کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۰۲۷
تاریخ خبر:

‌آمادگی تحریریه هفت‌صبح برای گرفتن‌ مسئولیت در فدراسیون فوتبال

روزنامه هفت صبح | یک: ‌یکی از خوانندگان روزنامه در واکنش به مطلب دیروز این صفحه نوشته: «همچین از کی‌روش تعریف می‌کنید و مهدوی‌کیا رو می‌کوبید انگار کی‌روش چند تا جام گرفته، فرق بین کی‌روش و مهدوی‌کیا اینه که مهدوی‌کیا بازیکن بزرگی بوده که کی‌روش به گرد پاش هم نمی‌رسه.»

به این دوست عزیزمان باید بگوییم خب در مورد فوتبال آن‌هم فوتبال ملی نمی‌شود بحث جام و جام آوردن را ملاک قرار داد. فوتبال ملی با کشتی و دوی صد متر فرق دارد. در فوتبال ملی آنچه مهم است ایجاد نوعی رضایت از شکل بازی و این‌که آن تیم نماینده معتبری از کشور خودش باشد.

مثلا الان انگلیسی‌ها از گرت ساوتگیت راضی هستند با آنکه هیچ جامی برای آنها نیاورده است. یا مثلا پوچتینو همان زمان که در تاتنهام بود دستش از جام کوتاه بود اما مورد احترام بقیه کارشناسان قرار داشت. لوئیس ون‌خال در هدایت تیم ملی هلند به هیچ جامی نرسید اما همه از دوره او با رضایت حرف می‌زنند. در مقیاس قدرت و ستاره‌های هلند.

می‌خواهم بگویم در فوتبال موفقیت‌ها ممکن است ربطی به جام و مدال نداشته باشد. بازی‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ مورد رضایت مردم بود و حسی از شور و اشتیاق در کشور ایجاد کرد. اما مثلا تیم ملی در جام جهانی ۷۸ و یا ۲۰۰۶ بیشتر عامل نا امیدی و یاس بوده است.

دو: این ایده رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال هم شایسته مطرح شدن است: ما می‌گوییم باید باشگاه را تشویق کرد. مثلا اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داد و در بازی باشگاهی خود شکست خورد، یک امتیاز به این تیم بدهند. او در ادامه و در واکنش به این سوال که این طرح غیرممکن است و در جایی اجرا نشده است نیز بار دیگر بر راهکار خود تاکید کرده و اینطور توضیح داده است:

‌اگر باشگاه‌ها را جمع کنیم و مصوبه داشته باشیم، امکان‌پذیر است. به‌هر‌حال تیم ملی را می‌خواهید یا نه. کسی نیست بگوید نمی‌خواهیم. اگر بگوید تیم ملی را نمی‌خواهیم، پس با ایران عناد دارد. همه قبول می‌کنیم که منافع ملی مهم است. در طول ۳۰ هفته بازی‌های لیگ، سه، چهار هفته درگیر هستند.

اگر کسی بازی خود را برد، که برده است اما اگر تیمی بازیکن خود را به تیم ملی داده بود، به ازای هر بازیکن نیم یا یک امتیاز بدهیم. به این شکل همه تشویق می‌شوند. امتیازی که از این طریق اهدا می‌شود در جدول تاثیرگذار نیست اما باعث تشویق تیم‌ها می‌شود.همین‌جا به فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنیم تمام اعضای تحریریه هفت صبح با نصف دریافتی جناب جباری حاضر هستند ریاست کمیته جوانان فوتبال را بر عهده بگیرند و ایده‌های جالب‌تری نیز ارائه دهند.

کدخبر: ۴۷۱۰۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر