کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۴۸۹۰
تاریخ خبر:

گزارشی درباره درآمد‌های اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | اینستاگرام برای سلبریتی‌ها و واینرها تبدیل به یک ماشین پولساز شده، تا حدی که عواید حاصل از تبلیغات در اینستاگرام برای خیلی از این افراد از دستمزد آنها در شغل خودشان بیشتر شده. در فوتبالیست‌ها و هنرمندان خارجی هم وضعیت به همین صورت است. به طور مثال اخیرا هزینه هر پست اینستاگرام صفحه رونالدو ستاره پرتغالی دنیای فوتبال ۱٫۶ میلیون دلار گزارش شده. یا لیونل مسی ستاره آرژانتینی هم بابت انتشار هر پُست در اینستاگرامش ۱٫۱۷ میلیون دلار دریافت می‌کند.

در صورتی که دستمزد هفتگی گرانقیمت‌ترین بازیکنان فوتبال معمولا کمتر از ۵۰۰ هزار دلار در هفته است. حالا ببینیم در مورد چهره‌های ایرانی اوضاع به چه صورت است؟‌ برای انتشار تبلیغ در صفحه سلبریتی‌های ایرانی بعضی از آژانس‌های تبلیغاتی واسطه ایجاد شده که شما می‌توانید با ثبت‌نام و ساخت یک پنل کاربری به‌طور غیر مستقیم با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید و به آنها تبلیغ بدهید. جدول هزینه کمپین‌ها و پست و استوری در صفحه هر چهره مشهور هم از قبل مشخص است.

با این حال بعضی از اینفلوئنسرها هم ترجیح می‌دهند به طور مستقیم یا از طریق ادمین صفحه خودشان تبلیغات بگیرند. قیمت یک استوری یا پست تبلیغاتی وابسته به نوع محتوا و مدت زمان انتشار متفاوت است اما به‌طور مثال یک آژانس تبلیغاتی هزینه انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرام ارسلان قاسمی، بازیگر ۲۶ ساله را ۱۱ میلیون تومان اعلام کرده. یا آناشید حسینی که یک صفحه اینستاگرامی با ۱٫۱ میلیون فالوئر دارد، بابت انتشار هر استوری ۷٫۵ میلیون تومان دریافت می‌کند.

از بین واینرها باید به محسن بروفر اشاره کنیم که با دابسمش‌های سرهنگ علیفر مشهور شد و الان در ازای انتشار هر استوری تبلیغاتی ۱٫۵ میلیون تومان دریافت می‌کند. محمد‌امین کریم‌پور هم یکی از چهره‌هایی بود که با ساخت آیتم‌های کمدی در اینستاگرام به شهرت رسید و این روزها با ساخت یک فیلم هم وارد دنیای سینما شده. ادمین صفحه او به ما اعلام کرد که صفحه او با ۴٫۷ میلیون فالوئر تبلیغات را صرفا به شکل استوری انجام می‌دهد و هزینه هر استوری هم چهار میلیون تومان است.

صفحه‌های خبری ورزشی هم در این عرصه از مدت‌ها پیش فعال هستند. یکی از این صفحات اینستاگرامی با حدود چهار میلیون فالوئر هزینه انتشار روزانه هر پست موقت را دو میلیون تومان اعلام می‌کند. درج پست و استوری تبلیغاتی به مدت یک ساعت در صفحه آنها هم به ترتیب ۴۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد. یکی از واینر‌هایی که مدت زمان زیادی نیست در اینستاگرام معروف شده، به یک دختر ۲۰ ساله به نام پریسا پوربلک با ۳٫۵ میلیون فالوئر تعلق دارد.

هزینه انتشار هر پست و استوری در صفحه او از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. به طور مثال در ۲۴ ساعت اخیر او دست‌کم سه استوری تبلیغاتی منتشر کرده که اگر بابت هرکدام ۱۰ میلیون تومان هم دریافت کرده باشد، یعنی در مجموع او ماهانه ۹۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.

کدخبر: ۴۳۴۸۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر