کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۵۴۴
تاریخ خبر:

یک قانون جالب برای نمایندگان مجلس سوئد

روزنامه هفت صبح | رادیو سوئد در گزارشی کوتاه نوشت: «از سال آینده، حقوق نمایندگان پارلمانی که در جلسات پارلمان حاضر نیستند، پس گرفته خواهد شد. پارلمان در نظر دارد پاییز امسال قانونی را در این زمینه تصویب کند و تمامی هشت حزب سیاسی پارلمان از این پیشنهاد حمایت می‌کنند.»

پارلمان سوئد ریکسداگ نام دارد. این مجلس ۳۴۹ عضو دارد که برای چهار سال انتخاب می‌شوند. این افراد، ۷۴۰۰ دلار در ماه حقوق می‌گیرند. طبق یک پیمایش علمی، این افراد به طور متوسط ۶۶ هفته کاری در این ۴ سال دارند و به طور متوسط ۶٫۵ ساعت می‌خوابند که کمتر از یک فرد معمولی است.

آخرین انتخابات برای پارلمان سوئد در سپتامبر سال ۲۰۱۸ برگزار شده است. درحال‌حاضر حزب سوسیال‌دموکرات، ۱۰۰ کرسی از این میزان را در اختیار دارد و با همراهی چهار حزب دیگر، توانسته یک ائتلاف با ۱۹۳ کرسی تشکیل دهد، درحالی‌که اپوزیسیون درحال‌حاضر ۱۵۶ کرسی در اختیار دارد.

نکته جالب دیگر در مورد مجلس سوئد این است که از مارس سال ۲۰۲۰، ۱۶۵ نفر (۴۷٫۲ درصد) از ۳۴۹ عضو ریکسداگ زن هستند. این هفتمین نسبت زن در جهان در یک مجلس قانونگذاری ملی است. دو حزب از سال ۲۰۲۰ اکثریت نمایندگان زن در مجلس را دارند. حزب چپ (۱۸ از ۲۷، ۶۶ درصد) و حزب اعتدال (۳۷ از ۷۰، ۵۲ درصد).

حزب دموکرات سوئد کمترین سهم از نمایندگان زن را دارد. (۱۸ از ۶۲، ۲۹ درصد).نکته دیگر در مورد این پارلمان اینکه ۱۰ نماینده ایرانی‌تبار در پارلمان سوئد حضور دارند. حنیف بالی نماینده پارلمان از حزب میانه‌رو، علیرضا آخوندی، نماینده پارلمان از حزب میانه، امن کاگابود نماینده پارلمان (فاقد حزب سیاسی)، دانیل ریاضت نماینده پارلمان از حزب چپ، على اثباتی نماینده پارلمان از حزب چپ، مهرنوش دادگستر نماینده پارلمان و رهبر حزب چپ، اردلان شکرآبی نماینده پارلمان از حزب سوسیال‌دموکرات و وزیر بیمه‌های اجتماعی)، لیلا نراقی نماینده پارلمان از حزب سوسیال‌دموکرات، آیلین فاضلیان نماینده پارلمان از حزب سوسیال‌دموکرات و آرمان تیموری نماینده پارلمان از حزب لیبرال.
نکته پایانی هم در مورد پارلمان سوئد اینکه، محل این ساختمان در یک جزیره کوچک در مرکز استکهلم به نام هلگئاندشولمن قرار دارد که تصویری از آن را می‌بینید.

کدخبر: ۳۷۵۵۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر