کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۷۰۶
تاریخ خبر:

کینه و خشم ترامپ‌ها از جیل بایدن

‌روزنامه هفت صبح، مهسا مژدهی | یک: شاید کمتر رسانه‌ای در جهان به اندازه مشهورترین مجله مد، یعنی ووگ به بایدن و خانواده‌اش علاقه‌مند باشد. این نشریه که ۱۳۰ سال قدمت دارد، پیش از انتخاب رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با استفاده از سلبریتی‌ها کمپین بزرگی به راه انداخت تا از بایدن حمایت کند. این مجله بعد سراغ کامالا هریس معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا رفت و او را در کتانی آل‌استار و کت و شلواری خوش دوخت به تصویر کشید.

دو: حالا بعد از کامالا هریس نوبت به جیل بایدن رسیده است. همسر هفتاد ساله جو بایدن که نخستین بانوی اول ایالات متحده است که شغلی برای خود دارد و معلمی می‌کند قرار است برای ماه آگوست روی جلد ووگ حاضر شود. او همسر دوم بایدن است. مشهور است که جو پنج بار از او خواستگاری کرده تا بالاخره جواب مثبت را از این زن گرفته تا مرهمی بر زخم از دست دادن فرزند و همسر پیشینش باشد. جو، جیل را مانند بمبی می‌داند که می‌تواند طرف مقابلش را به هوا بفرستد. همین چندی پیش وقتی طرفداران ترامپ در یک سخنرانی به بایدن حمله بردند، جلوتر از محافظان دستش را سد راهشان کرد و شجاعتش ورد زبان عام و خاص شد.

سه: خانواده ترامپ از اینکه جیل هم مانند میشل اوباما قرار است روی جلد ووگ برود خشمگینند. ترامپ جونیور پسر ارشد ترامپ تمسخر و عصبانیت خود را از تصویر روی جلد مجله در حساب اینستاگرامش اینگونه نشان داد که چهره جیل را با چهره خواننده آلیس کوپر در اشاره به شباهت‌های جیل به او عوض کرد. آلیس کوپر آهنگسازی مرد است.اما علت کینه ترامپ‌ها به جیل و ووگ به این ماجرا بر می‌گردد که این نشریه به هیچ وجه حاضر نشد که در دوره چهار ساله حضور ترامپ در کاخ سفید، عکسی از ملانیا را روی جلد ببرد.

به باور آنها ووگ به عنوان مجله‌ای که به مد اختصاص دارد بهتر است همسر ترامپ که روزگاری مدل مشهوری بوده و زیبا و خوشپوش‌تر از دیگر بانوان اول ایالات متحده است را روی جلد ببرد.او البته قبلا یکی از مدل‌‌های ووگ به خاطر لباس عروسش بوده اما نه در زمانی که در سمت بانوی اول قرار داشته. این تصمیم البته طبیعی است. ووگ را طرفداران دموکرات‌ها می‌چرخانند. به ویژه آنکه سردبیر فعلی‌اش مواضع سیاسی و اجتماعی آشکاری دارد.

چهار: جیل بایدن در عکسی که برای جلد ووگ گرفته شده پیراهنی سرمه‌ای با گل‌هایی بر روی آن بر تن دارد و نه در مورد مد، بلکه در مورد سیاست، تدریس و فعالیت‌های اجتماعی و بایدن و حمایتش از او حرف می‌زند. تصویری که ووگ از جیل بایدن می‌سازد و قبلا هم این کار را کرده، زنی قدرتمند و مستقل است که نظرات خودش را دارد، بلندپروازی‌اش جایگاه همسرش را تهدید نمی‌کند و همسرش عاشقانه او را دوست دارد.

پنج: عکاسی که چهره همسر بایدن را عکاسی کرده، مشهورترین عکاس پرتره جهان است. آنی لیبویتز تنها یک سال از جیل بزرگ‌تر است و خودش چهره‌ای بسیار مشهور و اسطوره‌ای دارد. در گذشته سر و سری با سوزان سانتاگ نویسنده مشهور داشته و از مهمترین و قدرتمندترین زنان جهان از جمله ملکه الیزابت عکس گرفته است.او در همان روزی که جان لنون به قتل رسید، پرتره‌ای از این خواننده افسانه‌ای و همسرش یوکو اونو ثبت کرده بود که بر روی جلد مجله رولینگ استون به چاپ رسید.

شش: جدال بر سر رفتن بر روی مجله ووگ، برای سیاستمداران حیاتی است. دستکمی از رفتن بر روی جلد تایم ندارد و می‌تواند آینده سیاسی و اجتماعی افراد را تغییر دهد. این همان دلیلی است که احتمالا آنا وینتر سردبیر بدخلق و بدقلق نشریه، به خاطرش از انتشار تصویر ملانیا ترامپ سر باز زده است. چرا که چنین تصویری می‌توانست به معنای صحه گذاشتن بر توانایی‌های او و تاثیرگذاری‌اش بر آمریکایی‌ها باشد. اتفاقی که هرگز در مورد ملانیا نیفتاده است.

کدخبر: ۴۰۰۷۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر