کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۰۰۶۳
تاریخ خبر:

یهودیان در مدینه درخت نخل می‌کارند

یک روزنامه عبری زبان نوشت، هیئتی از یهودیان وارد مدینه منوره شده و برای نخستین بار در طول ۱۴۰۰ سال اخیر در آن درخت نخل کاشته‌اند.

روزنامه عبری Jewish Chronicle یادداشتی با عنوان "یهودیان برای اولین بار از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون درخت نخل در مدینه منوره می‌کارند"، منتشر کرد.

این روزنامه در این یادداشت جزئیات سفر یک گروه مذهبی یهودی از بازرگانان بارز، استادان تاریخ و پژوهشگران دانشگاه کمبریج به مدینه منوره را فاش کرد و نوشت، این هیئت به عنوان بخشی از سفر خود درخت نخل در مدینه کاشته‌اند.

به نوشته روزنامه مذکور، ریک سوفر، یهودی انگلیسی ریاست این هیئت یهودی را در این سفر برعهده دارد و هر یک از اعضای هیئت نهال درخت نخلی را در این شهر کاشتند که مختص این شهر است و تنها در آن کاشته می‌شود.

‏این روزنامه نوشت، سوفر از این سفری که قبلا امکان پذیر نبود، ابراز تعجب کرد و گفت، در سفرهای سابق خود به عربستان نمی‌توانست هویت دینی خود را فاش کند؛ اما اکنون می‌تواند آن را علنی اعلام کند.

وی افزود: ما درختان نخل را در مدینه کاشتیم، در همان مکان که قبلاً یهودیان کاشته بودند، من در واقع اولین شخص یهودی بودم که در ۱۴۰۰ سال اخیر یک درخت نخل را در این شهر کاشتم.

سوفر گفت: اگر قبلا کسی به من می‌گفت که می‌توانم به عربستان بیایم باور نمی‌کردم؛ اما الان دوستانه از ما استقبال می‌شود آن هم نه تنها در عربستان بلکه حتی داخل خود مدینه منوره و این لحظه بسیار شگفت انگیز است.

روزنامه مذکور نوشت، این هیئت یهودی با نظارت دولت عربستان وارد مدینه شد و با دبیرکل انجمن جهان اسلام، جمعی از مشایخ و هنرمندان و سایر افراد بارز دیدار کرد.

کدخبر: ۵۱۰۰۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • s.sohrab

    از محبت خارهای گل میشود/از محبت سرکه ها مل میشود!باشد که همدلی و محبت جایگزین تف رقه و دشمنی ها شود!چه جایی بهتر از خانه خدا!

    • _user_1560804133

      افرین

  • _user_1561007615

    از تعصب،کینه ها نو میشود

  • mohsen.nour

    البته از ۱۴۰۰ سال که این دوست یهودی گفتن اشتباه است یهودیان تا مدت ها بعد از اسل ام در مدینه زندگی می کردن