کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۱۱۱
تاریخ خبر:

۱۰۱شهر از کم آبی رنج می‌برند اما آب قطع نمی‌شود

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اکنون ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند، درباره قطعی برنامه‌ریزی شده می گوید: هیچ سناریویی برای قطعی برنامه‌ریزی شده در دستور کار نداریم، زیرا مضرات قطعی برای سیستم به شدت زیاد است.

فرهام کرکانی با اعلام اینکه ۳۰۰ شهر دارای تنش آبی هستند، تاکید کرد: پیش‌بینی ما این بود که ۲۸۲ شهر دارای تنش باشند اما در برخی شهرها وضعیت منابع آبی به شدت افت کرد، بنابراین تعداد شهرهای دارای تنش افزایش پیدا کرد.

وی افزود: در حال حاضر استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قسمتی از فارس، بوشهر، خرسان جنوبی و رضوی در شرایط نامساعد و قرمز قرار دارند، بارندگی نسبت به بلندمدت و سال‌های گذشته بسیار افت کرده، ورودی سدها از جمله سد دوستی و چاه‌نیمه‌ها صفر شده است، بارندگی در حوضه آبریز صورت نگرفته و یا اینکه آب در بالادست برداشت شده است.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه اکنون ۱۰۱ شهر در وضعیت قرمز تامین آب هستند، درباره قطعی برنامه‌ریزی شده گفت: هیچ سناریویی برای قطعی برنامه‌ریزی شده در دستور کار نداریم، زیرا مضرات قطعی برای سیستم به شدت زیاد است. وقتی آب قطع می‌شود کیفیت پایین آمده و مصرف بالا می‌رود، شکستگی خطوط افزایش می‌یابد و کاملا به ضرر ما است. بنابراین تمام سعی ما این است که در هیچ منطقه‌ای قطعی برنامه‌ریزی شده اعمال نکنیم، مگر اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد که قطعی طبیعی است.

کدخبر: ۴۰۱۱۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر