کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۹۷۷۲
تاریخ خبر:

گزارشی درباره هزینه شرکت در کلاس‌های آنلاین

روزنامه هفت صبح، گروه بازار| تابستان امسال بیش از اندازه گرم است اما به‌لطف پیشرفت تکنولوژی می‌توان زیر باد کولر در خانه نشست و در کلاس‌های آنلاین شرکت کرد. اگر دغدغه پول را نداشته باشید، تقریبا می‌توان هر کلاسی را انتخاب کرد؛ چه مشتاق یاد گرفتن زبان خارجی باشید، چه نگرانی بابت تناسب اندام خود احساس کنید و… گزینه‌های زیادی وجود دارند که با توجه به جیب‎تان می‌توانید به سراغشان بروید. برای یاد گرفتن زبان‎‌هایی چون انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی، می‌‎توانید کلاس‎‌های خصوصی بردارید که قیمت هر جلسه آن بنا به تجربه معلم و سطح زبان شما از ۳۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر ساعت متغیر است.

می‎توانید پکیج‎‌های آنلاین بخرید که هر ترم زبان را با هزینه‌ای حدود ۴۰۰ هزار تومان آموزش می‌دهند. در کنار زبان‌های خارجی، کلاس‌های یادگیری بازار کریپتو و حسابداری، گزینه‌های پرطرفداری هستند. به این شرط که به‌نظر پشما پرداخت حدود ۱۰ میلیون تومان پول بابت خرید پکیچ آموزشی آنلاین مفاهیم ارز دیجیتال زیاد نباشد. طرفداران دانش‌های کلاسیک هم می‌توانند با پرداخت هشت میلیون تومان شهریه، صفر تا ۱۰۰ دانش حسابداری را یاد بگیرید و پس از آن شانس خود را برای ورود به بازار کار امتحان کنند.

‌زبان؛ از جلسه‌ای ۳۰ تا ۵۰۰ هزار
حداقل هزینه شرکت در هر ترم کلاس آنلاین زبان انگلیسی ۳۰۰هزار تومان و حداکثر آن ۷۰۰ هزار تومان است. این کلاس‌ها معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ دانشجو دارند و هر چقدر موسسه‌ای پرآوازه‌تر باشد هزینه شرکت در کلاس‎هایش بالاتر می‎رود. شهریه کلاس زبان اسپانیایی، که عمومی باشد، از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‎شود. موسسات مشهوری که مجوز آنها بعضا از کشورهای اسپانیایی زبان صادر شده، ممکن است برای برخی کلاس‌های خود، در ترم‌های بالاتر تا ۸۰۰ هزار تومان هم شهریه بگیرند. در مورد زبان فرانسوی و ترکی هم اوضاع بر همین منوال است. اگر بخواهید به صورت خصوصی کلاس بگیرید، شهریه معلم‌ها با توجه به سطح شما و تجربه آنها متفاوت است.

برای ارزان‌ترین گزینه‌ها حداقل باید جلسه‌ای ۱۵۰ هزار تومان هزینه کنید. قیمت کلاس‌های آیلتس خصوصی بالاتر است و گاهی به جلسه‌ای ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. البته برخی پلتفرم‌های آنلاین، به شما معلم خصوصی معرفی می‌کنند که هزینه کمتری دارند. این پلتفرم‎ها ممکن است هزینه یک کلاس زبان انگلیسی را برای هر جلسه ۳۰ هزار تومان هم تعیین کنند. اما گران‌ترین قیمتی که در سایت‌هایی از این دست پیدا می‌شود، جلسه ۵۰۰ هزار تومان برای آموزش انگلیسی پیشرفته است.

برای برداشتن کلاس اسپانیایی در یکی از پلتفرم‌های آنلاین قیمت‌ها بین ۱۴۰هزار تا ۲۸۰ هزار تومان است. زبان فرانسه هم از ساعتی ۴۵ هزار تومان تا ساعتی ۲۸۰ هزار تومان در دسترس است. اما یک گزینه دیگر استفاده از پکیج‌های آنلاین است که معمولا هر پکیج برای زبان انگلیسی که به طور معمول محتوای آن برابر یک ترم است، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد. اگر دوره‌ها مربوط به آیلتس باشند، ممکن است مجبور باشید تا یک میلیون تومان هم هزینه کنید.

حسابداری؛ از ۱۱۵ هزار تا هشت میلیون
برای علاقه‌مندان به حسابداری، شاید گذراندن یک دوره مقدماتی کار عاقلانه‌ای باشد. برخی از پلتفرم‌های آنلاین آموزشی، برای این کار پکیج‌هایی را طراحی می‌کنند که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد. شهریه حسابداری پیشرفته هم با این پکیچ‌ها در همین حدود است. اما باید بدانید که چنین دوره‌هایی تنها یک آشنایی برای شما با این رشته ایجاد می‎کنند. ممکن است بعد از گذراندن این دوره‎ها شما بخواهید وارد حسابداری صنعتی شوید که قیمت پکیج آن ۱۷۰ هزار تومان است.

حسابداری مالیاتی را هم اگر بخواهید به این شیوه یاد بگیرید، باید بین ۱۱۵ تا ۱۵۰ هزار تومان هزینه کنید. یک سایت دیگر قیمت‌های دوره‌های متفاوت حسابداری را از ۴۰۰هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است. اما یکی از موسسات مشهور در زمینه حسابداری، کلاس‌های عمومی خود را با قیمت‌های بسیار بالاتری در اختیار دوستداران این شغل قرار داده است. برای اینکه بتوانید در نهایت مدرک خود را دریافت کنید، معمولا باید به مدت سه ماه دوبار در هفته بر سر کلاس‌های غیرحضوری حاضر شوید.

مثلا یک دوره کامل حسابداری مخصوص بازار کار که در آن شما خود را برای ورود به کار به طور کامل آماده می‌کنید، نزدیک به هشت میلیون تومان قیمت خورده است. دوره‎های حسابداری مالی در این موسسه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و آموزش کار با نرم‌افزار مالی هلو نزدیک به دو میلیون تومان پول می‎خواهد. این موسسه پکیج کامل حسابداری مالیاتی را دو میلیون و۸۰۰ هزار تومان قیمت زده است. هر چقدر مدارکی که موسسات به شما می‌دهند معتبرتر باشد، هزینه ثبت‌نام در آنها هم بالاتر است.

کریپتو؛ از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا بیش از ۱۰ میلیون
اغلب دوره‌های ارز دیجیتال به‌صورت پکیج فروخته می‌شوند اما برای پرسیدن سوالاتتان معمولا به مربی دسترسی دارید. برای دوره‌های کاملی که اصول و مبانی کار در حوزه ارز دیجیتال را آموزش می‌دهند، حداقل باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنید. این قیمت‌ها ممکن است تا پنج میلیون تومان بالا بروند. البته اگر سراغ سایت‌هایی بروید که آموزش ارزان‎تر را مدنظر دارند، ممکن است بتوانید کلاس‌هایی را پیدا کنید که حدود ۱۵۰ هزار تومان برای شش یا هفت ساعت آموزش از شما دریافت می‌کنند.

معمولا این کلاس‌ها مدرس مشهوری ندارند. کلاس‌های عمومی که شما ناچار هستید هفته‌ای دوبار برای ۱۰ جلسه در آنها حضور پیدا کرده و دو ساعت سرکلاس با دیگر دانشجوها و استاد، آموزش ببینید، بین یک میلیون و ۸۵۰ هزار تا دو میلیون قیمت دارد. ممکن است بعد از آموزش مبانی بخواهید کلاس‌هایی را بردارید که از شما یک تحلیلگر بازار کریپتو یا یک تریدر بسازند. قیمت این کلاس‌ها متفاوت هستند. مثلا کلاس کندل‌شناسی در ارز دیجیتال، با قیمت ۵۰۰هزار تومان برای سه ساعت آموزش، در دسترس است. برای یادگیری تحلیل تکنیکال باید بین دو تا چهار میلیون تومان هزینه کنید. تفاوت قیمت‌ها مربوط به مدرس‌ها و ساعاتی است که مجبورید بر سر کلاس آنلاین یا پای پکیج‎‌های آموزشی بگذارید. برخی دوره‌های آموزشی از مدرسان مشهور در این زمینه ممکن است قیمتی بالای ۱۰ میلیون تومان داشته باشند.

اکسل؛ از ۱۴۰ هزار تا ۶۵۰ هزار
ورود به بازار کار، با یاد گرفتن برنامه اکسل می‌تواند آسان‌تر باشد. یاد گرفتن این دوره چندان هزینه‎بر نیست. یک کلاس آنلاین، با ۳۴۰ هزار تومان اکسل مقدماتی را به شما آموزش می‌دهد. محتوای آنلاین آموزشی که در اختیار شما قرار می‎گیرد، پنج ساعته است و دوره در چهار هفته برگزار می‌شود. یک گزینه دیگر، در ازای ۱۶۰هزار تومان مبانی ابتدایی اکسل را در مدت زمان ۹ ساعت، در یک پکیج به شما آموزش می‌دهد و شما تمرین‌ها و سوالاتتان را برای مدرس می‌فرستید.

اگر بخواهید توابع و فرمول‌نویسی را آموزش ببینید، باید بین ۱۴۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه کنید. یک موسسه مشهور، اکسل ۲۰۱۹ را به صورت آنلاین با ۶۲۵ هزار تومان به شما آموزش می‌دهد. این دوره در ۱۲ جلسه تشکیل شده و روزهای شنبه و چهارشنبه باید دو ساعت برای یادگیری زمان بگذارید. یک پلتفرم آنلاین که کلاس‌های اکسل برگزار کرده، دوره پیشرفته این نرم‌افزار را در ۱۵ ساعت برگزار می‌کند و شهریه آن ۶۰۰ هزار تومان است. البته این قیمت بهترین مدرس دوره است. اما اگر بخواهید معلمی انتخاب کنید که تجربه محدود‎تری دارد، می‌توانید این دوره را با ۲۵۰ هزار تومان هم بگذرانید. وجه مشترک همه این کلاس‌ها و پکیج‌ها این است که شما می‌توانید تمرین‌های خود را برای مدرس بفرستید تا از یادگیری خود مطمئن شوید.

برنامه نویسی؛ از ۱۵۰ هزار تا سه میلیون
تعداد افرادی که می‌خواهند برنامه‌نویسی یاد بگیرند، در حال افزایش است. تعداد زیادی کلاس آنلاین، برای زبان‎های مختلف برنامه‌نویسی در دسترس است. یک پلتفرم آموزش آنلاین پکیج‌های آموزش مقدماتی تا پیشرفته برنامه‌نویسی را در دسترس قرار داده که هرکدام از دوره‌هایش قیمت متفاوتی دارند. مثلا برای آموزش پایتون مقدماتی در ۲۰ ساعت، باید ۱۸۰ هزار تومان هزینه کنید. آموزش برنامه نویسی C++‎ سی پلاس پلاس هم قیمت مشابهی دارد و با همین مبلغ می‌توانید ۲۰ ساعت برای برنامه‌نویسی جاوا آموزش ببینید.

هزینه برنامه‌نویسی اندروید ارزان‌تر بوده و پکیج آنلاین آن ۱۵۰ هزارتومان قیمت دارد. یک کلاس آنلاین دیگر، اصول اولیه برنامه‌نویسی اسکرچ را در عرض دو ماه به شما آموزش می‌دهد. در این مدت شما باید دو روز در هفته و به مدت یک ساعت و ربع سرکلاس آنلاین حاضر شوید و برای این دوره ۶۰۰ هزار تومان هزینه کنید. یک موسسه که هم کلاس آنلاین و هم حضوری دارد، برنامه‌نویسی مقدماتی سی را از یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت داده است. برای یادگیری جاوا در این موسسه، باید ۵۰ ساعت وقت بگذارید و در کلاس‌های دو روز در هفته‎ای شرکت کنید که سه ساعت زمان می‎برند. قیمت چنین کلاسی از دو میلیون و ۶۰۰ تا سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

فتوشاپ؛ از ۱۸۰ هزار تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار
فتوشاپ از آن گزینه‌هایی است که بلد بودنش می‎تواند در پیدا کردن شغل کمک کند. اگر بخواهید به سراغ پکیج‌های آنلاین بروید، هزینه آموزش دوره مقدماتی بین ۱۸۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان است. دوره لایتروم، ۲۹۰ هزار تومان قیمت داشته و اگر بخواهید دوره کامل فتوشاپ ۲۰۲۲ را داشته باشید به ۵۰۰ هزار تومان پول نیاز دارید. در این دوره‎ها هم شما به مدرس برای نشان دادن تمرین‌ها و رفع اشکال دسترسی دارید. کلاس‌های فتوشاپ معمولا بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند. البته برخی ترجیح می‌دهند که این دوره را سریع‌تر با استفاده از معلم خصوصی آنلاین طی کنند که ممکن است در این صورت مجبور شوند برای هر ساعت آموزش بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

البته یادگرفتن فتوشاپ نیاز به جلسات طولانی ندارد و ممکن است نسبت به نیاز خود، کار با سه جلسه هم راه بیفتد. البته اگر بخواهید موضوع را حسابی از ابتدا تا انتها یاد گرفته و مدرک هم بگیرید، ممکن است مجبور شوید به یکی از این کلاس‌های آنلاین تا دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان هم پول بدهید. حالا ممکن است برخی از شما بخواهید در کنار فتوشاپ عکاسی هم یاد بگیرید، هزینه شرکت در کلاس‌های آنلاین عکاسی، به‌طور متوسط برای هشت جلسه دو ساعته، ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است. ممکن است استادتان بخواهد در یک جلسه ملاقات حضوری، شما را به عکاسی ببرد. برخی از آموزش‌دهندگان هزینه آن یک جلسه را به‌طور جداگانه محاسبه می‌کنند.

کلاس ورزشی؛ از ۵۰۰ هزار تا سه میلیون
ورزش به‌صورت آنلاین؟ بله! این یکی را هم مدیون تکنولوژی هستیم. اگر سراغ مربی بروید که به‌صورت آنلاین به شما آموزش ورزش در خانه را بدهد، هزینه چیزی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. برای یوگا این رقم از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و تا یک میلیون تومان می‌رسد. برخی مربی‌ها که در خارج کشور اقامت دارند، هزینه‌های خود را به‌دلار دریافت می‌کنند و برای دادن ورزش و رژیم ممکن است تا ۱۲۰ دلار از شما پول بگیرند.

برخی مربی‎ها در پلتفرم‌های آنلاین مشغول به فعالیت هستند. هر چه مربی شما مشهورتر باشد، پول بیشتری پرداخت می‌کنید. در اینگونه موارد معمولا هزینه کلاس‌های ۱٫۵ تا دو ساعته در خانه و به‌صورت آنلاین که سه روز در هفته به‌مدت یک ماه برگزار می‎شود، از ۵۰۰ هزار تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. در این پلتفرم‎ها، کلاس یوگا ارزان‎تر است و برای حضور در ۱۰ جلسه کلاس، باید ۳۵۰ هزار تومان هزینه کنید. به‌غیر از فیتنس ممکن است زومبا خصوصی شرکت کنید که قیمت آن حدودا ۸۰۰ هزار تومان می‌شود. تا جایی که ما دیدیم، کلاس‌های آنلاین ورزشی برای مردان که توسط مدرسان مرد برگزار می‌شود، گران‎تر از کلاس‌های مخصوص خانم‌ها با مربی زن هستند.

کدخبر: ۴۶۹۷۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر