کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۵۵۲۹
تاریخ خبر:

۲۴ فیلم برتر برای تعطیلات

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| بسته پیشنهادی هفت صبح برای فیلم‌هایی که نوروز امسال از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش خواهند شد. در این لیست آثار ایرانی، خارجی و انیمیشن‌های متنوعی دیده می‌شود که می‌توان با آن‌ها اوقات فراغت را پر کرد. امسال با توجه به اینکه مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا در قرنطینه هستند و به سفر یا دید و بازدید نمی‌روند انتظار داشتیم فیلم‌های ایرانی و خارجی و کارتون‌های جذاب و درجه یکی در فهرست فیلم‌های نوروز ۹۹ ببینیم. درست است که فیلم‌هایی مثل «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «غلامرضا تختی» و «قصرشیرین» جزو آثار قابل قبول سینمای ایران هستند و انتخاب آنها برای تعطیلات نوروز، اتفاق خوبی به حساب می‌آید.

اما باید قبول کنیم که این تعداد انگشت شمار برای سرگرمی مخاطبانی که هر روز در خانه هستند کافی نیست. به هرحال کودکان و نوجوانان، هیچ تفریحی جز تلویزیون ندارند و مدیران دست‌کم می‌توانستند فیلم‌های درجه یک بیشتری برای این گروه سنی تدارک ببینند. درحال حاضر فیلم‌هایی که در این فهرست می‌بینید جزو بهترین‌های نوروز ۹۹ هستند. روز و ساعت پخش دقیق برخی از آنها مشخص نبود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم صرفا به نام شبکه آنها بسنده کنیم.

*** درام ایرانی
* شبی که ماه کامل شد:در جشنواره سی‌وهفتم فیلم فجر در سیزده رشته نامزد سیمرغ شد و توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره‌پردازی را به خود اختصاص دهد. این فیلم براساس داستان واقعی عبدالحمید ریگی و همسرش ساخته شده و درواقع عاشقانه را در دل یک خشونت به نمایش می‌گذارد.

* غلمرضا تختی: یکی از مهمترین فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای چند وقت اخیر است. توکلی نشان داده است توانایی ساخت فیلم‌هایی درباره اتفاق‌های واقعی را دارد اینبار هم یکی از بهترین آثارش را به نمایش گذاشته. این فیلم با شرکت در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست در ۱۰ بخش کاندید سیمرغ شود و دو سیمرغ بلورین از آن خود کند. توکلی از زوایایی به زندگی این قهرمان نگاه کرده که پیش‌تر یا به آنها توجهی نشده بود.

* سرخپوست: فیلم «سرخ پوست» دومین ساخته نیما جاویدی است. داستان «سرخ‌پوست» ماجرای یک زندان را در حدود سال ۱۳۴۶ روایت می‌کند که قرار است تخریب شود و زندانیان به زندان دیگری منتقل شوند. درست در شرایطی که خبر ترفیع رتبه رئیس زندان به دستش می‌رسد مشخص می‌شود که یک زندانی گم شده است. بخش مهمی از زمان فیلم در یک زندان متروکه می‌گذرد اما به هیچ‌وجه خسته‌کننده نیست.

* قصر شیرین: «قصر شیرین» نهمین فیلم کارنامه کارگردانی رضا میرکریمی است. می‌توان آن را در دسته فیلم‌های جاده‌ای به حساب آورد. میرکریمی، پیش‌تر در فیلم «خیلی‌ دور خیلی نزدیک»، تا حدودی این فضا را تجربه کرده بود. «قصر شیرین» در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، در هشت رشته نامزد سیمرغ شد و نهایتا دو سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن را گرفت.

*** کمدی ایرانی
* زندانی‌ها: فیلم‌های مسعود ده‌نمکی، جزو آثار پرفروش هر سال هستند اما «زندانی‌ها» یکی از فیلم‌های شکست‌خورده‌‌ کارنامه ده‌نمکی است. او در این فیلم قصد دارد حرف‌های مهمی را در قالب یک داستان مفرح بیان کند اما موفقیتی در این راه به دست نمی‌آورد. «زندانی‌ها» نوروز روی پرده رفت اما در نهایت با چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، جزو فیلم‌های شکست خورده قرار گرفت.

* کاتیوشا:از جمله فیلم‌های کمدی است که شاید سوژه‌اش برای‌مان تکراری به نظر برسد. داستان درباره رزمنده‌ای است که بااخلاق تندش در پیدا کردن کار مشکل دارد اما بادیگارد پسری از خانواده‌ای ثروتمند می‌شود که به‌تازگی اعتیادش را ترک کرده است. کاتیوشا مأمور است مانع مصرف مجدد مواد از سوی عرشیا شود. بازی قابل قبول هادی حجازی‌فر و احمد مهران‌فر از جمله نقاط مثبت آن به حساب می‌آید.

* شکلاتی: فیلم «شکلاتی» جزو آثار موفق سینمای کودک در سال‌های اخیر است. در سی‌ا‌مین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان نامزد دریافت جایزه شد و شبنم مقدمی توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر را از این دوره جشنواره دریافت کند. فیلم درباره پسر ۱۳ ساله‌ای به نام پارسا است که بعد از فوت پدربزرگش صاحب یک کارخانه شکلات‌سازی بزرگ می‌شود. باید تصمیم بگیرد کارخانه را بفروشد یا نگه دارد.

* پیشونی سفید ۳:این فیلم سومین قسمت از سه‌گانه اختاپوس است. بهتر بود که ابتدا دو قسمت اول این فیلم پخش می‌شد و بعد نوبت به قسمت سوم می‌رسید. «پیشونی سفید۳» داستان پدر و مادری است که طلسم شده و به صورت موجوداتی ترسناک درآمده‌اند. هر دو قصد دارند فرزند خود را برای اختاپوس ببرند که تنها با آشامیدن عصاره‌‌ تن «پیشونی سفید» قادر به ادامه حیات است.

دانلود PDF

کدخبر: ۳۱۵۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر