کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۶۷۵
تاریخ خبر:

‌با‌چند ماه پس‌انداز در سوئد ‌می‌توان‌ خودرو خرید؟

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| سوئد را همچون همسایگانش، نروژ و دانمارک و فنلاند، به استانداردهای زندگی بالا می‌شناسند. این حرف پربیراه هم نیست و در سوئد می‌توان با حداقل حقوق هم زندگی به نسبت بارفاهی را تجربه کرد. در این گزارش به سراغ بررسی چند گزینه در یکی از نمایشگاه‌های استکهلم رفته‌ایم و حساب و کتاب کردیم که با پس‌انداز حداقل حقوق در ماه یعنی ۱۱ هزار و ۴۰۰ کرون که تقریباً برابر با ۱۳۰۰ دلار است، چقدر طول می‌کشد تا بتوان خودروی موردنظر را خریداری کرد.

*** رنو کپچر مدل ۲۰۱۸ (۹ ماه)
کپچر با توجه به مصرف سوخت پایینش گزینه‌ای مطلوب برای برای رفت‌و‌آمدهای روزمره است. کپچر ۲۰۱۸ در داخل و خارج فیس‌لیفت مختصری شامل چراغ‌های جدید، سپرهای جدید در جلو و عقب، آپشن‌های اضافی و البته یک تریم جدید در کابین را تجربه کرد. این خودرو که فضای کابین آن بیشتر مناسب خانواده‌های کوچک است، از موتوری ۱٫۲ لیتری بهره می‌برد و همین باعث شده بسیاری به آن به عنوان خودروی دوم خانواده فکر کنند.

*** مرسدس بنز E222 مدل ۲۰۱۹ (۲۹ ماه)
اگرچه E222 نسخه پایه کلاس E است و مرسدس خرید آن را با حذف نسخه E300 در مدل ۲۰۱۹ به نوعی به خریداران تحمیل کرد اما باز هم با یک شاهکار روبه‌رو هستیم. این سدان میدسایز آلمانی توانست نامزد جایزه بهترین خودروی متوسط لوکس برای خانواده‌ها در سال ۲۰۱۹ شود و با افزودن سیستم‌های کمک راننده به نوعی خود را به عنوان یک اس کلاس اقتصادی مطرح کند. پیشرانه این خودرو قادر به تولید ۲۴۱ اسب بخار نیرو است.

*** ولوو XC60 آر دیزاین مدل ۲۰۱۸ (۳۴ ماه)
از اینکه در سوئد برای خرید یک خودروی سوئدی باید پنج ماه بیشتر نسبت به سدان ستایش‌شده‌‌ آلمانی انتظار بکشید، تعجب نکنید! هم XC60 در کلاس خودروهای اس‌یووی پریمیوم حق آب و گل دارد و هم اینکه برخلاف مرسدس بنز کلاس E که قیمت نسخه پایه ذکر شد، با نسخه آز دیزاین XC60 مواجه هستیم که یک سر و گردن از XC60 معمولی بالاتر است. کابین این خودرو در مدل ۲۰۱۸ شبیه ‌ برادر بزرگ‌ترش XC90 است و نکته جالب آنکه علاوه بر قابلیت‌های دیجیتال جذابش از سیستم تهویه هوای پیشرفته کلین زون هم بهره می‌برد. با پیشرانه ۲ لیتری تویین‌توربو XC60 قادر به تولید ۳۱۵ اسب بخار نیرو و رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵٫۹ ثانیه است.

*** کیا سید مدل ۲۰۱۷ (۱۲ ماه)
بازار خودروهای واگن در سوئد بسیار گرم است اما اگر کسی پولش به خرید آئودی A6 واگن یا ولوو V40 نرسید می‌تواند روی کیا سید به عنوان خودرویی جادار حساب باز کند. اگر فکر می‌کنید سید مثل اسم مزخرفش که شما را یاد کاراکتر خنگ عصر یخبندان می‌اندازد خودرویی به درد نخور است، سخت در اشتباه هستید چون کیا این خودرو را با اندیشه‌‌ تیونینگش به عنوان خودرویی مسابقه‌ای تولید کرد و در حال رانندگی GT هم می‌توانید رگه‌هایی از آن را ببینید. صندلی‌های سید بزرگ و راحت، کیفیت سواری‌اش عالی و نمره ایمنی‌اش هم بالاست. البته طیفی از خریداران همیشه معتقد بوده‌اند که قیمت این خودرو نسبت به رقبایش بالاتر است.

کدخبر: ۳۸۷۶۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    در ایران، مدل 2013 از XC60 را بخواد بخر ه، باید کل حقوق سی ساله ش رو پس انداز کن ه????? واقعا مسوولین و حاکمیت چیکار می‌ک نند؟