کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۲۲۵۹
تاریخ خبر:

معرفی ۱۰سایت برتر فروش آنلاین بلیت قطار

روزنامه هفت صبح ، احمدرضا نجفی | بعید است این روزها کسی برای خرید بلیت قطار حضوری به ایستگاه راه‌آهن برود. دنیا کلی تغییر کرده و اغلب مردم روی سایت‌های رنگارنگ فروش بلیت حساب باز می‌کنند. در این گزارش سراغ ۱۰سایت برتر فروش بلیت قطار رفته‌ایم که بالاترین رتبه‌ را در بین سایت‌های ایرانی دارند.

*** علی‌بابا؛ امتیاز ۷ از ۱۰
شاید سایت علی‌بابا را بیشتر برای خرید بلیت هواپیما بشناسید، اما این سامانه در حوزه فروش بلیت قطار هم فعالیت دارد. از امکانات این سایت می‌توان به قابلیت مرتب کردن بلیت‌ها بر اساس قیمت و ساعت حرکت اشاره کرد. علی‌بابا زمان رسیدن قطار به هر کدام از ایستگاه‌ها را برای کاربر اعلام می‌کند و بر اساس بررسی‌ها، این سامانه در مورد تعداد شرکت‌های طرف قرارداد، احتمالا بهترین وضعیت را دارد. ‌ همچنین اگر از این سایت بلیت قطار خریدید، دیگر نمی‌توانید آن را پس بدهید و برای استرداد باید تا ایستگاه راه‌آهن بروید و از همان شرکت مسافرتی پولتان را پس بگیرید.

*** مستر‌بلیط؛ امتیاز ۸ از ۱۰
سامانه مستر‌بلیط، علاوه بر امکان خرید بلیت قطار، برای کاربرانش امکان خرید بلیت هواپیما و اتوبوس را هم فراهم کرده. سایت مستر‌بلیط از نظر جلوه بصری خیلی ساده‌تر از بقیه سایت‌هاست و کاربر را برای خرید بلیت گیج نمی‌کند. این خودش می‌تواند یک امتیاز برای سامانه مستر‌بلیط باشد. هنگام جست‌وجوی بلیت قطار در این سامانه، مستر‌بلیط همزمان قیمت بلیت‌ قطار و اتوبوس را هم برای مسیر مشابه به شما پیشنهاد می‌کند تا بتوانید از نظر قیمت استراتژی‌های مختلف برای سفر را با هم مقایسه کنید.

*** الی‌گشت؛ امتیاز ۳ از ۱۰
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت الی‌گشت، وبلاگ آن است. این سایت که بیشتر برای خرید بلیت هواپیما و رزرو تور کاربرد دارد، یک مجله گردشگری در اختیار کاربرانش می‌گذارد که می‌توانند از محتوای آن برای انتخاب مقصد سفرشان استفاده کنند. این سایت از نظر سرعت جست‌وجوی بلیت قطار کمی نسبت به رقبایش کند عمل می‌کند. سامانه الی گشت از نظر تعداد شرکت‌های طرف قرارداد وضعیت مطلوبی ندارد و با استفاده از این سامانه نمی‌توان بلیت قطار همه شرکت‌ها را جست‌وجو کرد.

*** رجا؛ امتیاز ۷ از ۱۰
یکی از گزینه‌های خرید بلیت قطار، مراجعه به سایت خود شرکت راه آهن است. گوگل زیاد سایت رجا را تحویل نمی‌گیرد و در نتایج جست‌وجو آن را با کلی فاصله در اختیار جست‌وجوکننده قرار می‌دهد. دلیلش می‌تواند این باشد که رجا صرفا برای خرید بلیت قطار مناسب است و خبری از دیگر استراتژی‌های سفر نیست. یکی از امکانات ویژه سایت رجا، رزرو سالن حمل خودرو است که کمتر سایتی این قابلیت را در اختیار کاربر می‌گذارد. ‌

*** قاصدک ۲۴؛ امتیاز ۴ از ۱۰
سایت قاصدک ۲۴ یکی از شلوغ‌ترین صفحه‌ها را برای رزرو بلیت به کاربران ارائه می‌کند. طوری که در همان صفحه اول چند صفحه محتوای متنی قرار دارد که شاید زیاد برای کاربران جالب نباشد. ارائه وبلاگ احتمالا ایده بهتری برای محتوای متنی است. سایت قاصدک ۲۴ از نظر زمان جست‌وجو، تاخیر نسبتا بالایی دارد و از نظر تعداد شرکت‌های طرف قرارداد وضعیتش نرمال است. امکانات فیلتر کردن گزینه‌ها در سایت قاصدک ۲۴ خیلی محدود است. ‌با این حال سایت قاصدک ۲۴ امکان مرتب کردن بلیت‌ها بر اساس قیمت و ساعت حرکت قطار را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

*** فلایتیو؛ امتیاز ۲ از ۱۰
فلایتیو همانطور که از اسمش پیداست، بیشتر برای خرید بلیت هواپیما کاربرد دارد، اما امکان خرید بلیت قطار را هم در اختیار کاربران گذاشته. در این سایت امکان فیلتر کردن نوع قطار و مرتب‌سازی بر اساس ساعت حرکت و قیمت بلیت برای کاربر فراهم شده. این سایت با شرکت‌های مسافرتی کمی طرف قرارداد است و در مقایسه با دیگر سامانه‌های فروش بلیت، پیشنهادات محدودتری در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین این سامانه وبلاگی برای ارائه محتوا به کاربرانش در نظر نگرفته است.

*** پایانه؛ امتیاز ۵ از ۱۰
پایانه کمترین سرمایه‌گذاری را برای بهبود سئو در نظر گرفته و برای همین سایت پایانه جایگاه خوبی در نتایج جست‌وجوی گوگل ندارد. این سایت از نظر شکل و شمایل شاید بدترین سایت فروش بلیت باشد، چراکه همان صفحه اول به کلی کاربر را گیج می‌کند. این سایت در خیلی از ساعات از دسترس خارج می‌شود و امکان جست‌وجوی بلیت برای کاربر فراهم نیست. همچنین امکان مرتب‌سازی بلیت‌ها بر اساس زمان حرکت یا قیمت بلیت قطار وجود ندارد. ‌

*** رسپینا ۲۴؛ امتیاز ۷ از ۱۰
سامانه رسپینا ۲۴ در بین سایت‌های فروش بلیت قطار شرایط خوبی از نظر امکانات فیلتر کردن نتایج جست‌وجو دارد. طوری که با استفاده از این سایت می‌توانید بلیت قطارهای پیشنهاد شده را بر اساس قیمت، زمان حرکت و ظرفیت باقی‌مانده مرتب کنید و همچنین یک بازه قیمت و یک بازه زمانی برای فیلتر نتایج جست‌وجو در نظر بگیرید. در این سایت همچنین امکان فیلتر کردن نوع قطار و سالن هم وجود دارد. سایت رسپینا ۲۴ از نظر تعداد شرکت‌های طرف قرارداد شرایط نسبتا مطلوبی دارد و می‌توانید از نظر جامع بودن دیتابیس به آن اعتماد کنید. با این وجود یکی از ایرادات بزرگ رسپینا ۲۴ تاخیر در نمایش نتایج جست‌وجو است.

*** سمتیک؛ امتیاز ۶ از ۱۰
یکی از ویژگی‌های اصلی سامانه سمتیک، امکان استرداد بلیت قطار خریداری شده است. این سایت به رابط کاربری اهمیت داده و از نظر طراحی UI/UX وضعیت مطلوبی دارد. این سایت علاوه بر خرید بلیت قطار مسافرتی، امکان خرید بلیت قطار گردشگری را برای کاربران در نظر گرفته. این قطارها آخر هفته مسافران را به مقاصد گردشگری سوادکوه، شیرگاه و پل سفید می‌برد و حکم یک تور گردشگری را برای آنها دارد. این سامانه از نظر شرکت‌های طرف قرارداد وضعیت مطلوبی دارد و می‌توان از نظر تعداد نتایج جست وجو روی آن حساب کرد. فیلترهای سایت سمتیک تقریبا کامل است.

*** سفرمی؛ امتیاز ۳ از ۱۰
سامانه فروش بلیت سفرمی، از نظر رتبه‌بندی سایت الکسا وضعیت مطلوبی ندارد و تقریبا در بین سایت‌های فروش بلیت، در رتبه‌های آخر قرار می‌گیرد‌. سایت سفر‌می از نظر تعداد شرکت‌های طرف قرارداد زیاد قوی نیست و گزینه‌های کمتری برای خرید بلیت قطار در اختیار کاربر می‌گذارد. در این سایت امکان مرتب کردن بلیت‌ها بر اساس قیمت، زمان حرکت یا ظرفیت باقی‌مانده وجود ندارد و این موضوع کمی انتخاب قطار مناسب را برای کاربر سخت می‌کند. در این سامانه امکان استرداد بلیت آنلاین وجود ندارد .

کدخبر: ۲۷۲۲۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر