کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۵۱۲
تاریخ خبر:

گاف دردسرساز ‌‌نماینده مجلس در ‌برنامه زنده

روزنامه هفت صبح | یک: اشتباه فاحش یک نماینده مجلس در تلفظ دو کلمه انگلیسی روی آنتن زنده صداوسیما بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته. علی خضریان، نماینده اصولگرای تهران، وقتی در شبکه سه سیما مشغول انتقاد از برجام بود، دو کلمه Anytime و Anywhere‌ را آنی‌تایم و آنی‌ور تلفظ کرد. از آنجا که این نماینده فوق‌لیسانس علوم ‌سیاسی دارد و قبل از دوران نمایندگی به عنوان یک فعال دانشجویی و رسانه‌ای معرفی می‌شد، سر زدن چنین اشتباهی از او اتفاق غیرمنتظره‌ای بود.

اتفاقی که به نوعی یادآور تلفظ اشتباه موزه لوور در اواخر سال ۹۶ توسط یک نماینده سابق مجلس است. آن زمان هم اکبر رنجبرزاده، نماینده اصولگرای همدان و عضو هیأت‌رئیسه مجلس، در تلفظ کلمه لوور مکررا دچار اشتباه شد که فیلم آن هم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشت. این اتفاق درست در زمانی رخ داد که رنجبرزاده عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه بود.

نماینده سابق همدان بابت این اشتباه البته عذرخواهی کرد، اما خضریان هنوز به ماجرای اخیر واکنشی نشان نداده. نکته بعدی اینکه بخشی از توئیت‌های منتشرشده در اکانت توئیتری خضریان به زبان انگلیسی نوشته می‌شود و به‌طورمثال همین دو روز پیش او در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده، دو توئیت ضدصهیونیستی به زبان انگلیسی منتشر کرده بود.

* دو: علی خضریان در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با ۷۴۰ هزار رای به عنوان نفر بیست‌وچهارم از تهران راهی بهارستان شد. پیش از آن او به مدت دو سال قائم‌مقام روزنامه فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد اسلامی بود. او در دوره دانشجویی هم یکی از منتقدان سفت‌وسخت مدیریت پیشین دانشگاه آزاد بود و درخواست برکناری عبدالله جاسبی را مطرح می‌کرد.

او در کسوت یک فعال سیاسی اصولگرا تجربه شرکت در مناظره‌های دانشجویی را هم داشت و چندبار تجربه مناظره با چهره‌هایی مثل صادق زیباکلام و حسین نقاشی را هم داشت. از سال ۱۳۹۵ هم او به عضویت شورای مرکزی جبهه پایداری درآمد و در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ هم در ستاد ابراهیم رئیسی فعالیت می‌کرد. خضریان متولد اردیبهشت ۱۳۶۳ در تهران است.

* سه: دوره نمایندگی علی خضریان از همان روز اول جنجالی شد، چون در روز شروع کار مجلس جدید او توئیت کرد که «امروز صبح برای اینکه فراموش نکنم قرار است چه کسانی را نمایندگی کنم، با مترو به سمت ایستگاه بهارستان و حضور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم رفتم و به سال‌هایی که در طول زندگی با تمام فرودوفرازش پشت‌سر گذاشتم فکر کردم؛ سال‌هایی که با سرعت قطار عمر را به امروز رساند.»‌

او یک عکس هم از ورودی ایستگاه بهارستان ضمیمه این توئیت کرده بود، اما این ادعا باعث واکنش کاربران شد. چون بعضی از شهروندان متروسوار تهران می گفتند که در این روز خاص مترو به دلیل افتتاحیه مجلس، در ایستگاه بهارستان توقف ندارد. در واکنش به این انتقادها خضریان توضیح داد که در ایستگاه دروازه شمیران پیاده شده و عکسی هم که استفاده کرده از اینترنت برداشته. خضریان در کنار زاکانی، یکی از نمایندگان فعال در ماجرای عدم تأیید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بود.

او در مرحله بعد با سعید حجاریان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب وارد مناقشه شد و او را واردکننده گندم و از عوامل ممانعت از خودکفایی گندم معرفی کرد. نطق دو روز پیش خضریان در صحن علنی مجلس هم جنجالی شده بود که گفت:‌ »پادوهای شما ان‌شاءالله در خردادماه ۱۴۰۰ آنها را از این کشور به سلول‌های زندان برای بازجویی درباره این جاسوسی‌ها و خون شهدایمان می‌اندازیم.» و حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور هم در واکنش به این اظهارات توئیت کرد:‌ »چه اصراری دارند برخی اعضایِ خود همه‌چیزپندار ِپارلمان که در این ایام کرونایی هم حتما تذکر جدی دریافت کنند؟»

کدخبر: ۳۶۱۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    هرچه که گندد نمکش می زنند , وای بر آن رو ز که گندد نمک!