کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۹۶۷۸
تاریخ خبر:

۱۰ نکته خواندنی درباره کنکور سراسری ۱۴۰۰

کنکور سراسری ۱۴۰۰ از ساعت هشت صبح امروز ۹ تیرماه با رقابت ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ داوطلب گروه آزمایشی هنر همزمان در ۴۱۴ شهرستان و سه هزار و ۵۲۲ حوزه امتحانی کلید خورد. چند نکته جالب در این مورد را با هم مرور می‌کنیم:

شماره یک کنکور سراسری ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب دارد که یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۰ پذیرفته می شوند.

شماره دو جوان‌ترین داوطلب کنکور سراسری امسال از تهران با ۱۳ سال سن و پیرترین با ۸۱ سال سن از اصفهان هستند و هر دو در گروه آزمایشی علوم تجربی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مسن ترین داوطلب (مرد) این آزمون ساکن شهرستان اصفهان و متولد ۱۹ تیرماه ۱۳۱۹ هست که در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده. جوان ترین داوطلب کنکور سراسری (زن) هممتولد ۱۱ مردادماه ۱۳۸۷ و ساکن شهرستان بجنورد است که او هم در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت کرده است.

شماره سه داوطلبان در چهار گروه آزمایشی هنر، علوم انسانی،‌ علوم تجربی و ریاضی و فنی با یکدیگر به رقابت می پردازند. از آنجایی که هر داوطلب علاوه بر گروه آزمایشی اصلی یعنی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی می تواند در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی هم شرکت کند، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

شماره چهار تعداد کارت های صادرشده برای گروه آزمایشی هنر ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت است که از این تعداد ۸۷ هزار و ۳۲۶ نفر زن و ۳۷ هزار و ۷۹۵ مرد هستند؛ این آزمون امروز چهارشنبه ۹ تیرماه در حال برگزاری است.

شماره پنج تعداد کارت های صادرشده برای داوطلبان گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت است که از این تعداد ۵۰ هزار و ۵۵۷ نفر زن و ۹۱ هزار و ۵۰۵ نفر مرد هستند. آزمون این گروه آزمایشی پنجشنبه ۱۰ تیرماه برگزار می شود.

شماره شش تعداد کارت های صادرشده برای گروه علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ نفر و ۱۵۱ هزار و ۱۷ نفر مرد هستند؛ آزمون گروه آزمایشی مذکور روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه به همراه گروه علوم ریاضی و فنی برگزار می شود.

شماره هفت تعداد کارت های صادر شده برای گروه علوم تجربی ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت است که از این تعداد ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ نفر زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ نفر مرد هستند؛ این آزمون روز جمعه ۱۱ تیرماه داوطلبان خود را به رقابت می کشاند.

شماره هشت تعداد کارت های صادرشده در گروه زبان های خارجی ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت است که از این تعداد ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۷۷ نفر مرد هستند، آزمون گروه زبان های خارجی روز شنبه ۱۲ تیرماه به عنوان آخرین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

شماره ۹ نتایج اولیه کنکور نیز در دهه اول مرداد ماه اعلام می شود و فرایند انتخاب رشته در دهه اول مرداد ماه انجام خواهد شد.

شماره ۱۰ در کنکور سراسری امسال ۵۹.۵۵ درصد داوطلبان را زنان با تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ نفر و ۴۰.۴۵ درصد داوطلبان را با تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ نفر مردان تشکیل می دهند.

کدخبر: ۳۹۹۶۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر