کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۸۷۲۱
تاریخ خبر:

گلکسی S۲۱ با دوربین ۱۰X و ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از سال قبل

شرکت سامسونگ روز پنجشنبه یک رویداد مجازی پخش مستقیم در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱ در لاس‌وگاس آمریکا گوشی پرچمدار جدیدش «گلکسی S21» را معرفی کرد. گوشی پرچمدار جدید سامسونگ در سه مدل گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 آلترا عرضه می‌شود که دوربین‌های آنها کاملا ارتقا یافته است و توانایی زوم بالا پیدا کرده‌اند، به طوری که مدل S21 آلترا برای نخستین بار در یک گوشی سامسونگ اکنون به زوم اپتیکال ۱۰X مجهز است.

این گوشی‌های جدید نسبت به مدل S20 در سال پیش پردازشگرهای ۲۰ درصد سریع‌تر،‌ تا ۱۶ گیگابایت RAM و ۵۱۲ گیگابایت ذخیره دارند. هر سه این گوشی‌ها از آخرین تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ شرکت کوالکوم استفاده می‌کنند. گلکسی S21 آلترا بزرگترین گوشی در این مجموعه صفحه نمایش ۶.۸ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED، یک باتری بزرگ و بدنه شیشه و فلزی دار و یک طراحی جدید برای خوشه دوربین‌ها دارد که در کناره دستگاه جای داده شده‌اند.

این گوشی یک سیستم دوربین چهارگانه دارد که آن را در رده‌ای پیشگام قرار می‌دهد. این مجموعه شامل یک دوربین آلترا-واید، یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتوری ۱۰ مگاپیکسلی است که طول‌های متفاوت زوم اپتیکال دارند- ویژگی که برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ به کار رفته است و با گوشی P40 پروپلاس شرکت هوآوی، رقیب سامسونگ هماوردی می‌کند.

یک دوربین زوم اپتیکال ۳X برای عکسبرداری از اشیایی نسبتا دارد و دوربین دوم دارای زوم اپتیکال ۱۰X برای بزرگنمایی بیشتر است. سپس سیستم «زوم فضایی» دیجیتال سامسونگ می‌تواند بزرگنمایی را تا ۱۰۰X افزایش دهد. این سیستم دوربین برای نخستین بار در گوشی‌های سامسونگ می‌تواند ویدئوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در همه لنزهایش بگیرد، یعنی ویژگی که گوشی رقیب آیفون در سال‌های اخیر به علت آن خبرساز بوده است. S21 آلترا همچنین نخستین گوشی سری S است که با قلم S که قبلا برای بزرگترین گوشی سامسونگ یعنی گلکسی نوت و تبلت‌های آن به کار می‌رفت، سازگار است.

مدل‌های S21 و S21 پلاس به ترتیب صفحه نمایش‌های ۶.۲ و ۶.۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی OLED دارند. این مدل‌های کوچکتر دارای طراحی جدید خوشه دوربین سامسونگ هستند، اما فقط سه دوربین در عقبشان دارند یعنی لنز آلترا واید، لنز اصلی و یک لنز تله‌فوتو. هر سه این گوشی‌های جدید از ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) به بازار فرستاده خواهند شد. قیمت پایه این مدل‌ها ۷۹۹ دلار برای S21 ، ۹۹۹ دلار برای S21 پلاس و ۱۱۹۹ دلار برای S21 آلترا است که کاهش چشمگیر ۲۰۰ دلاری را نسبت به مدل‌های گلکسی S20 در سال پیش نشان می‌دهد.

کدخبر: ۳۶۸۷۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1593783329

    چقدر مانور و تبلیغات و در اخر حس میکنم ن ویسنده خیلی عشق به سامسونگ داره در ضمن ا ین بزرگنمایی و گنده کردن بروی کاغذ امکان داره اما در عمل باید دید واقعا اینه. دو ربین 108 مگای سامسونگ ثابت کرد که خیلی ض عیف تر از اسمش و تعداد پسکسلهاش عمل میکن ه و همین طور سامسونگ بارها ثابت کرده که حرفش تا عملش خیلی فرق داره البته بقیه شر کتها هم همینن در ضمن برای شرکتی که در کش ور خودش منفوره جالبه در ایران بعضیا انگا ر سهامدارشن و در ضمن 4تا خبر از دزدی هشت میلیاردی کره جنوبی از ایران رو بزارید ک ه به صورت خود جوش پاچه خوارانه از ایران زودتر از موعد تحریم رفتن برای رضای امریک ا

    • Msina

      مشخصاتش رو اعلام کرده دیگه.

  • Msina

    باحتمال قوی، کاهش قیمت، بخشیش هم به حذف اداپتور مرتبط باشه، همان راهی که اپل رف ت.