کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۵۸۴
تاریخ خبر:

گزارشی برای ‌عاشقان خودروهای کوچک و ‌سوپرمینی

روزنامه هفت صبح| کوچک هستند و همین فایده بزرگ‌شان برای عبور و مرور در شهر است. چون طول‌شان زیاد نیست راحت جای پارک پیدا می‌کنند و چون سبک‌اند با موتورهای کوچک خیلی سریع‌تر از تصور معمول دور می‌گیرند و شما را به مقصد می‌رسانند و در عین حال به شدت کم مصرف‌اند. اما بیشتر از این مزایای مهم، آنچه هاچ‌بک‌های سایز A و B یا محصولات سوپرمینی را به نمونه‌هایی محبوب در بازار خودرو تبدیل کرده، ظاهر آنهاست.

طرح سیال بدنه اغلب این خودروها موجب شده تا برخلاف سدان‌ها، شاسی‌بلندها یا وانت‌ها زیبا و لطیف به نظر برسند. موردی که در ذائقه خریداران این رده کاملا مشخص است. یک بررسی کوتاه از خریداران این کلاس نشان می‌دهد عمده مخاطب سوپرمینی‌ها طیفی از خریداران جوان، زنان و افراد محافظه‌کار هستند. ما برای این افراد هشت پیشنهاد جالب داریم.

* یک: ام‌جی ۳ - مدل ۲۰۱۵ / قیمت : ۲۵۰ میلیون تومان ‌
سبک طراحی شیک و تا حدی کلاسیک، فضای داخلی جادار و آپشن‌های سفارشی در کنار قیمت مناسب تأثیر شگرفی را بر مشتریان این هاچ‌بک می‌گذارد. سبک خاص ام‌جی‌۳ در طراحی سقف و ستون‌ A که به تولیدات مینی برمی‌گردد، جلوه‌ای اسپورت‌ به این خودرو در جاده‌ها می‌بخشد. خوشبختانه علاوه بر یک پالت متنوع برای بدنه خودرو و نیز برچسب‌های تزئینی زیبا، فضای داخلی به نحو منظم و آراسته‌ای طراحی شده به طوری که در درازمدت قادر است طراوت خود را حفظ کند. داشتن شش کیسه هوا در کنار هندلینگ به مراتب بهتر از رقبا از دیگر مزایای ام‌جی۳ است.

* دو: ‌ میتسوبیشی میراژ - مدل‌ ۲۰۱۵ / قیمت : ۳۵۰ میلیون تومان
به نسبت نسخه ۲۰۱۷ کمی خنگ به نظر می‌رسد اما هیچ کس نیست که میراژ را رانده باشد و شیفته نرمی و دوام آن نشده باشد. اینکه طرح بدنه جذابی ندارد یا امکاناتش حیرت‌انگیز نیست ولی مصرف سوخت درخشان و سهولت استفاده از جمله مواردی هستند که در مقایسه با رقبای گران‌تر این رده دو برگ برنده به حساب می‌آیند. خوشبختانه نسخه‌های کارکرده این خودرو در سال پنجم کماکان کیفیت خوبی از خود بروز می‌دهند و این مدیون دانش خوب میتسو در زمینه ساخت خودرو شهری است. اگر اهل سرعت رفتن نباشید، ترکیب گیربکس CVT و موتور سه سیلندر میراژ حتما برای‌تان رویایی خواهد بود.

* سه: کیا پیکانتو - مدل‌ ۲۰۱۵ / قیمت : ۳۶۰ میلیون تومان‌
بندانگشتی لقبی است که به پیکانتو داده‌اند. کوچک‌ترین خودرو کیا که به دلیل طرح فانتزی بدنه‌اش در ایران بسیار محبوب است. در طراحی کابین هم پیکانتو دست بالا را نسبت به رقبا دارد. در واقع گرچه ام‌جی۳ بزرگ‌تر و زیباتر است یا ۲۰۷ سریع‌تر ‌ ولی پیکانتو تنها خودرویی است که برخلاف رویه حاکم بر بازار خودرو در زمینه عدم محبوبیت سوپرمینی‌ها، ابدا در گالری‌ها معطل نمی‌ماند و خیلی سریع فروش می‌رود. حسن بزرگ پیکانتو در کنار مصرف سوخت بسیار خوب، امکاناتی است که در کابینش به خریداران می‌دهد. در عین حال نمره ایمنی این خودرو در اغلب آزمایش‌ها ۵ ستاره بوده است.

* چهار: هیوندای i10/ مدل‌ ۱۳۹۶ / قیمت : ۳۷۵ میلیون تومان ‌
گرچه کرمان موتور در فروش این خودرو ناکام ماند و تنها به تعداد ۸۸۵ دستگاه از آن را به بازار فرستاد ولی به فاصله چهار سال پس از ورود به بازار، آی۱۰ کیفیت خوبی از خود به جای گذاشته است. این خودرو کند است، امکانات چندانی ندارد و بسیار کوچک است ولی همه وظایف خود را به عنوان یک سوپرمینی کره‌ای شاداب به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. متاسفانه عرضه اندک این خودرو ضربه بدی به اعتبارش وارد کرده و گمنامی زمینه‌ای را فراهم کرده که کمتر کسی در بازار کارکرده‌ها سراغش برود. با این حال اگر جرات ریسک دارید، حتما آی۱۰ را امتحان کنید.

* پنج: پژو ۲۰۷ اتومات/ مدل‌ ۱۳۹۹ / قیمت : ۳۱۰ میلیون تومان ‌
نسخه‌های تازه‌ای از این خودرو به زودی وارد بازار می‌شود که به سقف پانوراما و موتور بهینه EC5 مجهز است اما همین نسخه کنونی با گیربکس چهار سرعته خودکار و موتور قدیمی TU5 هم خودرو خوبی است و شایسته احترام است. ۲۰۷ که محبوبیت بالایی در بین خریداران ایرانی دارد، در فول‌ترین نسخه بهایی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان دارد که به نظر خیلی گران است اما با لحاظ کردن سطح کیفیت، امکانات، گنجایش و قدرت سایر رقبا و اینکه ۲۰۷ محصولی صفر کیلومتر است، تعجب از این قیمت جای خود را به پذیرفتن آن می‌دهد. از این منظر فروش چند هزار دستگاهی ۲۰۷ قابل فهم است.

* شش: رنو ساندرو استپ‌وی اتومات/ مدل‌ ۱۳۹۸ / قیمت : ۳۷۵ میلیون تومان ‌
یکی از بزرگ‌ترین اعضا این گروه که استفاده یکسانی با محصولات مشابه دارد و برای عبور و مرور در شهر، خریدهای روزانه و سفرهای شهری ساخته شده است. استپ‌وی که ظاهر زمختی نسبت به دیگر بازیگران این رده دارد، اغلب از سوی خریداران به دلیل دوام بالا انتخاب شده و جواب اعتماد افراد را هم داده است. صندوق بار به نسبت جادار، قطعات فراوان، هزینه نگهداری اندک به لطف قطعات مشترک با تندر۹۰ در کنار اندکی توان بهتر برای ورود به مسیرهای غیرجاده‌ای از استپ‌وی یک چندمنظوره و کاربردی به نسبت سایر هاچ‌بک‌ها یا محصولات سوپرمینی ساخته است.

* هفت: مزدا۲ اتومات/ مدل‌ ۱۳۹۱ / قیمت : ۱۷۵ میلیون تومان ‌
خودرو جذاب مزدا بعد از یک دهه کار هنوز هم برای بسیاری از خریداران یک گزینه اغواکننده است. محصولی در ابعاد پیکانتو و آی۱۰ که گرچه سال‌ها از تولیدش می‌گذرد ولی بی‌اغراق بهترین طراحی را از نظر اصالت خطوط در خود دارد. در عین حال کابین مزدا۲ با آن فرم فانتزی باب میل بسیاری از افراد متفاوت است. این خودرو مثل همه مزداها محصولی اسپورت و خوش‌دست اما به نسبت ظریف است که در کنار مصرف سوخت خوب و فرمان‌پذیری عالی، اندکی هزینه نگهداری‌اش بالاست. البته با لمس هماهنگی عالی بین موتور و گیربکس چهار دنده و تیپ‌ترونیک خودرو این چیزها را فراموش خواهید کرد.

* هشت: ام‌وی‌ام ۱۱۰S لاکچری/ مدل‌ ۱۳۹۷ / قیمت : ۱۱۰ میلیون تومان ‌
یک سوپرمینی چینی با ظاهر MPV‌های اروپایی که طرح بدنه جالبی دارد و خریدش دو برابر نسل اول ۱۱۰ هزینه دارد. این خودرو یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل اول ۱۱۰ است. ایراد بزرگش اما کابین کم کیفیت و هزینه نگهداری بالایی است که خریداران باید بابت این محصول بپردازند. کوچک‌ترین خودرو جمع که حد نهایی گنجایش آن بیش از چهار نفر نیست، برای عبور و مرور در شهر گزینه ایده‌آلی است که در کوچک‌ترین محیط دور می‌زند یا پارک می‌کند.فقط به این شرط که ابدا به آن فشار وارد نکنید چون موتور سه سیلندر و ۱۲ سوپاپه این خودرو به دلیل فشار زیاد، خیلی سریع به خرج می‌افتد.

کدخبر: ۳۴۷۵۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر