.

این پیراهن‌ها در سال‌ها و دهه‌های اخیر بر تن بازیکنانی مثل خود فرهاد مجیدی، امیر قلعه‌نویی، مجتبی جباری، محمد نوازی، شیخ دیاباته، مجید نامجومطلق و … بوده که هر کدام به تنهایی می‌توانستند با کیفیت فنی بالای‌شان گره از کار استقلال باز کنند اما دیروز شماره ۷ و ۸ استقلال و البته بازیکن کناری آنها یعنی مهدی مهدی‌پور کاملا سردرگم بودند و نتوانستند موقعیت خاصی روی دروازه گل‌گهر ایجاد کنند.

نکته ناامیدکننده اینکه به نظر می‌رسد پتانسیل این بازیکنان همین است و خوش خیالی است اگر امیدوار باشیم که آنها در بازی‌های آینده نمایش‌های بهتری ارائه دهند. پیش از شروع فصل بارها درباره جنس ناهمگون استقلال در خط هافبک نوشتیم و هشدار دادیم که این خط هافبک نمی‌تواند موقعیت گلزنی برای مهاجمان ایجاد کند و این موضوع دیروز در سیرجان به خوبی مشخص شد.

سومین تساوی متوالی؛ از این استقلال هم ناامید شویم؟
این سومین مساوی متوالی استقلال بود. شاگردان مجیدی سه بازی اول خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و پس از چند فصل بد، هواداران‌شان را به یک شروع خوب امیدوار کردند اما از دست دادن شش امتیاز در هفته‌های اخیر باعث شده تا خاطره کابوس فصل‌های گذشته، خیلی زود این بار هم مقابل چشمان هواداران این تیم رژه برود. این امتیازات در هفته‌های پایانی می‌تواند حسرت استقلال را برای رسیدن به قهرمانی، یک سال دیگر تمدید کند.

قلعه‌نویی بالاخره مجیدی را متوقف کرد
فرهاد مجیدی تا قبل از این بازی در چهار بازی برابر تیم‌های امیر قلعه‌نویی روی نیمکت استقلال نشسته بود که در هر چهار بازی هم پیروز شده بود اما تساوی دیروز این تیم برابر گل‌گهر آمار صددرصد پیروزی سرمربی آبی‌ها را خراب کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که استقلال برای سومین هفته پیاپی در کسب پیروزی ناکام بود تا حالا شاگردان مجیدی از صدر جدول دور و دورتر شوند. استقلال حالا ۱۲ امتیازی است و پایین‌تر از سپاهان و آلومینیوم در رده سوم جدول قرار دارد.

سپاهان در حافظیه به صدر رسید
در دیگر بازی‌های دیروز، آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل در خانه هوادار صدر جدول را از دست داد. نساجی هم مقابل مهمانش پیکان به تساوی ۲-۲ رسید. سپاهان اما در حافظیه شیراز یک پیروزی خوب کسب کرد و میزبانش فجر سپاسی را ۲ بر صفر مغلوب کرد و ۱۳ امتیازی شد و با توقف آلومینیوم و استقلال، به صدر جدول رسید. تراکتور هم با گل دیرهنگام محمد عباس‌زاده بر مهمان بحران‌زده‌اش شهرخودرو غلبه کرد تا تیم مشهدی با همان یک امتیاز بازی اول خود، در قعر جدول جا خوش کند. در اصفهان، فولاد با سوپرگل لوسیانو پریرا، ذوب‌آهن را برد و به دومین پیروزی متوالی خود با نکونام دست یافت. مس رفسنجان هم با گل منشا میزبانش نفت مسجدسلیمان را مغلوب کرد.

کدخبر: ۴۲۷۴۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر