کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۰۹۳۷۷
تاریخ خبر:

۷۶ فوتی در جاده‌ها؛ فقط در دو روز اول شروع سفر‌های نوروزی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور از وقوع ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ نفر متوفی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفند خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در خصوص آخرین آمار تردد در جاده‌های کشور اظهار داشت: تغییرات سفر‌های بین استانی دو روز اول طرح نوروزی یعنی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه افزایش ۱۷ درصدی تردد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

وی از افزایش ۴۲ درصدی تردد نسبت به نوروز سال گذشته، ۱۱۲ درصدی نسبت به نوروز ۱۳۹۹ و ۴۰ درصدی نسبت به نوروز ۱۳۹۸ خبر داد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور تصریح کرد: بیشترین خروج خودرو از استان‌های تهران و البرز به تعداد ۱۰۵،۰۰۰ وسیله نقلیه، بیشترین مقصد خودرو‌های استان تهران و البرز به سمت استان‌های قم، قزوین، مازندران، مرکزی واصفهان و بیشترین ورود خودرو به استان مازندران با تعداد ۲۶۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه بوده است؛ همچنین بیشترین ورود خودرو به مازندران از استان‌های تهران و البرز، گلستان، فارس، خراسان رضوی، گیلان گزارش شده و استان‌های مرکزی، گیلان و همدان هم دارای بیشترین ورود خودرو بوده اند.

سرهنگ شیرانی به آمار تصادفات دو روز اول طرح نوروزی از روز ۲۴ تا ۲۶ اسفند پرداخت و گفت: ۶۹ فقره تصادف فوتی با ۷۶ نفر متوفی و ۱۴۶۷ فقره تصادف جرحی با ۱۸۸۰ نفر مجروح آمار بسیار نگران کننده است و باید به عنوان هشدار و زنگ خطری برای رانندگان در سفر‌های نوروزی باشد. بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان و کمترین وقوع در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است.

سرهنگ شیرانی تصریح کرد: بیشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو، انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز بود که منجر به شدیدترین و پرتلفات‌ترین حوادث شده است؛ همچنین عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان به ادامه رانندگی بدون استراحت و توقف شکل گرفته و سرعت غیر مجاز هم از عوامل اصلی شکل گیری حوادث دو روز اخیر بوده است.

منبع: فارس

کدخبر: ۵۰۹۳۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر