کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۱۳۵۵
تاریخ خبر:

کیک‌ استارتر، پدر معنوی ایده‌های ناب!

روزنامه هفت صبح، شهروز چرکچی | احتمالا برای شما هم پیش آمده که با احساس نیاز به یک وسیله‌ ساده که تابه‌حال ساخته نشده، به فکر ساخت آن و ارائه به بازار افتاده‌اید، ولی احتمالا به‌دلیل کمبود سرمایه و عدم اطمینان از فروش محصول، قید ساختن آن‌ را زده‌اید. در چنین شرایطی، حسرت عدم موفقیت ایده نابتان، همواره در دل شما باقی خواهد ماند. حتی ممکن است تصور کنید که می‌توانستید با ساخت یک محصول انقلابی، دنیا را تکان دهید که جبر زمانه مانع شما شده‌ است.

اما یک کمپانی آمریکایی به اسم کیک‌استارتر، آرزوی افرادی که ایده نوآورانه‌ای دارند را برآورده می‌کند. کیک‌استارتر وب‌سایتی است که شما می‌توانید ایده‌تان را در آن به فروش بگذارید. اجازه دهید با یک مثال برایتان توضیح دهم. شما احساس می‌کنید که یک وسیله کوچک که بتواند موقع کتاب‌ خواندن در تخت‌خواب، خودش کتاب را ورق بزند، می‌تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد‌ و اگر چنین وسیله‌ای تولید شود خود شما یکی از مشتریان آن خواهید بود.

حال باید آستین بالا بزنید و این وسیله را تولید کنید‌‌ یا با بررسی همه شرایط، تولیدپذیر بودن آن‌را اثبات کنید. حالا با مدیران سایت کیک‌استارتر وارد مذاکره می‌شوید و ایده‌تان را با آن‌ها در میان می‌گذارید. در صورتی‌که ایده شما از نظر مدیران سایت قابلیت اجرا داشته باشد و شما بتوانید آن‌ها را متقاعد کنید که قادر به اجرای پروژه هستید، پروژه شما بر روی سایت منتشر می‌شود.

روش تامین سرمایه در این سایت با مدل جمع‌آوری سرمایه به صورت جمعیست، یعنی شما مبلغ مورد نیازتان برای اجرای پروژه را در سایت اعلام می‌کنید، و بازدیدکنندگان سایت می‌توانند با وعده دریافت سهمی از آن پروژه و‌ یا کالایی که قصد ساخت آن‌را دارید، مبلغی را پرداخت کنند و در اجرای پروژه سهیم شوند.

اگر شما مبلغ ۱۰ هزار دلار را به عنوان هدف موفقیت پروژه تعیین کرده باشید، باید در مدت زمان معینی همان میزان سرمایه جمع‌آوری شود. در صورت عدم موفقیت پروژه در جمع‌آوری سرمایه، تمامی مبالغ پرداخت شده توسط افراد به آن‌ها عودت می‌شود.مزیت این روش این است که شما با واقعیت روبه‌رو می‌شوید، که آیا ایده شما واقعا به همان میزان که تصور می‌کردید خریدار دارد؟

و البته، بدون نیاز به سرمایه شخصی هم رویایتان محقق می‌گردد. هفته گذشته یک جوان ایرانی به نام آرش حمیدی، ایده ساخت یک فلاش عکاسی قابل حمل برای عکاسی حرفه‌ای با موبایل را در این سایت ثبت کرد، و هدف اولیه او برای تولید این دستگاه پنجاه هزار دلار بود، که طی ۴۸ ساعت اول این سرمایه تامین شد. تا به امروز بیش از ۱۴۰ هزار دلار برای تولید ‌این وسیله جمع‌آوری شده که نوید ساخت‌ این دستگاه را در آینده نزدیک می‌دهد.

کدخبر: ۳۱۱۳۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر