کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۱۶۰
تاریخ خبر:

مرور خبر‌ها و گزارش‌های برگزیده از همین روزها‌ در‌۴۴ سال پیش

آرش خوشخو | صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۶ تیرماه. خاموشی و کمبود برق همچنان مهم‌ترین خبر است: تعطیلی ادارات و کارخانه‌ها برای مقابله با کمبود برق. و اینکه خاموشی‌ها تا شهریور ادامه دارد. برای مقابله با کمبود برق برنامه‌های تلویزیون هر دو شبکه به سه ساعت در روز محدود شده است. هر دو شبکه از ساعت ۱۹ تا ۲۲٫ در دورانی که هنوز ویدئو و رسیور و وی‌اودی‌ها وجود نداشتند، خانواده‌ها تنها همین سه ساعت می‌توانستند از تلویزیون استفاده کنند. یادداشت صفحه شش عنوانش هست رسوایی آلستوم. نویسنده، افتضاح مهندسین فرانسوی این نیروگاه را عامل اصلی خاموشی‌های تهران می‌داند. در ستون چهل سال پیش این خبرحوادث از اطلاعات سال ۱۳۱۷ نقل شده که روایت جالبی است: در قریه سنجان در سه کیلومتری اراک چهار زن در کنار نهر در حال صحبت بودند که یکی از آنها می‌گوید که در اتاق سرعمله طرق، ‌یک چیز تماشایی باقی مانده است. سایر زن‌ها اصرار که می‌خواهیم آن را ببینیم، غافل از آن که این چیز باقی‌مانده از جناب سرعمله چند دینامیت بوده که منفجر می‌شود و دست زن تا آرنج قطع و به سه زن دیگر هم جراحات سنگینی وارد می‌شود.
برگردیم به تیرماه پنجاه و شش… در صفحه ورزشی قهرمانان دوومیدانی ایران معرفی شده‌اند که در بخش خانم‌ها زهرا حسینی، ‌ویکتوریا غریبیان و فائزه مطهری در رشته‌های مختلف قهرمان شده‌اند. در صفحه سینما دو تا فیلم جدید آگهی‌هایشان درج شده است. یک کمدی ایتالیایی با شرکت ویتوریو گاسمن و اورنلا موتی با عنوان طعمه ظریف و یک فیلم ایرانی به اسم جای امن با شرکت مرتضی عقیلی و گلی زنگنه. فیلم مشهور و قدیمی سنگام هم دوباره در دو تا سینما اکران شده است. صفحه حوادث پر از قتل و جنایت و تصادفات رانندگی است. در یکی از این خبرها، ‌۵نفر در روستای علی‌آباد تربت‌جام به هنگام حفر قنات زنده به گور شده‌اند. در یک اتفاق دیگر زنی در ساری پس از ۶سال‌ به وصیتنامه شوهرش دست یافت که در آن وصیت کرده بوده که در مشهد و در جوار حرم امام رضا دفن شود. زن که نامش زینت شبستانی و اهل ساری است با اجازه روحانیون محل، ‌نبش قبر می‌کند و استخوان‌های پوسیده شوهر مرحومش را در چمدانی می‌گذارد تا آن را به مشهد ببرد. از طریق اتوبوس عادی. در این میان هنگام رسیدن به مشهد و پیاده شدن در گاراژ دزدی طماع چمدان زینت خانم را می‌رباید و استخوان‌های شوهر مرحوم را با خود می‌برد. فریاد زینت هم فایده‌ای ندارد. دزد بخت‌برگشته اما ساعتی بعد از دیدن استخوان‌ها و جمجمه یک مرد وحشت‌زده می‌شود و چمدان را در کنار خیابان رها می‌کند و عربده‌زنان می‌گریزد. پلیس در محل حضور پیدا می‌کند و چمدان را ضبط و با پیدا کردن زینت منتظر تاییدیه قضایی برای تحویل استخوان‌های مرحوم مجید سالاری به همسر وفادارش هستند.
جشنواره موسیقی باربد هم برگزیدگان خود را اعلام کرده است: ‌شهرام ناظری، ‌پرویز مشکاتیان،‌ محمد‌علی کیانی‌نژاد، ‌داریوش طلایی، ‌پشنگ کامکار و علی‌اکبر شکارچی. هیات داوران هم عبارت بوده‌اند از: ‌تجویدی، ‌صفوت، ‌شهنازی، برکشلی، ‌علی فروغ و به سرپرستی هوشنگ ابتهاج.
‌‌ صفحه اول اطلاعات روز ۲۷ تیرماه. «دولت خسارت خاموشی برق را از آلستوم می‌گیرد» تیتر اول و عکس محمدرضا که به استقبال فرح به فرودگاه رفته، ‌عکس اول روزنامه است.
داستان تلخ امروز به شوکت اختصاص دارد. دختر ۱۷ ساله اهل لاهیجان که برای دیدن خواهرش به تهران آمده و در خانه او در نظام‌آباد تهران مستقر شده بود. در یک روز صبح که برای خرید نان به خیابان می‌رود، راننده یک ژیان آبی به اسم رضا محمدی با گفتن اینکه می‌خواهد به او کمک کند و از اقوام صاحبخانه خواهرش است، او را سوار می‌کند و به بیابان‌های نظام‌آباد می‌برد و پس از تجاوز او را در منزل پسرخاله خودش زندانی می‌کند. پلیس دو روز بعد شوکت را سرگردان و گیج در خیابان شهناز پیدا می‌کند… خوشبختانه پسر متجاوز دستگیر شده بود.
عابرین هم شش صبح به پلیس خبر داده‌اند که یک جوان خودش را از درختان پارک شهر تهران حلق‌آویز کرده است. اسم متوفی قربان پورقربانعلی‌زاده بوده است.

کدخبر: ۴۰۳۱۶۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر