کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۹۷۷
تاریخ خبر:

یک شاخه رز برای ولنتاین‌؛ ‌قیمت‌ خون آدمیزاد

روزنامه هفت صبح | نزدیک به یک هفته مانده تا ولنتاین یا همان روز عشق در تقویم غربی، اما به نظر می‌‎رسد که بسیاری تصمیم دارند تا مراسم‌های مربوط به این مراسم را در ایام تعطیل پایان هفته برگزار کنند؛ موضوعی که فارغ از تهدیداتی که به‌خاطر کرونا دارد؛ باعث گرانی‌های عجیب‌وغریب در برخی بازارها مثل بازار گل شده است.

بازار گل البته پیش از این، یک شوک به‌خاطر روز مادر دیده بود و برخی می‌گفتند که قیمت گل تا ۴ برابر هم افزایش پیدا کرده و ظاهرا همین افزایش قیمت برای روز ولنتاین نیز حفظ شده است؛ روزی که طبق سنت غربی، باید برای فردی که او را دوست دارند، رز بخرند. البته بازار شکلات و عروسک خرس هم داغ است که این آخری رسمی آمریکایی است.

مسئولان رسمی در سال‌های اخیر تلاش کردند تا از فرهنگ رسمی در برابر این رسم محافظت کنند و دغدغه‌مندان فرهنگ ایرانی نیز پیشنهاد دادند تا روز سپندارمذگان به‌جای این روز مورد توجه قرار گیرد، اما به‌هرحال، نوجوانان و جوانان دهه‌هفتادی و هشتادی این مسائل را برنمی‌تابند و ظاهرا به مسیر خود ادامه می‌دهند.

این است که قیمت یک شاخه رز در بازار به ۶۰ هزار تومان رسیده است. در سایت یکی از معتبرترین گل‌فروشی‌های تهران؛ یعنی گل‌فروشی زعیم، یک دسته حدود ۲۰ عددی از گل رز به قیمت ۱ میلیون و ۹۷۴ هزار تومان به فروش می‌‎رسد و برای گلدان آن باید ۱۴۰ هزار تومان، عروسک خرس، ۴۰۰ هزار تومان، شکلات مرسی بزرگ ۴۵۰ هزار تومان، بادکنک با نماد عشق ۳۰۰ هزار تومان و شمع موم طبیعی ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید تا مجموع هزینه چنین سبدی به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد. بله. به‌هرحال خرج بالاست.

کدخبر: ۳۷۲۹۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر