کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۸۹۵
تاریخ خبر:

گران‌ترین واحدهای تجاری در بازار اجاره شهر تهران

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | راه‌انداختن یک کسب‌وکار در محله‌های گران‌قیمت تهران تا پنج میلیارد تومان سرمایه صرفا برای پول پیش مغازه لازم دارد. چنین کسب‌وکاری باید ماهانه درآمد میلیاردی داشته باشد تا بتواند از پس اجاره مغازه بربیاید. بررسی ۱۰مورد از فایل‌های گرانقیمت رهن و اجاره واحد تجاری در تهران نشان می‌دهد مبلغ اجاره یک مغازه می‌تواند به ۵۵۰میلیون تومان برسد.

این یعنی برای اجاره کردن این مغازه باید حداقل یک میلیارد تومان در ماه درآمد داشته باشید، چراکه مغازه‌ها نهایتا ۵۰درصد از درآمدشان را می‌توانند به اجاره محل کسب اختصاص دهند. کدام کسب‌وکار چنین درآمدی دارد؟ نمایشگاه‌های ماشین احتمالا یکی از آنها باشند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند حتی یک قهوه‌خانه می‌تواند با چنین درآمدی سراغ راه‌اندازی کسب‌وکار در واحدهای تجاری میلیاردی برود.

*** چهار میلیارد پیش، ۵۵۰میلیون اجاره
واحد تجاری لوکس در بلوار اندرزگو، یکی از گران‌ترین مغازه‌های تهران است که راهی بنگاه املاک شده. این واحد تجاری ۳۰۰متری است و ۲۰متر طول بر دارد. آنطور که صاحب آگهی می‌گوید، ورودی این مغازه پله می‌خورد و سطح آن شش متر ارتفاع دارد. علاوه‌بر زیربنای ۳۰۰متری، ۸۰متر بالکن هم دارد.

این واحد تجاری دو سال است ساخته شده و نمای آن شیشه‌ای و کفپوشش از سنگ است. این واحد بزرگ‌متراژ ۱۲جایگاه پارکینگ دارد که می‌تواند برای کارکنان واحد گزینه خوبی باشد. البته اگر کسی بتواند از عهده مبلغ رهن و اجاره آن بربیاید، چراکه مشتری باید همان اول کار چهار میلیارد تومان ناقابل برای رهن پول پرداخت کند و هر ماه ۵۵۰میلیون تومان اجاره دهد! کسب‌وکاری که بخواهد این واحد تجاری لوکس را اجاره کند، باید دست‌کم ماهانه یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

*** پنج میلیارد پیش، ۵۰۰میلیون اجاره
۴۱۰مترمربع زیربنا، مساحت یکی دیگر از واحدهای تجاری گران‌قیمت در تهران است. این مغازه در کامرانیه شمالی واقع شده و طول بر آن حدود ۴۰متری است. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگ جلوه خوبی به این واحد داده. ساختمان نوساز است و هنوز کسی کسب‌وکارش را در این واحد راه نینداخته و مشتری آن اولین کسی خواهد بود که از این واحد تجاری پول درمی‌آورد، آن هم چه پولی!

او باید ماهانه حدود یک میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا پرداخت اجاره ۵۰۰میلیون‌تومانی برایش بصرفد. تازه علاوه‌براین، اجاره کردن این واحد تجاری همان ابتدای کار پنج میلیارد تومان سرمایه لازم دارد. این رقم که برای خرید پنج واحد مسکونی کافی است، تنها به عنوان پول پیش به صاحب این واحد تجاری پرداخت می‌شود. او می‌گوید ارتفاع سقف این واحد هفت متر است و ۲۰۰متر بالکن دارد.

*** ۲٫۵میلیارد پیش، ۲۵۰میلیون اجاره
محله قیطریه پر از آگهی‌های اجاره واحدهای تجاری است که هرکدام ارقام نجومی خاص خودشان را دارند. یک مورد آن مربوط به یک واحد تجاری ۳۰ساله است. با اینکه ۳۰سال از ساخت آن می‌گذرد، اما همچنان صاحبش کلی برای مغازه ارزش قائل است. او می‌خواهد برای این واحد تجاری دو میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان پول پیش بگیرد. تازه مستاجر باید ماهی ۲۵۰میلیون تومان هم اجاره بدهد.

احتمالا چنین مستاجری باید کسب‌وکاری داشته باشد که بتواند ماهی ۵۰۰میلیون تومان درآمد کسب کند، در غیر این صورت اجاره چنین مغازه‌ای نمی‌تواند صرفه داشته باشد. آنطور که در جزئیات آگهی آمده، این واحد تجاری ۴۴۰مترمربع زیربنا دارد و ۱۴۰مترمربع بالکن. ارتفاع سقف آن ۸٫۵متر است و سه بر رو به خیابان دارد. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگ هم که پای ثابت واحدهای تجاری است.

*** دو میلیارد پیش، ۲۳۰میلیون اجاره
اغلب واحدهای تجاری گران‌قیمت که در فهرست آگهی بنگاه‌های املاک پیدا می‌شوند، بالاتر از ۴۰۰مترمربع زیربنا دارند، اما در بینشان واحدهایی هستند که با زیربنای ۲۸۰متری رهن و اجاره نجومی دارند. یک نمونه آن مغازه‌ای در محله پاسداران است. این مغازه ۲۸۰متری، ۱۵۰متر بالکن دارد.

ساختمان نوساز است و مستاجر آن اولین کسی خواهد بود که کسب‌وکارش را در این واحد تجاری راه می‌اندازد. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگ در کنار کولر، پکیج و گاز از ویژگی‌هایی است که صاحب آگهی برای این واحد تجاری برشمرده. او می‌گوید واحد تجاری ۱۶ پارکینگ دارد. طول بر خیابان ۶۰متر است و صرفا یک بر رو به شمال دارد. او می‌خواهد از مستاجرش دو میلیارد تومان پول پیش بگیرد. این تازه اول ماجراست. کسی که بخواهد در این واحد تجاری کسب‌وکار راه بیندازد، باید ماهی ۲۳۰میلیون تومان اجاره پرداخت کند.

*** ۲۴۰میلیون از دم اجاره
ملاصدرا، نرسیده به اتوبان کردستان یک واحد تجاری نوساز قرار است میزبان یک کسب‌وکار جدید باشد؛ کسب‌وکاری که بتواند ماهی ۵۰۰میلیون تومان پول دربیاورد تا پرداخت اجاره ۲۴۰میلیون‌تومانی برایش صرفه اقتصادی داشته باشد. نقطه قوتش نسبت به دیگر فایل‌های عجیب‌وغریب اجاره واحد تجاری، این است که مستاجر لازم نیست همان ابتدای کار سرمایه میلیاردی به عنوان پول پیش در اختیار صاحب مغازه بگذارد.

این واحد نوساز ۴۶۰متر زیربنا دارد، اما طول بر آن تنها ۱۰متر است و از یک طرف نمای ترکیبی رو به خیابان دارد. آنطور که در جزئیات آگهی آمده، ارتفاع این واحد تجاری هشت متر است و ۲۷۶مترمربع بالکن دارد. صاحب آگهی گفته ۳۰ جایگاه پارکینگ در طبقات زیرزمین برای این واحد تجاری در نظر گرفته شده. مستاجر می‌تواند به‌جای ۲۴۰میلیون تومان اجاره کامل، از تبدیل رهن و اجاره استفاده کند و با پرداخت پول پیش، کمی از مبلغ اجاره را کاهش دهد.

*** دو میلیارد پیش، ۲۰۰میلیون اجاره
کار ساخت یک واحد تجاری نوساز در طبقه همکف یک ساختمان ۳۰۰متری به تازگی تمام شده و صاحب آن می‌خواهد این واحد نوساز را به یک کسب‌وکار اجاره دهد. او برای این مغازه دو میلیارد تومان پول پیش در نظر گرفته و می‌خواهد ماهانه ۲۰۰میلیون تومان اجاره ماهانه دریافت کند.

رهن دومیلیاردی به تنهایی به اندازه ۶۰۰میلیون تومان اجاره می‌ارزد و تا حدودی می‌توان گفت مبلغ رهن در نظر گرفته‌شده تناسب زیادی با اجاره ماهانه ندارد. این واحد ۳۰۰متری یک بر رو به جنوب دارد و طول بر آن ۱۵متری است. موقعیتش در محله تجریش و در نزدیکی میدان قدس است. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگی دارد و تنها امکاناتی که در جزئیات آگهی آمده، کولر است. ارتفاع سقف آن چهارمتر است و آنطور که صاحب آگهی گفته، این واحد تجاری شش پارکینگ دارد.

*** پنج میلیارد پیش، ۱۵۰میلیون اجاره
یک ساختمان سه‌طبقه با سند تجاری در خیابان گاندی به طور یکجا برای پیدا کردن مستاجر راهی بنگاه املاک شده. هر طبقه این ساختمان ۲۰۰مترمربع زیربنا دارد و درمجموع مساحت آن حدود ۶۰۰ مترمربع است. ارتفاع هرکدام از طبقات این ساختمان تجاری سه‌متر است. این ساختمان از جنوب رو به خیابان است و نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگی دارد.

هرکدام از طبقات آبدارخانه دارند. ساختمان تا حدودی قدیمی است، چراکه بیش از ۳۰سال از ساخت آن می‌گذرد و درحال‌حاضر کاملا خالی است تا یک نفر پیدا شود و بخواهد در سه طبقه کسب‌وکار راه بیندازد. چنین فردی باید در همان ابتدا پنج میلیارد تومان سرمایه داشته باشد و آن را برای ودیعه این ساختمان تجاری پرداخت کند. این تازه اول ماجراست و بعد از آن اجاره ماهانه ۱۵۰میلیون‌تومانی به سراغ مستاجر این واحدهای تجاری خواهد آمد.

*** ۲۵میلیارد تومان رهن کامل
۱۵مغازه داخل یک پاساژ به صورت یکجا آگهی شده است. مغازه‌ها از ۱۵ تا ۶۰متری هستند و هرکدامشان ارتفاع سه‌متری دارند. این پاساژ در بلوار میرداماد و در نزدیکی خیابان ولیعصر واقع شده و درمجموع ۶۲۰مترمربع زیربنا دارد. نما و کفپوش هر دو از جنس سنگ است. این پاساژ دو بر غربی و شرقی دارد و طول بر آن ۱۸متر است.

تقریبا ۱۵سال از ساخت این پاساژ می‌گذرد و صاحب آن می‌گوید تمام ۱۵واحد تجاری آن تخلیه شده است. این یعنی کسی که بخواهد ۲۵میلیارد تومان برای رهن کامل این پاساژ پرداخت کند، از همان ابتدا باید دنبال ۱۵مستاجر بگردد تا بتواند از اجاره دادن واحدهای تجاری درآمد داشته باشد. همه ۱۵واحد در یک طبقه نیست و زیربنای ۶۲۰متری شامل طبقات مختلف پاساژ است. کولر، گاز و چیلر امکاناتی است که صاحب این ۱۵مغازه آنها را در جزئیات آگهی آورده.

*** ۲۰میلیارد رهن کامل
پنج باب مغازه داخل یک پاساژ در خیابان ولیعصر، کمی بالاتر از میدان ولیعصر به صورت یکجا آگهی شده. کسی که بتواند آنها را به پنج کسب‌وکار اجاره دهد، باید درمجموع ۲۰میلیارد تومان پول رهن پرداخت کند. این پنج واحد هرکدام مساحت متفاوتی دارند. دوتای آن ۱۴۰متری است و سه مغازه دیگر هرکدام ۲۵۰، ۲۷۰ و ۲۸۷مترمربع زیربنا دارند که در سه طبقه از یک پاساژ پنج‌طبقه قرار دارند.

درمجموع به همراه مشاعات، ۱۲۰۰مترمربع زیربنا را می‌توان با ودیعه ۲۰میلیاردتومانی رهن کامل کرد. این پاساژ که در زمین ۴۰۰متری ساخته شده، یک بر رو به شمال دارد و طول بر آن ۲۰متری است. بیش از ۳۰سال از ساخت این پاساژ می‌گذرد. نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگ در کنار کولر، گاز، انباری و آسانسور ویژگی‌هایی است که در این آگهی آمده.

*** ۱۰میلیارد رهن کامل
رهن کامل یک واحد تجاری در محله نارمک تهران ۱۰میلیارد تومان سرمایه لازم دارد. این واحد تجاری ۲۴۰مترمربع زیربنا دارد و یک بر آن رو به خیابان است. آنطور که در جزئیات آگهی آمده، طول بر واحد تجاری ۲۰متری است و نمای شیشه‌ای و کفپوش سنگی دارد. این واحد با پارکینگ اجاره داده می‌شود و تعداد جای پارک آن ۱۰تاست.

صاحب آگهی گفته واحد تجاری علاوه‌بر ۲۴۰مترمربع زیربنا، ۱۵۰مترمربع بالکن هم دارد. ارتفاع سقف آن ۹متر است و فضای بزرگی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار دارد. ۱۰میلیارد تومان رهن کامل، معادل ۳۰۰میلیون تومان اجاره است. این یعنی کسی که بخواهد در این مغازه شروع به کار کند، باید درآمد ماهانه ۶۰۰میلیون‌تومانی در نظر داشته باشد، چراکه رهن کامل چنین مغازه‌ای برای درآمد کمتر از این رقم نمی‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد.

کدخبر: ۳۷۰۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر