کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۲۱۸
تاریخ خبر:

‌تقابل ‌احمدزاده و ‌مسلمان در هفته ششم لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | هفته ششم لیگ برتر از دیروز با برگزاری بازی سپاهان و نساجی آغاز شد و امروز با چهار دیدار پیگیری می‌شود. بعد از لغو دیدار هفته گذشته پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی امیدوار بود تیمش را با انجام دیدار مقابل ذوب آهن با آمادگی فنی لازم برای جدال با فینالیست منطقه شرق در دوحه آماده کند .

اما ساعاتی پیش به اعضای دو تیم اعلام شد که جدال پرسپولیس و ذوب آهن لغو شده است.اعضای پرسپولیس بعد از انجام آخرین تست با اعلام نتایج منفی برای ویروس کرونا مواجه شده بودند تا با خیالی آسوده مهیای جدال با ذوب آهن شوند.اما حضور چند بازیکن کرونایی در اردوی ذوب آهن و نتایج آخرین تست این تیم باعث شد تا این بازی در فاصله ساعاتی مانده به تقابل دو تیم لغو شود.

*** فولاد-سایپا
جدال همسایه‌های هفت امتیازی لیگ برتر با مربیان جوان‌شان می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. البته دو تیم از نظر مهره قابل مقایسه نیستند و فولاد تیمی پرستاره‌تر از سایپاست. فقط خط هافبک این تیم از نظر قیمت احتمالا با تمام بازیکنان اردوی سایپا برابری می‌کند اما تا به این جای کار که دو تیم از نظر نتیجه‌گیری اختلاف زیادی با هم نداشته‌اند.

فولاد با نکونام یک هفته استقلال را می‌برد و در سه بازی پیاپی مقابل حریفان ریز و درشتش به تساوی می‌رسد. سایپا هم یک برد و چهار مساوی را در کارنامه دارد. نکته عجیب درباره این دو تیم بدون شکست ماندن آنها تا هفته پنجم است. در جدال امروز این دو تیم تقابل فرشاد احمدزاده با محسن مسلمان دوست قدیمی و صمیمی‌اش در پرسپولیس جذاب‌ترین سوژه است. آنها در پرسپولیس روزهای خوب و بد زیادی را پشت سر گذاشته‌اند اما همیشه با هم رفاقت خوبی داشته‌اند که قطعا باید امروز آن را کنار بگذارند.

*** صنعت‌نفت-گل گهر سیرجان
نتایج هفته گذشته دو تیم غافلگیرکننده بود. چه متوقف کردن استقلال در آزادی توسط صنعت‌نفت و چه شکست خانگی گل‌گهر مقابل پیکان. با نتایج هفته گذشته؛ به نظر می‌رسد تیم آبادانی با روحیه بهتری به مصاف مهمان خود خواهد رفت.

شاگردان سیروس پورموسوی مقابل استقلال فوق‌العاده کار کردند و اگر بتوانند همان نمایش را امروز هم تکرار کنند، بعید نیست بتوانند دومین باخت را به شاگردان امیر قلعه‌نویی تحمیل کنند. نفت در صورت پیروزی بر گل‌گهر حتی شانس رسیدن به صدر جدول را هم خواهد داشت. گل‌گهر هم اگر بتواند از شوک باخت به پیکان خارج شود، شانس گرفتن امتیاز از صنعت‌نفت در آبادان را خواهد داشت و می‌تواند همچنان در صدر جدول باقی بماند.

*** پیکان-آلومینیوم اراک
برنده‌های بزرگ هفته پنجم، امروز در شهر قدس به مصاف هم می‌روند. پیکان پس از تحمیل اولین شکست به گل‌گهر، آن هم در سیرجان، انتقادات نمایش تدافعی مقابل استقلال را فراموش کرد و فعلا که جزو تیم‌های بالانشین جدول است. شاگردان تارتار حتی با وجود ارائه بازی‌های تدافعی، تیمی هماهنگ و منسجم نشان داده‌اند و قطعا برای هر تیمی حریفی سرسخت خواهند بود.

اما آلومینیوم اراک با پیروزی پرگل هفته قبل مقابل ماشین‌سازی تبریز، به اولین برد خود در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کرد و حالا با روحیه‌ای بالا به مصاف پیکان خواهد رفت. با توجه به اینکه احتمالا امروز پیکان بازی تهاجمی‌تری نسبت به هفته‌های قبل ارائه خواهد داد، این احتمال وجود دارد که توسط اراکی‌ها غافلگیر شود و امتیاز از دست بدهد.

*** مس رفسنجان-نفت مسجدسلیمان
این بازی می‌تواند به اولین برد مس رفسنجان در لیگ بیستم منجر شود. شاگردان محمد ربیعی در هفته‌های قبل دو مساوی و سه باخت به دست آورده‌اند و در انتظار اولین پیروزی خود به سر می‌برند. آنها البته از نظر بازیکن، شرایط چندان مساعدی ندارند.

اما این توجیهی برای نتایج ضعیف این تیم نیست چرا که تیم‌هایی با بضاعت کمتر از نفت هم هستند که نتایج بهتری از این تیم گرفته‌اند. مشکل این تیم تطابق با فضای لیگ برتر است که احتمالا به زودی باید برطرف شود. نفت مسجدسلیمان اما بعد از پیروزی هفته قبل بر سپاهان، در بهترین شرایط روحی به سر می‌برد و شاید این از بدشانسی تیم رفسنجانی است که در چنین شرایطی به مصاف شاگردان مجتبی حسینی می‌رود.

*** سپاهان ۴-‌ نساجی صفر؛ آتش‌بازی سجاد
در بازی ابتدایی هفته ششم لیگ برتر، دیروز سپاهان میزبان نساجی قائمشهر بود و توانست با ارائه نمایشی خوب، این تیم را با چهار گل شکست دهد. گل اول شاگردان محرم نویدکیا در دقیقه ۲۱ توسط کی‌روش استنلی به ثمر رسید، محمدرضا حسینی در دقیقه ۴۰ زننده گل دوم سپاهانی‌ها بود و سجاد شهباززاده در دقایق ۴۴ و ۸۳ گل‌های سوم و چهارم سپاهان را وارد دروازه مهمان کرد.

سپاهان که در هفته پنجم مقابل نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورده بود، در این هفته با زدن چهار گل و بدون آتش‌بازی و سروصدا جشنواره‌ای از گل به راه انداخت. سپاهان با پیروزی پرگل مقابل نساجی ۱۰ امتیازی شد (تفاضل گل ۲+) و با یک بازی بیشتر موقتاً به رتبه دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرد. نساجی هم با همان هفت امتیاز قبلی (تفاضل گل ۱-) چهار پله در جدول سقوط کرد و در رتبه دهم جدول قرار گرفت.

کدخبر: ۳۶۳۲۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر