کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۶۵۵۷
تاریخ خبر:

گزارشی درباره هزینه‌ انواع جراحی‌های زیبایی

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | متخصصان جراحی پلاستیک گوش‌ها را می‌کشند، پف پشت پلک را برطرف می‌کنند و با پیکر تراشی، تغییری اساسی در شکل و فرم بدن متقاضیان ایجاد می‌کنند. به این ترتیب ایران رتبه بیستم را در تعداد جراحی‌های زیبایی دارد. پیش از این، عمل جراحی بینی پرطرفدارترین نوع جراحی زیبایی بود اما حالا جراحی‌های مربوط به ناحیه چشم و چانه و گوش هم طرفداران زیادی دارند. برای کسی که می‌خواهد بینی‌اش را جراحی کند، نسبت به کلینیکی که انتخاب می‌کند و پزشکی که قرار است کار عمل را انجام دهد، قیمت‌ها از هفت میلیون تا ۵۰ میلیون تومان متفاوت است.

بخشی از این هزینه مربوط به بیمارستان است و بخشی دیگر دستمزد پزشک جراح به‌حساب می‌آید. بوتاکس صورت هم هرچند غیر‌تهاجمی به‌حساب می‌آید اما روشی برای تغییر در شکل و فرم صورت است که در کمترین حالت از ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. کسانی که قصد پیکر‌تراشی دارند باید حداقل ۳۰ میلیون کنار بگذارند و طرفداران اسلیو معده در کمترین حالت باید ۲۵میلیون تومان بابت عملی که باعث لاغری چشمگیری می‌شود، خرج کنند. این هزینه‌ها به نسبت پزشک و محبوبیت او و البته بیمارستان یا کلینیکی که انتخاب می‌شود متفاوت است.

عمل‌هایی که نیاز به حضور طولانی‌تر در بیمارستان دارد،‌ گران‌تر تمام می‌شوند چرا که فرد باید هزینه‌های بستری را هم به هزینه جراحی اضافه کند. گفته می‌شود که زنان، عمل‌هایی نظیر عمل بینی، سینه، زاویه‌دار کردن چانه، لیفت گردن، گونه‌گذاری یا پروتز گونه و باسن را ترجیح می‌دهند. مردان هم جراحی کشیدگی پلک، انواع بوتاکس در نواحی پیشانی و خط خنده و جراحی بینی را ترجیح می‌دهند. البته بازار کاشت مو هم بیشتر در قرق مردان است که این روزها حداقل شش میلیون تومان باید برای رفع کم‌مویی در ناحیه جلوی سر هزینه کرد.

انواع جراحی صورت
پرطرفدارترین جراحی رینوپلاستی یا همان عمل بینی است. برای کسانی که بینی استخوانی دارند برخی از پزشکان هزینه کمتری می‌گیرند و شروع قیمت‌ها برای این فرم بینی از هفت میلیون تومان است. برای بینی‌های گوشتی هزینه‌ها از هشت میلیون تومان شروع می‌شود. برای کسانی که قبلا دست به رینوپلاستی زده‌اند و حالا قصد اصلاح آن را دارند، جراحی ترمیمی از ۹میلیون تومان شروع می‌شود. معمولا هزینه عمل بینی در کلینیک کمتر از هزینه عمل بینی در بیمارستان است، چرا که بیمار پس از ۴ الی ۵ ساعت از عمل بینی از کلینیک ترخیص می‌شود.

اما بیمارستان به دلیل دارا بودن تجهیزات بیشتر، مناسب افراد با بیماری‌های زمینه‌ای خاص است و معمولا بیمار به مدت حداقل یک شب نیاز به بستری دارد. به‌طور متوسط هزینه عمل برای بینی‌های گوشتی ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان و بینی استخوانی ۱۱ تا ۱۵میلیون تومان است. اما هزینه‌ها گاهی به نسبت شهرت پزشک، محل قرارگیری مطب و نمونه کارهای موفق تا ۵۰ میلیون تومان هم بالا می‌رود. عمل افتادگی پلک یا برطرف کردن پف پشت چشم، هفت تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. معمولا پزشکان برای هر پلک به‌طور جداگانه مبلغ را محاسبه می‌کنند. به‌طور متوسط برای هر پلک پنج تا هشت میلیون تومان دریافت می‌شود.

برای کسانی که عمل پلک بالا و پایین را در نظر دارند، پلک‌های بالا از هفت تا ۱۰میلیون و پلک پایین از هشت تا ۱۴میلیون تومان است. کانتوپلاستی یا همان چشم‌گربه‌ای که ظاهر چشم را کشیده می‌کند، هشت تا ۱۳ میلیون تومان قیمت دارد که این میزان هم با توجه به دستمزد پزشک و کلینیک متفاوت است. اگر صورت شما نیاز به لیفت کلی داشته باشد، یعنی پوست کشیده شده و آثار افتادگی بر اثر سن برطرف شود، قیمت بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است. این عمل را بیشتر زنان و مردانی انجام می‌دهند که مایلند سن‌شان کمتر نشان داده شده و اثر زمان را بر روی پوست کمرنگ کنند.

لیفت شقیقه برای کسانی کاربرد دارد که می‌خواهند تغییر نامحسوسی در فرم ابرو و چشم‌ها داشته و آن را به سمت بالا بکشند و برای این کار باید حداقل هزینه‌ای برابر با ۱۸ میلیون تومان بدهند. به‌طور متوسط برای این عمل ۳۰ میلیون تومان پول لازم است. برای کسانی که اصطلاحا گوش‌های بلبله دارند هم جراحی وجود دارد که این دو را به عقب می‌کشند. برای این کار پزشکان حداقل ۱۰ میلیون دستمزد می‌گیرند و این قیمت ممکن است تا سی میلیون هم بالا برود. پتوز یا افتادگی پلک هم بین سنین بالای ۵۰ سال متداول است. البته کسانی که افتادگی در پلک بالا را دارند در هر سنی ممکن است برای این عمل مراجعه کنند.

این کار به‌طور متوسط هشت میلیون هزینه دارد. کسانی که از مد پیروی می‌کنند، ممکن است به‌دنبال زاویه‌دار کردن فک و کوچک کردن چانه باشند. اگر این کار با تزریق ژل انجام شود، قیمت‌ها از ۷۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ متغیر است. تزریق چربی به چانه هم سه الی چهار میلیون گفته می‌شود. کوچک یا بزرگ کردن چانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان بوده و پروتزگذاری برای کسانی که چانه کوچکی دارند، هم همین قیمت است. جراحی پروتز گونه سابقه طولانی دارد و جراح بااستفاده از پروتز‌ها سعی می‌کند تا گونه‌های برجسته‌ای برای مراجع درست کند.

هزینه این جراحی بین ۱۵ تا ۱۸‌میلیون تومان بوده و چهار نوع پروتز در بازار وجود دارد که بنا بر تشخیص جراح برای فرم صورت انتخاب می‌شود. بوکال‌فت هم جراحی جدیدی است که در آن چربی داخل لپ‌ها را خالی می‌کنند تا چهره فرد زاویه‌دار شود. برای این عمل نسبتا ساده حداقل چهار میلیون پول لازم است. برخی مایلند تا تزریق چربی به صورت را امتحان کنند. در این عمل از چربی بدن خود فرد برای حجم دادن به صورت استفاده می‌شود و هزینه آن از هفت میلیون شروع می‌شود.

تزریق ژل و فیلر به لب از یک و نیم میلیون تومان شروع می‌شود و بوتاکس از نوع ایرانی آن تنها برای ناحیه پیشانی حداقل ۷۰۰ هزار تومان گفته می‌شود. برای کسانی که دهان بزرگی دارند، عمل کوچک کردن دهان را انجام می‌دهند که در آن بخشی از گوشه‌های دهان را با جراحی تنگ می‌کنند. این عمل معمولا از هشت میلیون تومان قیمت دارد. اغلب کسانی که این عمل را انجام می‌دهند، بعد از جراحی فک و صورت چنین تصمیمی می‌گیرند و پزشک در همان روند، لب‌های آنها را هم تنگ می‌کند.

برخی هم دوست دارند که لب‌های خود را لیفت کنند. معمولا این عمل از سوی کسانی که فرم لب‌هایشان رو به پایین است انجام می‌شود و حداقل شش میلیون تومان هزینه آن خواهد بود. لیفت پیشانی با روش اندوسکوپیک که کمک می‌کند پیشانی صاف و صوف‌تری داشته باشید به‌طور متوسط ۱۵ میلیون تومان است. این شیوه برای کسانی است که بوتاکس جوابگوی آنها نیست.

جراحی زیبایی بدن
بیشتر کسانی که به سراغ جراحی بدن می‌روند به‌دنبال راه آسان‌تر برای لاغری هستند. البته برخی هم با هدف تغییر شکل دست به چنین کاری می‌زنند. لیپوساکشن یکی از عمل‌های پرطرفدار برای کسانی است که می‌خواهند چربی را از زیر پوست خود بیرون بکشند. در کمترین حالت برای لیپوساکشن ناحیه شکم، ۱۸‌میلیون تومان پول نیاز است و به‌طور متوسط این عمل ۲۵ میلیون تومان هزینه روی دست افراد می‌گذارد. روش جدیدتر برای این کار لیپوماتیک نام دارد.

لیپوماتیک شکم و پهلو معمولا از ۲۰میلیون تومان شروع می‌شود. برای کسانی که مشکل لاغری در ران‌پا دارند، هزینه لیپوماتیک از ۱۲میلیون شروع می‌شود و برای این عمل بر روی بازو حداقل ۱۲ میلیون تومان نیاز است. لیپوماتیک شکم و پشت گران‌تر از بقیه موارد بوده و از ۲۵میلیون تومان شروع می‌شود. برخی از مراجعه‌کنندگان مایلند همزمان با عمل لیپو، چربی را به ناحیه باسن تزریق کنند که هزینه این کار در کمترین حالت ۲۰‌میلیون تومان است. ساکشن چربی از زیر پوست هم ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان گفته می‌شود. آنهایی که می‌خواهند به‌طور کامل لاغر شوند، به‌سراغ عمل اسلیو معده می‌روند.

در روش اندوسکوپیک حداقل هزینه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است. اما عمل اسلیو ممکن است به دلیل محبوبیت پزشک با نمونه کارهای موفق، به ۷۰میلیون تومان هم برسد. در این شیوه شما طی چند ماه وزن زیادی را کم خواهید کرد اما بی‌خطر و بی‌دردسر نیست. بایپس معده با هدف لاغری هم ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان گفته می‌شود. هزینه جراحی باسن از ۱۵‌میلیون تومان شروع شده و قیمت پروتز هم به‌صورت جداگانه ۲۵ تا ۳۰میلیون تومان است که بستگی به کشور و کارخانه تولید‌کننده آن دارد. لیفت باسن هم با حدود ۱۷میلیون تومان انجام می‌شود. برای لیفت سینه ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان باید هزینه کرد.

البته این رقم در صورتی‌که پزشکی بخواهد در کلینیکی لوکس شما را عمل کند، ممکن است به بالای ۵۰میلیون تومان هم برسد. پروتز سینه به‌تنهایی ۳۰ میلیون تومان است و عمل پروتز و لیفت حداقل ۳۵‌میلیون تومان گفته می‌شود. کاشت مو هم عمل دیگری است که در بین مردان محبوبیت دارد. برای اینکار معمولا کاشت هر عدد مو ۷۵۰ تا ۸۰۰ تومان است. اگر فقط کم‌مویی در جلوی سر باشد به‌طور متوسط باید شش میلیون تومان بپردازید و اگر نصف سر را مدنظر دارید، هزینه آن هشت میلیون تومان است. برای کسانی که می‌خواهند موهای کل سر را بکارند متوسط هزینه ۱۰ میلیون تومان است.

این قیمت‌ها البته می‌تواند بنا به کلینیکی که انتخاب می‌کنید بسیار بالاتر برود. هزینه کاشت ریش، پنج تا هفت میلیون تومان گفته می‌شود و اگر کسی از کمی ابرو رنج می‌برد ممکن است سراغ کاشت ابرو رفته و حداقل پنج میلیون برای داشتن ابروهای پرپشت خرج کند. لیپوساکشن غبغب برای کسانی که دوست دارند این ناحیه را کوچک‌تر کنند از ۱۲ میلیون تا ۲۰ میلیون است. البته این تفاوت قیمت به‌دلیل تفاوت دستگاه‌ها و روش‌هاست.

به هر حال نتیجه نهایی برای کوچک کردن غبغب این است که چربی اضافه این ناحیه از بین می‌رود. لیپوماتیک چربی را تخلیه می‌کند و روش‌های با لیزر از شش میلیون تومان است. برای کسانی که لیپوماتیک گردن را مد‌نظر دارند یا می‌خواهند پوست این ناحیه را بکشند هزینه تقریبا ۱۵ میلیون تومان است و برای کسانی مناسب است که پوست گردن آن‌ها جمع یا چروک شده است یا نگران شل شدن آن هستند. لیپوساکشن قدرتی یا لیوپال برای بدن برای هر ناحیه به‌صورت جداگانه هشت میلیون تومان است.

کدخبر: ۴۳۶۵۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر