کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۹۲۸۷
تاریخ خبر:

گوشی جدید و خیره‌کننده شیائومی معرفی شد + عکس

گجت‌نیوز نوشت: شیائومی امروز از جدیدترین گوشی هوشمند خود یعنی مدل سی وی ۳ رونمایی کرد. گوشی شیائومی Civi ۳ که جدیدترین محصول این برند است از تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۸۲۰۰ بهره می‌برد و از نظر قیمت از رقبایش بهتر عمل کرده است.

یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های شیائومی در ماه‌های اخیر سرانجام معرفی شد. گوشی شیائومی سی وی ۳ که فعلا فقط در کشور چین عرضه می‌شود طراحی فوق‌العاده‌ای دارد و با وجود تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا و مشخصات فنی جذاب، می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های ماه‌های اخیر باشد. با گجت نیوز همراه شوید تا با هم مشخصات فنی و ویژگی‌های شیائومی Civi ۳ را بررسی کنیم.

طراحی و نمایشگر گوشی شیائومی سی وی ۳؛ خیره‌کننده!

پیش از پرداختن به مشخصات فنی گوشی جدید شیائومی بهتر است سراغ بررسی ویژگی‌های ظاهری این مدل برویم. پنل پشتی این مدل به دو بخش تقسیم شده که ظاهری خاص به سیوی ۳ شیائومی داده است. در صورتی که این مدل به بازار ایران بیاید، می‌توانیم سی وی ۳ را در رنگ‌های بنفش، سبز، طلایی و قهوه‌ای نارگیلی خریرداری کنیم. ماژول دوربین این مدل نیز با طراحی دایره‌شکلش ظاهری مدرن به خود گرفته و با حلقه‌ای فلزی احاطه شده است. فلش ال ای دی دوربین این مدل هم بیرون ماژول قرار گرفته است.

حاشیه‌های نمایشگر Xiaomi Civi ۳ نیز کمی خمیده هستند و از نظر ارگونومی کاربردی به نظر می‌رسند و خطر سر خوردن گوشی از دست کاربر کمتر از دیگر طراحی‌ها است. ضخامت این مدل هم تنها ۷.۵۶ میلی متر است و وزن سی وی ۳ شیائومی نیز ۱۷۳ است.

در آن سوی گوشی، یک نمایشگر ۶.۵۵ اینچی قرار دارد. پنل این نمایشگر از نوع اولد بوده و رزولوشنش نیز ۲۴۰۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل است. نرخ نوسازی این گوشی هم ۱۲۰ هرتز است و با وجود نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی، Civi ۳ شیائومی به یک گوشی جذاب برای گیمرها تبدیل می‌شود.

Si

محصول تازه شیائومی در نمایشگرش از بازه رنگی DCI-P۳ پشتیبانی می‌کند و می‌تواند رنگ‌هایی عمیق و دقیق به وجود بیاورد. حداکثر روشنایی این صفحه نمایش نیز به ۱۵۰۰ نیت می‌رسد که برای استفاده در محیط‌های آفتابی نیز گزینه خوبی است.

برای رسیدن به حداقل میزان پرش تصویر در نمایشگر، شیائومی از ویژگی‌هایی مانند فرکانس ۱۹۲۰ هرتزی PWM استفاده کرده است. پنل اولد این گوشی از نوع ۱۲ بیتی است و می‌تواند در نمایش گرادینت‌های مختلف عملکرد خوبی داشته باشد. ویژگی‌های معمول مانند تنظیم خودکار نور نمایشگر، حالت نور حداکثری برای محیط‌های آفتابی، HDR۱۰ پلاس و حالت انطباقی HDR۱۰ و … تنها بخشی از ویژگی‌های نمایشگر این گوشی جذاب چینی هستند.

ویژگی‌های فنی و سخت‌افزاری گوشی شیائومی Civi ۳

قلب تپنده جدیدترین محصول شیائومی، یک تراشه قدرتمند از برند مدیاتک است. تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا که نسخه بهبود یافته دایمنسیتی ۸۲۰۰ محسوب می‌شود از نظر سرعت پردازش سی پی یو، قدرت و سرعت پردازش گرافیکی و پشتیبانی از ۵G sub-۶GHz و mmWave ۵G از نسخه قدیمی‌اش متمایز است.

خریداران این گوشی شیائومی می‌توانند از میان کانفیگ‌های مختلف انتخاب مناسب خود را داشته باشند. نسخه پایه این گوشی قدرتمند به ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR۵ مجهز شده است. دیگر نسخه این گوشی هم با ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR۵X می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای‌تر گزینه بهتری باشد. حافظه داخلی این گوشی هم با توجه به نسخه می‌تواند بین ۲۵۶ گیگابایت تا یک ترابایت باشد. نوع حافظه داخلی UFS ۳.۱ است. خوب است بدانید این مدل در زمان عرضه به بازار به MIUI ۱۴ بر پایه اندروید ۱۳ مجهز خواهد بود.

یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون پلیمر به گوشی شیائومی سی وی ۳ نیرو می‌دهد. اگر تبلیغات شیائومی درست از آب در بیایند، این مدل می‌تواند با یک بار شارژ یک روز کامل را دوام بیاورد. شیائومی در گوشی Civi ۳ از پروتوکل‌های مختلفی برای شارژ پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای کاربران معمولی کمی پیچیده باشد. برای مثال این مدل از پروتوکل‌های BC۱، BC۲، پاور دلیوری ۳.۰، پاور دلیوری ۲.۰ و … پشتیبانی می‌کند.

شاید این پروتکل‌ها برای اکثر کاربران مهم نباشند و جذاب‌ترین موضوع، سرعت شارژ این غول چینی باشد. سی وی ۳ شیائومی با توجه به پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی می‌تواند در تنها ۳۸ دقیقه به صورت کامل شارژ شود. شیائومی به فکر گرم شدن گوشی در زمان شارژ و استفاده‌های سنگین هم بوده و از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار استفاده کرده است.

همان طور که پیش از این هم گفته بودیم این مدل از ارتباط ۵G پشتیبانی می‌کند. در کنار این مورد شاهد ویژگی‌های ارتباطی دیگری مانند وای فای نسل ۶، بلوتوث نسخه ۵.۳ِ پشتیبانی از AAC، LDAC و LHDC نیز هستیم. این مدل از NFC نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین گوشی جدید شیائومی

ماژول دوربین گوشی سی وی ۳ شیائومی به یک حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسلی از نوع IMX۸۰۰ مجهز شده است. دیافراگم این حسگر f/۱.۷۷ است و از ویژگی OIS پشتیبانی می‌کند. در کنار این حسگر یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید قرار گرفته و دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو نیز تکمیل‌کننده ماژول دوربین این مدل است. این گوشی از ضبط ویدئو با کیفیت ۴ کا با نرخ فریم ۳۰ اف پی اس پشتیبانی می‌کند.

بر روی نمایشگر این گوشی هم بخشی کپسول شکل وجود دارد که دوربین سلفی دوگانه گوشی شیائومی Civi ۳ را در خود جای داده است. حسگر اول ۳۲ مگاپیکسلی است و دارای دیافراگم f/۲.۰ است. دوربین دوم هم ۳۲ مگاپیکسلی است و دارای لنز اولترا واید است. دوربین سلفی این گوشی هم از قابلیت فیلمبرداری ۴ کا پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی شیائومی Civi ۳

گوشی شیائومی Civi ۳ در نسخه‌های مختلفی روانه بازار می‌شود. نسخه پایه این گوشی با ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۳۵۳ دلار قیمت دارد. نسخه مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۲ گیگابایت رم هم با قیمت ۳۸۲ دلار به دست خریداران می‌رسد.

کدخبر: ۵۱۹۲۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر