کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۰۵۱
تاریخ خبر:

گلف‌بازی با GTD ۲۰۲۱ توربو دیزلی!

روزنامه هفت صبح | تیپ GTD فولکس‌واگن گلف از زمان معرفی خود در سال ۲۰۰۹ تا به امروز حضور پررنگی در خیابان‌ها داشته است و علت آن قیمت ارزان‌تر GTD نسبت به گلف GTI است. اما این خودروی توربودیزل چه مزیتی نسبت به دیگر خواهران و برادران خود در خانواده گلف دارد؟ نمای بیرونی نسخه دیزلی گلف GT، تفاوت خاصی با مدل بنزینی ندارد. مدل گازوئیلی، فاقد خط قرمز بین چراغ‌های جلو خواهد بود و طبیعتا، کد GTD در جلوپنجره خواهد داشت.

پیشرانه۲ لیتری توربودیزل، مثل سال‌های گذشته روی GTD نصب خواهد شد تا نسبت به مدل بنزینی، مصرف سوخت و آلایندگی کمتری فراهم کند. این خودرو، قدرت ۱۹۷‌اسب‌بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر خواهد داشت. گلف GTD، فقط با جعبه‌دنده ۷ سرعته خودکار مجهز به دبل کلاچ و فناوری DSG تولید می‌شود. نسل قبلی این خودرو با پیشرانه ۱۸۴ اسب‌بخار، سرعت‌گیر صفر تا ۱۰۰‌کیلومتربرساعت ۷/۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۴/۷ لیتر گازوئیل استاندارد اروپا در ۱۰۰‌کیلومتر فراهم می‌کرد.

این خودرو نسبت به مدل قبلی ۱۶‌واحد افزایش در قدرت و ۱۵‌واحد افزایش در گشتاور داشته است. دغدغه‌های محیط‌زیستی مشتریان نیز با نصب دو فیلتر هوای SCR بر روی موتور دو لیتری EVO پاسخ داده شده است که از تکنولوژی روز تزریق دوگانه ادبلو بهره می‌برند. پس کلیشه خودروی دیزلی دودزای کثیف را با دیدن گلف GTD باید از ذهن خود پاک کنید!

جعبه دنده اتوماتیک DSG باعث شده است تا گلف GTD مدل ۲۰۲۱ تعویض دنده بهتری داشته باشد هرچند هنوز هم تاخیر آن و هماهنگی پایین‌تر نسبت به نمونه بنزینی حس می‌شود. غرش موتور GTD هیجان‌انگیز است اما در بلندمدت به قدری منجر به خردکردن اعصاب‌تان می‌شود که شما را به سوی انتخاب حالت رانندگی اکو سوق خواهد داد.

اگر واقعاً نیازی به حالت اسپورت ندارید بهتر است از آن اجتناب کنید چون سرعت و شتاب GTD به قدری بالا می‌رود که آن را تبدیل به جانوری وحشی می‌کند. جانوری که با چرخ‌های ۱۸اینچی و دامپرهای DCC آسفالت خیابان را می‌جود!

چیزی که مدل ۲۰۲۱ این هاچ‌بک داغ ژرمن را از مدل‌های قبلی متمایز می‌کند سیستم تعلیق صیقلی آن است که با فناوری VAQ که به لغزش محدود دیفرانسیل یکسان مجهز است باعث کشش و پایداری بیشتر GTD خواهد شد. خبر خوب آنکه قیمت این خودرو نسبت به GTI با همین مشخصات سیستم تعلیق نزدیک به هزار دلار ارزان‌تر است.

از امکانات استاندارد مدل GTD باید به نمایشگر ۱۰اینچی و کاکپیت دیجیتال اشاره کرد. در صورت سفارش آپشن آی‌کیو درایو فرمان خودرو تا سرعت ۲۱۰کیلومتر بر ساعت از سیستم کمکی رانندگی نیز بهره‌مند خواهد شد. با استفاده از سیستم کار تو ایکس نیز گلف می‌تواند با سایر خودروهای مجهز به این سیستم در جاده ارتباط برقرار کند. به این ترتیب با این امکان در مواقع اضطرار از آنها اطلاعات دریافت می‌کند.

کدخبر: ۳۷۴۰۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر