کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۳۷۱
تاریخ خبر:

گل‌نزن‌هایی که یحیی را پیر می‌کنند!

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس در اولین بازی رسمی خود در سال جدید با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه، احسان پهلوان و شهریار مغانلو به مصاف میزبانش پدیده مشهد رفت.

مهم‌ترین تغییرات در ترکیب پرسپولیس نیمکت‌نشینی وحید امیری و احمد نورالهی بود. هر دو بازیکن در ترکیب اصلی تیم ملی مقابل سوریه به میدان رفته بودند و یحیی گل‌محمدی در آستانه آغاز لیگ قهرمانان آسیا به آنها استراحت داده بود. همچنین عیسی آل‌کثیر هم پس از گذراندن دوران محرومیت خود، به لیست پرسپولیس اضافه شده ‌ و روی نیمکت ذخیره‌ها نشسته بود.

نکته دیگر غیبت فرشاد فرجی در لیست پرسپولیس بود که گفته می‌شود به دلیل مشاهده علائم ابتلا به کرونا نامش از فهرست پرسپولیس خارج شده بود.در طرف مقابل سیدمهدی تیمش را با ترکیب میلاد فراهانی، علی نعمتی، محمد‌عرفان معصومی، مهرداد بایرامی، محمدعلی فرامرزی، رضا یزدان‌دوست، محمدرضا فلاحیان، یوسف وکیا، صادق صادقی، امیرحسین کریمی و امین قاسمی‌نژاد راهی تقابل با پرسپولیس کرده بود.

نکته مهم بازگشت قاسمی‌نژاد به ترکیب شهرخودرو بود. او بعد از پیشنهاد استقلال بازی‌های ضعیفی در پدیده انجام داد و گفته می‌شد حتی ممکن است به دلایل انضباطی تا پایان فصل دیگر جایی در تیم نداشته باشد اما ظاهرا دست خالی رحمتی و البته تجربه بالای قاسمی‌نژاد و انگیزه او برای درخشش مقابل پرسپولیس باعث شده بود تا رحمتی از تنبیه او منصرف شود و او را در ترکیب اصلی تیمش قرار دهد.
نیمه اول؛ پرسپولیس ساخت، پدیده زد

نیمه اول تقریبا تمام وقت در اختیار پرسپولیس بود. از همان ابتدا شاگردان یحیی گل‌محمدی صاحب توپ و میدان بودند و دو، سه موقعیت مسلم گلزنی را هم به دست آوردند. در دقیقه ۲۶ ارسال امید عالیشاه از سمت چپ با ضربه سر کمال کامیابی‌نیا همراه شد ولی ضربه او با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه پدیده به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۴ در حالی که مدافع پدیده با کمال کامیابی‌نیا درگیر شده بود، توپ در چند قدمی دروازه به عالیشاه رسید که این بازیکن به شکل عجیبی توپ را به سینه آسمان کوبید. دو دقیقه بعد احسان پهلوان این بار از سمت راست نفوذی را انجام داد و با پاس کات‌بک زمینه یک موقعیت را فراهم کرد.

این بار سعید آقایی بود که تلاش خود برای گلزنی را انجام داد ولی به شکلی عجیب از گلزنی ناکام ماند. در حالی که پدیده تا اواخر نیمه اول فقط یک شوت درچارچوب دروازه پرسپولیس داشت و نتوانسته بود موقعیت گلی ایجاد کند اما در دقیقه ۴۵ این تیم روی یک حرکت تیمی و تمرین شده به گل رسید.

گل پدیده‌ای‌ها روی پاس زیبای علی نعمتی مدافع پیش‌تاخته مشهدی‌ها که در نقل و انتقالات زمستانی در تیررس پرسپولیس قرار داشت، ساخته شد و امین قاسمی‌نژاد، کاپیتان و مهاجم فرصت‌طلب پدیده که در آستانه پیوستن به استقلال بود و در دقیقه ۹۰ انتقال او به جمع شاگردان فرهاد مجیدی ملغی شد، توانست با بغل پایی مطمئن دروازه حامد لک را فرو بریزد و نیمه نخست با برتری شاگردان رحمتی خاتمه پیدا کند. جالب آنکه قاسمی‌نژاد شادی پس از گل خود را هم با نشان دادن عدد چهار انجام داد تا این‌چنین به نوعی برای هواداران پرسپولیس کری‌خوانی هم داشته باشد.

*** نیمه دوم؛ سریال گل‌نزنی‌های پرسپولیس
در دقایق ابتدایی نیمه دوم، پدیده می‌توانست به گل دوم هم برسد اما مهرداد بایرامی قدر پاس خوب قاسمی‌نژاد را ندانست و در موقعیت تک به تک توپ را به بدن حامد لک کوبید. چند دقیقه یحیی بعد دو تعویض همزمان انجام داد و تیمش خیلی زود به گل تساوی رسید. در دقیقه ۶۹ ارسال زمینی ترابی با دفع ناقص و اشتباه مدافعان پدیده به سرلک رسید و او با شوتی زمینی و سرضرب دروازه میلاد فراهانی را باز کرد.

به این ترتیب سرلک که در بازی رفت هم با یک شوت دیدنی موفق به زدن گل سوم قرمزها شده بود، با گلزنی در بازی برگشت به نوعی مقابل تیم سابق خود دبل کرد. نکته جالب اینکه پس از گل هافبک دفاعی سابق شهرخودرو خوشحالی خود از گلزنی به تیم قبلی‌اش را هم نشان داد و به همراه دو هم‌تیمی به سمت دوربین‌های پشت دروازه حرکت کرد تا جشن گلش با پیراهن پرسپولیس را به شکلی ویژه برگزار کند.

در دقیقه ۷۶ مهدی ترابی پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و ضربه را به داخل چارچوب زد که این توپ گل نشد و فراهانی توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه ۷۹ شهریار مغانلو در موقعیت تک به تک قرار گرفت و ضربه خود را زد که توپ برگشت داده شد و در ادامه مهدی عبدی در شرایطی که دروازه‌بان پدیده در صحنه حضور نداشت، ضربه‌ای ضعیف به توپ زد و مدافع پدیده از روی خط توپ را برگشت داد تا بهترین موقعیت گلزنی پرسپولیس هدر برود.

در دقیقه ۸۲ ارسال از سمت چپ در تیر دو به نوراللهی رسید اما ضربه این بازیکن به تیرک دروازه خورد و وارد دروازه نشد. یکی دو موقعیت نصفه و نیمه دیگر هم در دقایق پایانی برای پرسپولیس به دست آمد که هیچ کدام تبدیل به گل نشد و در نهایت بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید و پرسپولیس دو امتیاز حساس را از دست داد.

*** عبدی خاطره نوراللهی را در دربی زنده کرد
موقعیت‌هایی که دیروز مهدی عبدی از دست داد، شباهت‌های زیادی به موقعیت‌هایی داشت که احمد نوراللهی در دربی رفت از دست داد. در این دو بازی، هر دو بازیکن با تعلل خود و ضربه‌ای ضعیف و البته دخالت به موقع بازیکنان حریف، بهترین موقعیت‌های تیم‌شان را از دست دادند و چند بار دیگر هم این فرصت را داشتند که دروازه حریف را باز کنند اما ناکام ماندند. با فرصت‌سوزی‌های عبدی، حالا به نظر می‌رسد در بازی‌های بعدی پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی کمتر به او میدان بدهد و از مغانلو و آل‌کثیر بیشتر استفاده کند.

کدخبر: ۳۸۱۳۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر