کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۷۳۲۹
تاریخ خبر:

۱۰‌فقره گوشی‌قاپی برای رفتن به سفر شمال

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ساعت ۲۱:۴۰ شب دوشنبه، ۱۲ آبان‌ماه، در محله تهرانسر صدای جیغ و فریاد یک زن میانسال از داخل بوستان نرگس خبر از یک گوشی‌قاپی توسط سارقان داشت. ماموران گشت پلیس این منطقه که در حال گشت‌زنی بودند صدای فریادهای زنی را از داخل پارک نرگس شنیدند و بلافاصله مشاهده کردند یک نفر از داخل بوستان به‌سرعت بیرون آمد و سوار موتورسیکلتی که راکب آن منتظرش بود شد و اقدام به فرار کرد. اما یک موتورسیکلت دیگر که شامل راکب و ترک‌نشین بود همراه آنها به حرکت درآمد.

*** آغاز تعقیب و گریز
ماموران با مشاهده این صحنه و صدای فریادهای خانم که اعلام می‌کرد گوشی تلفن همراهش را به سرقت برده‌اند تعقیب‌وگریز با سارقان را آغاز کردند. سارقان موتورسوار با حرکات نمایشی قصد فرار داشتند و با سرعت در میان خودروها حرکت می‌کردند.

ماموران در ابتدا به سارقان اخطار ایست می‌دهند، اما آنها توجهی نمی‌کنند و ماموران با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، در ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی کردند که باز هم دو راکب موتورسیکلت به این ماجرا توجهی نکردند و به فرار ادامه دادند. در نهایت ماموران به لاستیک یکی از موتورها شلیک کردند که دو سارق زمین‌گیر شدند و موتورسیکلت دوم به همراه راکب و ترک‌نشین اقدام به فرار کردند.

*** ۱۰ فقره سرقت
ماموران پس از دستگیری دو سارق آنها را به همراه خانم مالباخته به کلانتری منتقل کردند. در تجسس از این سارقان یک کیف کمری به دست آمد که چهار دستگاه گوشی همراه مسروقه به همراه گوشی سرقتی زن میانسال کشف شد که بعد از شناسایی به خانم تحویل داده شد.

این خانم اعلام می‌کند نزدیکی‌های در خروجی پارک، ناگهان تلفن همراهش زنگ می‌خورد و او مجبور به پاسخگویی می‌شود که ناگهان سارق از پشت‌سر او را هل می‌دهد و اقدام به سرقت گوشی همراهش می‌کند که زن میانسال در این میان به زمین می‌خورد. در میان گوشی‌های سرقتی همان زمان دو گوشی همراه زنگ می‌خورد که با پاسخ ماموران، مالباختگان این گوشی‌ها نیز پیدا شده و با دعوت به کلانتری برای شناسایی اموالشان می‌آیند.

فردی که سارق گوشی تلفن همراه زن میانسال بوده است درباره سرقت‌هایشان می‌گوید: شغل موتورسازی دارد و به دلیل اینکه قصد داشته با دوستانش در تعطیلات به شمال سفر کنند و پول نداشتند، تصمیم گرفتند چند گوشی تلفن همراه سرقت کنند، سپس با مراجعه به مالخری در خیابان مولوی، گوشی‌ها را فروخته و با موتور به شمال بروند.

همچنین راکب موتورسیکلت که ۲۹ سال دارد، دارای سابقه دستگیری است و سه‌بار به جرم گوشی‌قاپی و کیف‌قاپی، دستگیر شده و در زندان بوده است که سال ۹۸ از زندان آزاد می‌شود. این دو نفر به ۱۰ فقره گوشی‌قاپی در چند روز اخیر با کمک همدستانشان که فرار کردند اعتراف می‌کنند. همچنین مالباختگان شکایتشان را از این دو نفر به ثبت می‌رسانند. با توجه به اعتراف سارقان و اعلام مشخصات دو نفر دیگر که از صحنه جرم فرار کردند، دستگیری آنها نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و این دو متهم به مقام قضایی معرفی شدند.

کدخبر: ۳۵۷۳۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر