کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۶۲۰۳
تاریخ خبر:

گل‌گهر ‌‌- استقلال؛ گربه‌سیاه استقلال علیه آبی‌ها

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | امروز چهار بازی از هفته‌های مختلف لیگ بیستم برگزار می‌شود. گل‌گهر میزبان استقلال خواهد بود، نفت مسجدمسلیمان مقابل پیکان قرار می‌گیرد، تراکتور به مصاف شهرخودرو می‌رود و فولاد هم از نساجی پذیرایی خواهد کرد.

*** چهره‌های ویژه جدال گل‌گهر سیرجان - استقلال
این بازی جدا از حساسیت که به دلیل جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی دارد، اولین نبرد سید‌احمد موسوی دفاع راست استقلال با تیم سابقش یعنی گل‌گهر و میلاد زکی‌پور و محسن کریمی بازیکنان فعلی گل‌گهر با استقلال تیم سابق‌شان محسوب می‌شود. موسوی که در لیگ بیستم توانسته حضور پررنگی در ترکیب استقلال داشته باشد، در بازی امروز برابر گل‌گهر یکی از چهره‌های ویژه این بازی به حساب می‌آید و زکی‌پور و محسن کریمی هم که برای اولین بار بعد از جدایی از استقلال برابر این تیم به میدان می‌روند، قطعا انگیزه‌های فراوانی دارند.

بهنام برزای و آرمین سهرابیان دیگر استقلالی‌های گل‌گهر هستند که در ترکیب گل‌گهر حضور موثری دارند؛ البته سهرابیان در بازی با استقلال به دلیل محرومیت غایب است. دیگر چهره ویژه این بازی گادوین منشا است که یک نیم‌فصل ناموفق و پرحاشیه را در استقلال سپری کرد اما حالا به عنوان بهترین گلزن لیگ بیستم به مصاف تیم سابقش می‌آید.

*** آمار بازی با رویارویی استقلال و قلعه‌نویی
اما مهم‌ترین سوژه این بازی تقابل امیر قلعه‌نویی با استقلال است. رویارویی استقلال و گل‌گهر در هفته هشتم، شمار دوئل‌های لیگ برتری استقلال و قلعه‌نویی را به عدد ۲۱ می‌رساند. گل‌گهر بعد از استقلال اهواز، مس، سپاهان، تراکتور، ملوان و ذوب‌آهن، هفتمین تیمی است که قلعه‌نویی برابر استقلال روی نیمکتش می‌نشیند.

آمار قلعه‌نویی در ۲۰ رویارویی لیگ برتری برابر استقلال نشان می‌دهد او فوت کوزه‌گری را خوب بلد است: ۹ برد، ۵ مساوی و ۶ باخت. از اولین رویارویی استقلال و قلعه‌نویی، ۶۵۵۴ روز می‌گذرد؛ ۲۹ دی ۱۳۸۱ بود که قلعه‌نویی به عنوان سرمربی استقلال اهواز در لیگ دوم برابر استقلال در تهران ایستاد و از کخ یک مساوی گرفت.

حالا تقریبا ۱۸ سال بعد، این بار قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر می‌نشیند تا در پانصدمین سرمربیگری‌اش در تاریخ لیگ برتر باز هم برابر استقلال قرار بگیرد. قلعه‌نویی در سه رویارویی ابتدایی‌اش به استقلال نباخت و صاحب دو برد و یک مساوی شد. استقلال هم در سه رویارویی اخیرش به تیم‌های قلعه‌نویی نباخته و صاحب دو برد و یک مساوی شده است.

*** آیا فکری تغییر سیستم می‌دهد؟
استقلال باید در چهار بازی آینده‌اش برابر گل‌گهر سیرجان، آلومینیوم اراک، پرسپولیس و تراکتور به میدان برود و کسب حداکثر امتیازات در این چهار بازی بدون شک هدف اصلی محمود فکری سرمربی آبی‌هاست. آبی‌های پایتخت در هفت بازی گذشته خود به دلیل مصدومیت‌های پشت سر هم شرایط دشواری را تجربه کردند و محرومیت انضباطی فرشید اسماعیلی هم به این ماجرا اضافه شد اما کادرفنی استقلال سعی کرد با بازیکنانی که در اختیار دارد، مناسب‌ترین سیستم و ترکیب را انتخاب کند.

حالا با بازگشت بازیکنانی همچون شیخ دیاباته، عارف غلامی و سیاوش یزدانی به شرایط بازی اصلا بعید نیست فکری باز هم سیستم تیمش را تغییر بدهد و سیستمی هجومی و مورد پسند هواداران را استفاده کند. به نظر می‌رسد فکری در بازی با گل‌گهر هم که دیاباته، اسماعیلی، غلامی و یزدانی را در اختیار دارد، دست به تغییر بزند و حتی از سیستم ۲-۵-۳ استفاده کند که در دوره حضور آندره آستراماچونی در استقلال استفاده می‌شد و هواداران از این سیستم بسیار رضایت داشتند.

*** نفت مسجدسلیمان-پیکان
در این بازی مهدی تارتار مقابل تیمی قرار می‌گیرد که فصل گذشته هدایتش را برعهده داشت و نتایج خوب هم با این تیم گرفت. نفتی‌ها در لیگ نوزدهم با کسب رتبه هشتمی به کار خود پایان دادند و در جام حذفی نیز تا نیمه‌نهایی بالا رفتند تا عملکرد تارتار و همکارانش به خوبی مشخص شود. در فصل جاری هم نفت با مجتبی حسینی نتایج خوبی گرفته و در جدول بالاتر از پیکان قرار دارد.

*** تراکتور-شهرخودرو
بیشتر از هر چیزی در این بازی، تقابل دو تن از جوان‌ترین سرمربیان فعلی لیگ بیستم جلب توجه می‌کند. جایی که سیدمهدی رحمتی مقابل مسعود شجاعی قرار می‌گیرد. دو تیم تا اینجای کار انتظارات هواداران خود را برآورده نکرده‌اند. به خصوص شهرخودرو که با رحمتی در میان تیم‌های پایین جدولی قرار دارد.

البته تراکتوری‌ها هم ناراحتی خود از نتایج تیم را با برکناری جنجالی و پرحاشیه منصوریان و جایگزینی موقتی شجاعی نشان داده‌اند. تراکتور با شجاعی شروع خوبی داشت اما باخت هفته گذشته مقابل صنعت‌نفت، این روند خوب را متوقف کرد. هواداران تراکتور امروز از تیم‌شان که میزبان این بازی هم هست فقط برد می‌خواهند و اگر نتیجه دیگری به دست بیاید، ممکن است خیلی زود یک مربی دیگر جایگزین شجاعی شود.

*** فولاد-نساجی
این بازی جدال دو تیمی است که حسابی از تغییرات برنامه بازی‌ها توسط سازمان لیگ شاکی هستند. فولاد در آخرین بازی خود مغلوب نفت مسجدسلیمان شده و نساجی هم پرسپولیس را با تساوی متوقف کرده است. فولاد نسبت به فصل قبل نتایج ضعیف‌تری گرفته و به دنبال بازگشت به روزهای خوب فصل قبل خود است اما نساجی با توجه به بضاعتش نتایج بدی نگرفته و امروز تساوی در خانه فولاد هم می‌تواند هواداران این تیم را راضی نگه دارد.

*** دو تساوی جذاب
دیروز دو بازی از دو هفته مختلف برگزار شد. در اولین بازی هفته نهم، دو تیم سایپا و صنعت‌نفت آبادان در حالی از ساعت ۱۵:۲۰ در استادیوم پاس قوامین به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت به نتیجه تساوی یک - یک انجامید. رضا جعفری در دقیقه ۷۴ سایپا را پیش انداخت و محمد اهل‌شاخه در دقیقه ۹۰ گل تساوی صنعت‌نفت را به ثمر رساند.

سایپا که فصل گذشته در کسب نتیجه تساوی رکورددار بود، این فصل هم با شش تساوی (البته تا پیش از دیدار دیروز) پیشتاز بود، ترک عادت نکرد و بازهم به تساوی رسید. در اولین بازی هفته دهم! هم سپاهان مقابل میزبانش ماشین‌سازی تبریز به تساوی پرگل ۳-۳ رسید. در این دیدار پیمان بابایی در دقایق ۳۹ و ۷۶ از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۵۹ روی ریباند ضربه پنالتی هر سه گل ماشین‌سازی را به ثمر رساند.

برای تیم سپاهان نیز سجاد شهباززاده در دقایق ۲۳ و ۴۴ از روی نقطه پنالتی و جرج ولسیانی در دقیقه ۳۵ گلزنی کردند. در جدال ماشین‌سازی و سپاهان سعاد وفاپیشه داور این مسابقه در اتفاقی نادر پنج ضربه پنالتی (سه پنالتی برای ماشین‌سازی و دو پنالتی برای سپاهان) برای دو تیم اعلام کرد. شاگردان نویدکیا با تساوی در این دیدار ۱۴ امتیازی شدند و فرصت صدرنشینی را از دست دادند. ماشین‌سازی هم با سه امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

کدخبر: ۳۶۶۲۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر