کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۵۴۳۸
تاریخ خبر:

یک دهه با ستاره دوست‌داشتنی

روزنامه هفت صبح | یک:‌ ‌ وزیر نیروی بخت‌برگشته نتوانست درست و حسابی موفقیتش در عدم خاموشی‌های برق در تابستان را جشن بگیرد. موفقیتی که برخی بدبینانه آن را به کسادی بازار استخراج بیت‌کوین نسبت می‌دهند و گروهی دیگر هم آن را ناشی از سیاست‌های درست وزارت نیرو تلقی می‌کنند. به هرحال این موفقیت غیرمنتظره با حاد شدن مسائل آبی کاملا کمرنگ شده است. بحران آبی در شهرکرد و همدان و یکی دو شهر دیگر شرایط بحرانی عجیبی را بر برخی نقاط کشور حاکم کرده است، طوری‌که شنیده می‌شود محرابیان ۲۴‌ساعته پای حل ماجرای کم‌آبی همدان ایستاده است.

دو: والیبال ایران و آرژانتین عجب بازی سنگین و غیرمنتظره‌ای از آب در‌آمد. قریب به سه ساعت و ۲۵۵ امتیاز ردوبدل شده و خب برخلاف این نزدیکی و فشردگی کیفیت بازی خیلی بالا نبود. به‌خصوص در گیم‌های پایانی که دو تیم خسته بودند و بیشتر امتیازات بر مبنای اشتباهات ردوبدل می‌شدند و خب آرژانتینی‌ها که همیشه به‌عنوان کشوری احساساتی مشهور هستند در زمینه اشتباهات ما را جا گذاشتند. آنها ۵۳ اشتباه منجر به امتیاز به‌نفع ایران انجام دادند و ایران ۳۹ اشتباه.

خوبی این تیم ذخیره‌های باکیفیتش است. مثلا روز شنبه اسفندیار، معنوی‌نژاد و کاظمی روی نیمکت بودند. فقدان روسیه مطمئنا بیشترین ضربه را به کیفیت این دوره جام‌جهانی والیبال می‌زند و از طرفی ترکیه با تیم بسیار خوبی به جام‌جهانی آمده است. نکته عجیب پرخاش و عصبانیت عطایی در امتیازات مهم بازی در گیم چهارم بود. عطایی به‌نوعی برادر بزرگ‌تر بازیکنانش است و وقتی اینچنین از کوره در می‌رود به قالب پدر فرو می‌رود و این شروع یک مصیبت است.

برای ایفای نقش پدر بودن باید پارامترهای متعددی را داشت که معمولا کار را سخت می‌کند. این بازی به‌هرحال به‌خیر گذشت . در بسکتبال‌هم و در بازی سخت ایران و لبنان در کاپ آسیا سعید ارمغانی درست در مهم‌ترین لحظات بازی بسیار عصبی شده بود و با پرخاش با شاگردانش صحبت می‌کرد. این نوع پرخاش بیشتر فشار عصبی به بازیکن‌ها وارد می‌کند و عموما به ایجاد انگیزه و این چیزها منجر نمی‌شود.

سه: سال ۲۰۱۲ بود که با اشکان دژاگه آشنا شدیم. آمده بود در ورزشگاه آزادی و در ترکیب تیم ملی مقابل قطر قرار گرفته بود. یک ضربه کاشته به قصد سانتر کرد که مستقیما رفت توی گل و یک ضربه سر بسیار خوب زد. در نهایت آن بازی دو- دو مساوی تمام شد. از آن روز به بعد دژاگه محبوب قلوب ایرانیان شد.

او و البته دیگر ایرانی اروپانشین یعنی رضا قوچان‌نژاد که از معماران اصلی حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ بودند و خب آن ضربه سر درجه یکش مقابل آرژانتین که رومرو دروازه‌بان آرژانتین معجزه‌آسا بیرون کشید و آن خطای پنالتی صددرصد بر روی او که داور صربستانی انگار کور بود و ندید. جمعه شب دژاگه در ۳۵سالگی با یک ضربه سر که بسیار شبیه همان ضربه سر مقابل قطر در تهران بود، ‌در دقیقه ۹۴ گل پیروزی فولاد را به دروازه تراکتورسازی دوخت.

کدخبر: ۴۷۵۴۳۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر