کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۹۴۷
تاریخ خبر:

گلدن گلوب ۲۰۲۲ در بن‌بست

هفتاد و نهمین دوره جوایز سینمایی و تلویزیونی گلدن گلوب امسال در حالی روز ۹ ژانویه (۱۹ دی‌ماه) برگزار خواهد شد که بر اساس اطلاعات بدست آمده هیچ یک از چهره‌های سرشناس نپذیرفته‌اند به عنوان مهمان اعطاء‌کننده جایزه در این رویداد سینمایی حضور یابند.

در فاصله چند روز به تاریخ برگزاری جوایز گلدن گلوب هنوز جرئیاتی درباره نحوه و محل برگزاری اعلام نشده اما این مراسم با حضور محدود میهمانان و تحت تدابیر سختگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان باید علاوه بر ارائه گواهی واکسیناسیون کامل، دوز تقویتی واکسن را نیز دریافت کرده باشند.

پس از مجموعه‌ای انتقادها به انجمن مطبوعات خارجی هالیوود، برگزار کننده جوایز سالانه گلدن گلوب به دلیل نبود تنوع نژادی در این نهاد، شبکه NBC در ماه می اعلام کرد این جوایز را بایکوت خواهد کرد و در سال ۲۰۲۲ آن را پخش نخواهد کرد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود پس از افزایش انتقادها دست به اصلاحاتی زد و ۲۱ عضو جدید که ۲۹ درصد از آن خبرنگاران سیاه پوست بودند را به جمع خود اضافه کرد. پیش از این حتی یک روزنامه نگار سیاه پوست نیز جزو اعضای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نبود.

شبکه NBC در بیانیه‌ای اعلام کرده تغییرات با این حجم در جوایز گلدن گلوب زمان‌بر خواهد بود و انجمن مطبوعات خارجی هالیوود برای این کار نیاز به زمان دارد، به همین دلیل NBC این جوایز را در سال ۲۰۲۲ پخش نخواهد کرد و در صورت ایجاد تغییرات امیدواریم در ژانویه ۲۰۲۳ بار دیگر میزبان پخش این جوایز باشیم.

امسال دو فیلم «بلفاست» و «قدرت سگ» هر کدام با ۷ نامزدی پیشتاز بخش سینمایی شدند و در بخش آثار تلویزیونی نیز سریال «وراثت» با نامزدی در ۵ شاخه، بیشتری تعداد نامزدی را به خود اختصاص دادند.

در شاخه بهترین فیلم خارجی نیز فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران در کنار آثاری از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فنلاند و ژاپن به جمع نامزدهای نهایی راه یافته‌ است.

کدخبر: ۴۳۴۹۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر