کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۱۹
تاریخ خبر:

‌استقلال به مهاجمی مثل رمضانی نیاز داشت؟

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | چند روزی می‌شد که استقلالی‌ها منتظر شنیدن خبر جذب امین قاسمی‌نژاد بودند اما ناگهان عصر روز شنبه تصویر آرمان رمضانی در کنار احمد مددی مدیرعامل استقلال منتشر ‌ و مشخص شد که مهاجم ناکام پرسپولیس با قراردادی یک سال و نیمه، حالا جدیدترین یاغی فوتبال ایران است‌ اما خبر پیوستن رمضانی به استقلال هم هواداران این تیم را شوکه کرده و هم هواداران پرسپولیس را خوشحال کرده است. حالا سوال اصلی این است که اصلا استقلال با چه هدفی اقدام به عقد قرارداد و جذب او کرده و اصولا این تیم نیازی به بازیکنی مثل رمضانی داشت یا نه؟

*** عملکرد رمضانی در پرسپولیس
رمضانی درحالی استقلالی شد که در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ بیستم پیراهن پرسپولیس را به تن کرد اما هیچ وقت نتوانست اعتماد یحیی گل‌محمدی را جلب کند. رمضانی در نیم‌فصل اول مجموعا ۱۸۷ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت و تنها در یک بازی از ابتدا در ترکیب پرسپولیس حضور داشت که در آن دیدار هم تنها ۶۷ دقیقه بازی کرد و موقعیت‌های بسیاری را از دست داد.

آرمان رمضانی در این فصل هیچ گل و پاس گلی را به ثبت نرساند. در بازی مقابل شهر خودرو که آرمان رمضانی از ابتدا در ترکیب پرسپولیس حضور داشت، موقعیت‌های زیادی را از دست داد و پس از این بازی، بازیکنان پرسپولیس از این بازیکن حمایت کردند. طبق آمار متریکا آرمان رمضانی میانگین ۳۹٫۶ لمس توپ به ازای هر بازی را به ثبت رسانده ‌ و ۷۴ درصد از پاس‌هایش هم صحیح بوده است.

آرمان رمضانی قامت بلندی دارد و به نوعی به عنوان یک مهاجم کلاسیک شناخته می‌شود که به دلیل قدرت بالایش در سرزنی مناسب تیم‌هایی است که روی ارسال‌های بلند برنامه دارند. برای درک این قضیه کافی است به تعداد نبردهای هوایی موفق این مهاجم نگاهی بیندازیم؛ آرمان ۱۰٫۳ نبرد هوایی موفق در هر ۹۰ دقیقه را به ثبت رسانده است. رمضانی همچنین در ۵۶ درصد از نبردهایش هم موفق بوده است. این آمار برای دیاباته ۳٫۴ در ازای هر ۹۰ دقیقه است که البته تفاوت شیخ و آرمان در تعداد دقایق بازی است.

*** او به کار استقلال می‌آید؟
فرهاد مجیدی استقلال را در دو بازی ابتدایی با سیستم ۱-۳-۲-۴ به میدان فرستاد و نتایج خوبی هم گرفت. اگر فرض کنیم استقلال فرهاد تا پایان فصل هم با این سیستم بازی کند که خیلی بعید است، استقلال فقط در پست تک‌مهاجم می‌تواند از آرمان رمضانی بازی بگیرد. جایی که مدعیانی همچون ارسلان مطهری و شیخ دیاباته را دارد.

ارسلان مطهری با توجه به دوندگی بالا و سابقه‌ای که در استقلال داشته می‌تواند برای آبی‌ها در پست وینگر بازی کند. البته که ارسلان با قدرت تمام‌کنندگی بالایش در پست مهاجم می‌تواند برای استقلال مفیدتر باشد اما با توجه به ترافیک موجود به احتمال زیاد در اکثر دیدارها وینگر بازی کند.

آرمان رمضانی در لیست ابتدای فصل فرهاد نیز حضور داشت اما پس از استعفای این سرمربی و حضور فکری در استقلال این انتقال کنسل شد. اگر نگاهی به کادرفنی استقلال بیندازیم بعد از فرهاد به نام فراز کمالوند می‌رسیم. این مهاجم‌ها در برنامه‌های تاکتیکی فراز کمالوند و هم‌دوره‌هایش جایگاه ویژه‌ای دارند.

فراز از مکتبی می‌آید که معتقد است این بازیکنان مناسب زمانی هستند که بازی گره می‌خورد و تیم باید فقط روی توپ‌های بلند به گل برسد. در شیوه‌ای که فراز کمالوند می‌پسندد، مهاجمی مثل آرمان رمضانی می‌تواند در دقایقی که بازی گره می‌خورد، در ایستگاهی‌ها و ارسال‌های بلند، به اصطلاح روی مدافعان حریف خراب شود و همبازیانش را در موقعیت گل قرار بدهد.

تصور کنید‌ یک مهاجم قد بلند در محوطه جریمه حضور داشته باشد، دست کم دو مدافع حریف ناچارند با او برای دور کردن توپ بلند شوند و این یعنی در ریباند احتمالی، تیم مهاجم، یک بازیکن اضافه و شانس بیشتر برای تصاحب توپ دارد. استقلال شیخ دیاباته را به عنوان یک مهاجم بلند زن در اختیار دارد اما از آنجایی که دیاباته برخلاف استایلش بسیار شکننده است، آرمان می‌تواند آلترناتیو خوبی برای شیخ باشد. حتی این احتمال هم وجود دارد اگر کار استقلال خیلی گره بخورد آبی‌ها از دو مهاجم بلندزن استفاده کنند. دست فرهاد و فراز با آرمان برای این تغییرات بازتر است.

*** منتخب واکنش‌های توئیتری به جذب رمضانی
همانطور که در ابتدای مطلب نوشتیم، استقلالی‌ها از جذب رمضانی استقبال نکرده‌اند و پرسپولیسی‌ها هم از اینکه این مهاجم ناکام‌شان را به تیم رقیب سپرده‌اند راضی به نظر می‌رسند. در ادامه چند واکنش جالب توئیتری به این انتقال را می‌خوانیم. ابتدا استقلالی‌ها:

* یاغی‌ها از انصاریان و هاشمی‌نسب و نیکبخت رسیدن به آرمان رمضانی و محمد نادری، برکت از یاغی‌ها هم رفته.
* استقلال آرمان رمضانی‌‌رو گرفت؟ منم یه بار خواستم برم تو ساختمون باشگاه پرسپولیس آب بخورم انداختنم بیرون. منتظر پیشنهاد باشگاه استقلال هستم.

* من حاضرم پولم‌رو ببرم بدم به این ویزیتورهای نتورک مارکتینگ ولی نریزم به حساب باشگاهی که برن برای تیم آرمان رمضانی بخرن.
* آرمان رمضانی؟ همین‌جوری مهاجم زیاد داریم. یکی در میون به شیخ و مطهری بازی می‌رسه، بعد دوباره یک مهاجم هدف دیگه؟ مگر اینکه *قرار نباشه شیخ از مرخصی برگرده که وای به حال همه‌تون اگه اینجوری باشه!
* #مرتضی تبریزی را برگردانید

* فرهاد مجیدی بیاد توضیح بده چرا تیمی که توش آقای گل و آقای پاس گل لیگ وجود داره و مطهری نیمکت‌نشینه باید بره سراغ آرمان رمضانی؟ بازیکنای پایه استقلال باید بسوزن اما یک مهاجم با آمار افتضاح جذب شه؟ مسئولیت این خرید با مدیر فنیه یا خود سرمربی؟
* شخصیت استقلال یعنی خریدن بنجل‌های پرسپولیس و دیپورتی‌های درجه سومش؟ خرید مظاهری و مرادمند و موسوی و مرادی توسط سعادتمند رو لیست بستن توسط دلال‌ها می‌دونستی‌ اما حالا گزینه‌های خرید خودت شده حقدوست و رمضانی؟ آقای مجیدی حداقل می‌ذاشتی دو هفته هوادار بهت اعتماد کنه که تغییر کردی!

* اون کارگر بدبخت گوشیش‌رو نفروخت بریزه تو حساب باشگاه که برید باهاش آرمان رمضانی‌رو بخرید آقایون!
* آقا پنجره‌رو باز نکنید همون پنجره بسته واسه استقلال بهتر بود.

*** چند واکنش هم از هواداران پرسپولیس را بخوانید:
* تا دیروز با آرمان رمضانی جک می‌ساختن، از امروز مهاجم‌شونه. چه دنیای عجیبی دارن استقلالیا.
* ایشالا این خریدها ادامه‌دار باشه، نفر بعدی مهدی شیری‌رو بخره استقلال.
* آرمان رمضانی از تیمی که دو تا نایب قهرمانیِ آسیا داره اومده تیمی که دو تا قهرمانی آسیا داره؛ اگه این پیشرفت نیست پس چیه؟
* حالا چرا هوادارای استقلال از خرید رمضانی ناراحتن؟ بازیکنی که فینال آسیا دیده براتون خوبه دیگه.

کدخبر: ۳۷۸۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    اگه تو استقلال بازیه خودش رو رو کنه معلو م میشه که هم از لحاظ بازی و فنی و هم از لحاظ مالی به پرسپولیس خیانت کرد و رفت

  • _user_1569594374

    ولی مسعله اینجاست که اگه نمیخواست بازی ک نه اصلا چرا اومد که بخواد با این فضاحت ا ز تیم بره آره استقلال به همچین بازیکنی ن یاز داره ولی پرسپولیس اصلا به چنین بازیک نی نیاز نداره که نسیه بازی کردن و زخمی ک ردن اونم از لحاظ مالی کارشه

  • _user_1569594374

    اگه برای استقلال خوش بدرخشه معلوم میشه ک ه با پرسپولیس خصومت داشته ولاغیر.