کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۸۵۹
تاریخ خبر:

یک ترکیب کاملا کمدی برای نوروز ۱۴۰۱

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | «دردسرهای شیرین» به کارگردانی سهیل موفق؛ این نام سریال نوروزی شبکه پنج است که دیروز خبر آن رسانه‌ای شد. پیش‌تر هم تکلیف سریال‌های شبکه یک و دو مشخص شده بود. حالا فقط می‌ماند اعلام نام سریال شبکه سه. این شبکه چند گزینه در اختیار دارد که می‌تواند نوروز ۱۴۰۱ یکی از آن‌ها را روانه آنتن کند. در گزارش امروز نکاتی درباره ترکیب نوروزی گرد‌آورده شده؛ این‌که چرا همه سریال‌ها کمدی هستند؟ هر کدام چه دورنمایی دارند؟ خروجی تفکر تیم جدید مدیریت تلویزیون چه خواهد بود؟

‌مورد اول| دومین برگ مدیریت جدید
چند روز پیش که اعلام شد «خداداد» سریال نوروزی شبکه دو است، گزارشی نوشتیم و توضیح دادیم که این سریال شمایی از سلیقه مدیریت جدید تلویزیون است. آن‌ها سریال‌هایی که در پیش‌تولید یا آستانه تولید بود را متوقف کردند. حالا و پس از «خداداد» خبر رسیده که از شبکه پنج، نوروز امسال «دردسرهای شیرین» پخش خواهد کرد.

این سریال را سهیل موفق می‌سازد که کارنامه پرباری ندارد. شکلاتی و پاستاریونی فیلم‌هایی است که او در سینما کارگردانی کرده. پوریا پورسرخ و مریم مومن نقش‌های اصلی سریال را برعهده دارند؛ یک زوج که در زندگی دچار چالش‌هایی شده‌اند. آیا «دردسرهای شیرین» می‌تواند در طلایی‌ترین زمان آنتن تلویزیون، تبدیل به‌اثری موفق شود؟ آیا چنین سریالی تیم جدید صدا‌و‌سیما را سربلند می‌کند؟

مورد دوم| شمایل خداداد
به‌تازگی گزارشی مفصل درباره «خداداد» به‌عنوان نخسین سریالی که محصول تیم جدید مدیریتی تلویزیون است، نوشتیم. پس همین مقدار کافی است که یادآوری کنیم این سریال را علی غفاری می‌سازد و رضا ناجی، علی صبوری و سوسن پرور از‌جمله بازیگران آن هستند. شبکه دو سال پیش یک سریال ملودرام به‌نام «همبازی» پخش کرد و امسال سراغ سریالی کمدی رفته است. «خداداد» از چند وقت پیش مقابل دوربین رفته و سازندگان فرصت لازم برای رساندن سریال به آنتن را دارند.

مورد سوم| یادگاری زیرخاکی
از مدت‌ها پیش تکلیف سریال نوروزی شبکه یک مشخص بود. فصل سوم «زیرخاکی» در تعطیلات ابتدایی سال روی آنتن خواهد رفت. این سریال محصول دوران حضور مدیریت قبلی صدا‌و‌سیما است و از معدود سریال‌های موفق این دوران محسوب می‌شود. جلیل سامان مدتی پیش سریال را مقابل دوربین برد تا فرصت کافی برای آماده‌سازی «زیرخاکی» داشته باشد. باتوجه به فضای نوروز و اقبال بیشتر مخاطبان از تلویزیون، این فصل از «زیرخاکی» شانس بیشتری برای دیده شدن دارد. ضمن آن‌که رقبای آن، دست‌کم روی کاغذ گردن‌کلفت نیستند. به احتمال زیاد نوروز امسال به کام پژمان جمشیدی و ژاله صامتی خواهد بود.

مورد چهارم| گزینه‌های سه
با توجه به سریال‌های موجود و شرایطی که هر کدام دارند، احتمالا «جناب‌عالی» یا «خوشنام» در نوروز پیش‌رو به شبکه سه برسند. «جناب‌عالی» را عادل تبریزی می‌سازد و امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خواه، میرطاهر مظلومی، مهوش وقاری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌خواه و بیتا سحرخیز از جمله بازیگران آن هستند. «خوشنام» را علیرضا نجف‌زاده کارگردانی می‌کند که مثل «جناب‌عالی» کمدی است. حمید لولایی، هومن حاجی‌عبداللهی، سحر ولدبیگی، شهره لرستانی، عباس جمشیدی‌فر و… بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند.

مورد پنجم| چرا این‌همه کمدی؟
تصمیم تلویزیون برای این‌که همه شبکه‌ها در نوروز سریال کمدی پخش کنند، چند دلیل دارد. یکی از آن‌ها به تجربه سال‌های قبل بازمی‌گردد که سریال‌های ملودرام غالبا نتیجه‌ای که باید ندادند. نوروز امسال شبکه دو «همبازی» را پخش کرد که در جلب رضایت مخاطب ناموفق بود و حتی از کمدی ضعیف «نوروز رنگی» شکست خورد. از آن‌طرف کمی بعد از نوروز، ماه رمضان شروع می‌شود. شبکه‌ها در این ماه می‌توانند سریال ملودرام پخش کنند تا توازن تا حدودی ایجاد شود.

البته این را هم فراموش نکنیم که سریال‌های «خداداد» و «دردسرهای شیرین» قرار است کمدی باشند اما به دلیل فرصت کم و نیز سابقه کارگردان‌های‌شان که در خلق کمدی موفق نبوده‌اند، ممکن است نتیجه‌ای دیگر حاصل شود. یا شاهد کمدی‌هایی ضعیف هستیم و یا سریال‌ها رنگ و بوی ملودرام فانتزی! خواهند گرفت. نوروز امسال بزنگاه مهمی برای تیم جدید صدا‌و‌سیما است و سریال‌ها می‌تواند، عیار سلیقه آن‌ها را عیان کند.

کدخبر: ۴۳۵۸۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر