کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۳۸۵
تاریخ خبر:

گران‌ترین خانه‌های آمریکا در سال ۲۰۲۰

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | آمریکایی‌ها نیز مانند ایرانی‌ها معتقدند ایمن‌ترین محل برای حفظ ارزش پول خرید خانه و ملک است. آنچه در سال ۲۰۲۰ در بازار خرید و فروش مسکن در آمریکا رخ داد را می‌توان شاهدی بر این ادعا دانست. میلیون‌ها شغل در هزارتوی پر پیچ و خم‌ ناشی از بحران هولناک کرونا در آمریکا که تمام رکوردهای ابتلا و مرگ و میر در جهان را جابه‌جا کرد از دست رفت.

اقتصاد در این کشور به حدی کوچک‌تر و ضعیف‌تر شد که عده‌ای به اجبار از متن زندگی شهری به حاشیه‌ها رانده شدند و عده‌ای دیگر نیز برای حفظ بقای خود و خانواده خود به کوچ از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک‌تر روی آوردند. در این میان این بحران خانمان‌برانداز یک شگفتانه نیز رخ داد؛ خانه همچنان گران شد و خرید و فروش در بسیاری از شهرهای کشور رونق مضاعفی گرفت.

معاملات مسکن در آمریکا در ژانویه امسال نسبت به ژانویه سال گذشته ۴۳درصد رشد داشته است. آمار بازدید از خانه‌ها و تعداد معاملات از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی معاملات مسکن هم به ترتیب ۱۴ و ۱۲ درصد رشد داشته است و مشاوران مسکن در سال ۲۰۲۰ بیش از دو میلیارد و پانصد میلیون قرار بازدید برای خریداران مسکن را ثبت کردند که این رقم تمام رکوردهای گذشته را شکست.

ردپای این رشد را می‌توان در دو گروه ردیابی کرد. گروه اول افرادی بودند که به اصطلاح خانه اولی نامیده می‌شدند و به علت تغییر رویه کسب و کارها در دوران کرونا و تمرکز بر دورکاری توانستند با خیالی آسوده از مسافت خانه تا محل کار به حاشیه شهر بروند و خانه‌ای برای خود تهیه کنند. گروه دوم ثروتمندانی را در برمی‌گیرد که با تبدیل پول خود به املاک قصد حراست از ثروت خود در بحران و تلاطم‌های کرونا را داشتند. از این رو گران‌ترین معاملات املاک تاریخ آمریکا در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

عمارت the one در جنوب کالیفرنیا و در منطقه بل ایر سرانجام با قیمت ۵۰۰ میلیون دلار معامله شد. ساخت این عمارت ۱۰۰ هزار متر مربعی ۷ سال به طول انجامید. در این عمارت امکانات بی‌نظیر و متنوعی مانند یک کلوپ شبانه اختصاصی، ۴ استخر، یک سالن بولینگ، یک سالن سینمای مجهز به ۹تخت‌خواب، باشگاه بدنسازی، بالکن با دید ۳۶۰درجه و … در نظر گرفته شده است.

هنوز اطلاعات چندانی از مالک این عمارت در دست نیست. نیلز نیامی، طراح و معمار این عمارت معتقد است که قیمت‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری روی این عمارت با در نظر گرفتن ابعاد و امکانات ویژه به کار گرفته شده در این خانه منصفانه است. نیامی برای اثبات ادعایش به دومین خانه گران آمریکا یعنی پنت‌هاوس گریفین اشاره می‌کند. سال گذشته کن گریفین، سرمایه‌دار معروف آمریکایی و مالک مجموعه سیتادل، پنت‌هاوس ۲۳۸میلیون دلاری خود در منطقه سنترال پارک جنوبی در منهتن نیویورک را خریداری کرد.

این آپارتمان ۲۳هزار متر مربعی علاوه بر روف‌گاردن بی‌نظیر و استخر رو باز بزرگی که نمای ۳۶۰درجه‌ای از قلب نیویورک را برای او فراهم می‌آورد، سکوی اختصاصی هلی‌کوپتر نیز دارد. اما به گفته نیلز، کن گریفین در نهایت یک آپارتمان خریده و the one یک عمارت مستقل است و بیشتر می‌ارزد.جالب است بدانید سومین خانه گران در آمریکا نیز در سال ۲۰۲۰ معامله شد و این عمارت که the billionaire نام دارد هم در جنوب کالیفرنیا و درمنطقه بل ایر قرار دارد و به نوعی همسایه the one است.

این عمارت ۳۸ هزار متری را بروس ماکوفسکی، برج‌ساز معروف آمریکایی و دوست صمیمی دونالد ترامپ به قیمت ۲۰۵میلیون دلار خریداری کرده است. ماکوفسکی شیفته شکلات است و از این رو در این عمارت علاوه بر استخر، سالن بولینگ و زمین گلف یک سالن به نام خانه شکلات ساخته که بزرگتر از هر مغازه شکلات‌فروشی در جهان است.

خانه جف بزوس، مالک آمازون و ثروتمندترین فرد جهان در بورلی‌هیلز لس‌آنجلس با ارزش ۱۶۵میلیون دلار در رده چهارم این لیست قرار دارد. این خانه گرانترین خانه لس‌آنجلس است و بزوس آن را در سال ۲۰۱۸ از پل آلن، مالک مایکروسافت و شریک بیل گیتس خرید. در میان سلبریتی‌ها گران‌ترین خانه متعلق به اپرا وینفری است.

اپرا عمارتی ۵ هزار متری را که در مونتیگوی کالیفرنیا قرار دارد در سال ۲۰۰۱ با ۵۰ میلیون دلار خرید اما سال گذشته کارشناسان اداره مالیات قیمت روز این عمارت را ۱۰۱ میلیون دلار تخمین زدند. اپرا در این عمارت سالن ماساژ و ناخن، اصطبل اسب، باغ میوه و مزرعه آوکادو دارد. در این فهرست پس از اپرا نام جورج لوکاس و جورج کلونی با خانه‌های ۱۰۰ میلیون دلاری به چشم می‌خورد.

کدخبر: ۳۶۹۳۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر