کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۲۳۵
تاریخ خبر:

‌بازگشت‌ عادل با فوتبال ۱۲۰

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | ‌تیزر سری جدید «فوتبال ۱۲۰» پخش شد تا شائبه‌ها درباره توقف این برنامه بعد از «نود» پایان یابد. طبق شنیده‌ها این‌بار خود فردوسی‌پور اجرای برنامه را برعهده دارد. ماجرا از چه قرار است؟

دو روز پیش تیزر فصل هفتم برنامه «فوتبال ۱۲۰» پخش شد. در این تیزر بعد از نمایش تصاویر لحظه‌های مهیج مسابقات فوتبال اروپایی نوشته «به‌زودی» قرار می‌گیرد. همزمان صدای عادل فردوسی‌پور می‌آید که از پخش قریب الوقوع برنامه خبر می‌دهد. همانطور که می‌دانید «فوتبال ۱۲۰» را عادل فردوسی‌پور تهیه می‌کند و حالا بشنوید که قرار است خودش اجرای برنامه را برعهده داشته باشد. چرا می‌توان این شایعه را جدی دانست و به آن اطمینان کرد؟

*** مورد اول| چالش خوان هفتم
سال پیش وقتی «فوتبال ۱۲۰» به پایان رسید، شایعه‌ای به گوش رسید که احتمالا این برنامه ادامه نمی‌یابد. اشاره این شایعه به مشکل فردوسی‌پور و تلویزیون بود که منجر به توقف «نود» شد. بر اساس پیگیری‌هایی که داشتیم، کسی نمی‌دانست سرنوشت «فوتبال ۱۲۰» در فصل جدید چه می‌شود حالا اما می‌توان اطمینان داشت که برنامه فصل هفتم هم دارد و به‌زودی روی آنتن می‌رود. «فوتبال ۱۲۰» شاخص‌ترین برنامه شبکه ورزش است که هر هفته به تحلیل متن و حاشیه فوتبال لیگ‌های معتبر اروپایی می‌پردازد. این برنامه خیلی زود جای خود را میان بیننده‌ها باز کرد و سال به سال از نظر برنامه سازی جذاب‌تر و با کیفیت‌تر شد.

*** مورد دوم |چالش میثاقی
سال پیش محمد حسین میثاقی اجرای «فوتبال ۱۲۰» را واگذار کرد و پذیرفت مجری «فوتبال برتر» که جایگزین «نود» شده بود، باشد. نتیجه این جدایی، دلخوری حرفه‌ای به همراه دارد و طبیعی است که فردوسی‌پور در مقام تهیه‌کننده دیگر به او فکر نکند. از آن سو، میثاقی با برنامه جدیدی به‌زودی روی آنتن شبکه سه خواهد بود. آنطور که یکی از روزنامه‌های ورزشی خبر داده است،‌این برنامه «مثبت نود» نام دارد و جایگزین «نود» می‌شود.

*** مورد سوم|چالش محمدی
دلیل دیگری که حکم به اجرای خود فردوسی‌پور در «فوتبال ۱۲۰» می‌دهد، چالش حمید محمدی با معاونت سیاسی است. او در تعریف سازمانی، گوینده است و طبق یک اصل کلی اجازه اجرا در برنامه‌هایی غیر از تولیدات معاونت خبر ندارد. «فوتبال ۱۲۰» با اجرای او شروع شد که بعد از یک فصل جای خود را به میثاقی داد. سال پیش هم قسمت‌های پایانی را خود محمدی اجرا کرد. حالا اما با وجود این چالش،‌خود فردوسی‌پور مقابل دوربین قرار می‌گیرد. حمید محمدی هم مثل محمد حسین میثاقی عملکرد موفقی از خود به‌جا گذاشت و رفت.

*** مورد چهارم |چالش فردوسی‌پور
این بخش از گزارش ارتباط تماتیک با بخش «چالش میثاقی» دارد. اشاره کردیم میثاقی قرار است با برنامه‌ای تازه جای «نود» را بگیرد. این یعنی تا اطلاع ثانوی خبری از برنامه فردوسی‌پور در شبکه سه نیست. پس وقتی فردوسی‌پور برنامه‌ای برای اجرا ندارد، چه جایی بهتر از «فوتبال ۱۲۰»؟ با این حساب هم او هر هفته روی آنتن است و هم دیگر نیاز نیست به دنبال مجری جایگزین بگردد و برای استفاده از محمدی با چالش معاونت خبر مواجه باشد.

*** مورد پنجم| چالش مزدک
راستی راستی مزدک میرزایی رفت!‌ حالا با پخش تیزر برنامه او از شبکه اینترنشنال باید باور کنیم دیگر مجری-گزارشگری به نام مزدک میرزایی را از دست داده‌ایم. این سفر (به هر دلیل که بوده) تلنگر بزرگی به سازمان صداوسیما زده است تا بیش از پیش قدر نیروهای خود را بداند. عادل فردوسی‌پور طعمه جذابی برای شبکه‌های رقیب است اما او مانده و می‌خواهد حرفه‌اش را در تلویزیون داخلی پی بگیرد. شبکه ورزش در اوج اختلاف عادل و تلویزیون به او پیشنهاد قائم مقامی داد که فردوسی‌پور نپذیرفت. حالا هم عرصه را برای اجرای او بازگذاشته است.

*** مورد ششم | و باز هم چالش عادل
خود تلویزیون بیش از همه بر اهمیت چهره‌هایی چون عادل فردوسی‌پور واقف است. به همین خاطر وقتی از زبان جواد خیابانی می‌شنویم او قرار است به عرصه گزارشگری بازگردد، زیاد تعجب نمی‌کنیم:« به مردم ایران می‌گویم که عادل دارد به تلویزیون برمی‌گردد. با شروع لیگ برتر شاهد گزارش عادل در تلویزیون خواهیم بود. برخی اختلاف‌نظر‌ها بوده است که با توجه به روند موجود حل شده من خودم هم با او صحبت کرده‌ام و از صحت ماجرا خبر دارم.

همچنین دیگر دوستان من در صداوسیما نیز این خبر را داده‌اند. فردوسی‌پور باید باشد، همه می‌دانند که من اهل مبالغه نیستم ولی این را می‌گویم که اگر عادل نباشد، نمی‌شود و یک چیز کم است» و حالا شنیده می‌شود بازگشت او صرفا به گزارشگری نیست تا تلویزیون بعد از مدت‌ها یکی از وزنه‌های خود را در اختیار داشته باشد.

کدخبر: ۲۷۴۲۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر