کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۴۳۴۷
تاریخ خبر:

همه‌چیز درباره فعالیت‌های تبلیغاتی مهران مدیری

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | دور تازه فعالیت‌های تبلیغاتی چهره‌ها از مدتی پیش شروع شد که هم در هفت‌صبح و هم در رسانه‌های دیگر تحلیل این اتفاق را از منظرهای مختلف خوانده‌اید. مهران مدیری تازه‌ترین چهره‌ای است که پا به عرصه تبلیغات گذاشته.

او هفته پیش در نشست رسانه‌ای یک فروشگاه شرکت کرد و مدعی شد این نخستین فعالیت تبلیغاتی اوست. کارنامه مهران مدیری اما نقض این ادعا را ثابت می‌کند. این کمدین حضوری فعال در زمینه تبلیغات داشته است. این گزارش‌، مرور برخی فعالیت‌های تبلیغی مدیری است که گاه به شکل مستقیم (مثل تبلیغ چای) و گاه غیرمستقیم (حامی مالی ساخته‌هایش) ‌ رقم خورده است.

*** مورد اول| تبلیغ چای
مهران مدیری که سال ۱۳۸۴ یکی از برندهای چای را تبلیغ می‌کرد. همزمان با پخش سریال «شب‌های برره» تصویر او کنار چای عرفان در سطح شهر به کرات دیده می‌شد. اگر خاطرتان باشد مدیری با سبیل روی بیلبوردها دیده می‌شد؛ سبیلی که به‌خاطر نقش شیرفرهاد در سریال «شب‌های برره» بود.

آن زمان حضور چهره‌ها در تبلیغات با اما و اگر بود ولی مدیری توانست در تبلیغ چای شرکت کند. تبلیغ چای تنها حضور مستقیم مهران مدیری در عرصه فعالیت‌های تبلیغاتی تا پیش از همکاری با فروشگاه رفاه محسوب می‌شود. در این بین او با برندها در قالب حامی مالی برنامه‌، فیلم و سریال‌هایش همکاری داشته است.

*** مورد دوم| اسپانسر نقطه چین
دو سال پیش از آنکه تصویر مهران مدیری در چای عرفان دیده شود، او در سریال «نقطه چین» دو برند معروف را تبلیغ می‌کرد. شخصیت اردل پشندی با بازی مهران مدیری خودرو زانتیا را تبلیغ می‌کرد و اصغر (سعید پیردوست) صاحب مغازه سامسونگ بود.

این سریال از جمله مواردی است که مدیری به شکل غیرمستقیم در تبلیغات دیده شد و بعدها آن را ادامه داد. اسپانسر سریال جزئی از اکسسوار «نقطه چین» شده بود و به همین خاطر تلویزیون به مدت ۱۵ سال قادر به بازپخش آن نبود. تا اینکه به کمک تکنولوژی این مشکل رفع شد.

*** مورد سوم | اسپانسر باغ مظفر
سال ۸۵ سریال «باغ مظفر» روی آنتن رفت. این سریال از نظر میزان برخورداری از اسپانسرهای مختلف صاحب رکورد است! کار تا جایی پیش رفت که یکی از رسانه‌ها اینطور نوشت: « اگر همیشه بین یک سریال ۴۰ دقیقه‌ای ۱۰ دقیقه آگهی پخش می‌شد‌، حالا بین یک آگهی ۴۰ دقیقه‌ای شاهد یک پرده نمایش طنز ۱۰ دقیقه‌ای هستیم .»

مهراب قاسمخانی یکی از نویسندگان سریال هم بعدا اعتراف کرد:«در باغ مظفر فقط برای اسپانسرها می‌نوشتیم!» در این سریال انواع و اقسام برند دیده می‌شد، از محصولات خوراکی بگیر تا اپراتورها! اگر خاطرتان باشد در یکی از قسمت‌های پایانی خبری از اسپانسر نبود و شخصیت حیف نون گونی گچ وسط گذاشت و گفت که چیزی برای تبلیغ نداریم!

*** مورد چهارم| اسپانسر دورهمی
کارهای اخیر مهران مدیری با حضور حامی مالی ساخته شده‌اند. شاخص‌ترین آن برنامه دورهمی است که اول‌مارکت حامی مالی آن بود. مدیری موقع دادن جوایز شرکت کننده این برند را تبلیغ می‌کرد و از مخاطبان می‌خواست در سامانه آن شرکت کنند.مدیری هیولا و ساعت ۵ عصر را هم با حمایت مالی اول مارکت ساخت. این موارد نشان می‌دهد مدیری میانه خوبی با اسپانسرها داشته؛ حرجی هم نیست و از قضا چون چهره محبوبی است، اسپانسرها خواهان او و ساخته‌هایش هستند و لابد مدیری این جنس همکاری با اسپانسرها را جزو موارد تبلیغی نمی‌داند.

*** مورد پنجم| فروشگاه رفاه
تازه‌ترین فعالیت تبلیغاتی مهران مدیری هفته پیش رقم خورد. او در یک نشست خبری حاضر شد و اعلام کرد به عنوان سفیر فروشگاه رفاه انتخاب شده است. خودش می‌گوید به دلیل تعهد اجتماعی این پیشنهاد را پذیرفته است:« شخصا هیچگاه در بحث تبلیغات نبوده‌ام و اکنون به دلیل بعد مسئولیت اجتماعی این کار آن پذیرفتم.

چراکه بنابر این همکاری قرار است بخشی از فروش ماهانه، سالانه فروشگاه رفاه در تمام کشور به مسائل مختلفی همچون کودکان کار، بیماران تالاسمی و هر آنچه در جامعه ما با مشکل مواجه است اختصاص داده شود.» یک بار دیگر گزارش را مرور کنیم‌؛ آیا مدیری «هیچگاه در بحث تبلیغات نبوده است؟» چرا او به شکل «حرفه‌ای» با تصمیم جدیدش برخورد نمی‌کند و روی گذشته‌اش خط می‌کشد؟

کدخبر: ۳۴۴۳۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر