کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۳۵۵
تاریخ خبر:

کیف‌قاپی خشن برای ‌انتقام‌گیری از دخترخاله!

روزنامه هفت صبح | روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه، سردار لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد:«چهار نفر به صورت سازمان یافته اقدام به سرقت کیف یک خانم در شمال تهران می‌کنند.» او با بیان اینکه قریب به ۴میلیارد ریال ارزش اموال داخل کیف بوده است،گفت: «با پیگیری‌های پلیس هر چهار نفر دستگیر شدند و اعتراف کردند که با برنامه‌ریزی قبلی اقدام به سرقت کردند.»

*** فیلم سرقت در فضای مجازی
چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که یک موتورسوار که دو راکب داشت در یکی از خیابان‌های تهران به دو زن جوان نزدیک می‌شوند و اقدام به کیف‌قاپی می‌کنند. صحنه‌ای خشن که حتی یکی از زن‌ها به دنبال کیف‌قاپ‌ها می‌دود. ماجرا به این شکل بود که دو زن جوان درحال عبور از خیابان بودند که دو جوان موتورسوار به آنها نزدیک می‌شوند.

مردجوانی که ترک‌نشین است در یک لحظه از موتور پیاده می‌شود و به صورت وحشیانه‌ای به طرف دو زن جوان حمله‌ور می‌شود. مرد جوان در حرکتی کیف یکی از خانم‌ها را می‌قاپد و پس از سوار شدن روی موتور متواری می‌شود. همزمان با شکایت زن جوان و تشکیل پرونده‌ای در این خصوص،فیلم لحظه سرقت نیز در فضای مجازی دست به دست شد.

همین مسئله باعث شد این پرونده از حساسیت بیشتری برخوردار شود. با این حال کارآگاهان پلیس تحقیقات گسترده خود را همچنان ادامه دادند تا به یک سرنخ تازه برسند. بررسی‌های کارشناسان ادامه پیدا کرد تا اینکه کارآگاهان متوجه شدند پای یکی از اقوام زن جوان به نام علی در میان است. به این ترتیب بود که علی شناسایی شد.

مأموران پلیس آگاهی موفق شدند علی را در مخفیگاه خود محاصره و دستگیر کنند. وقتی فیلم کیف‌قاپی خشن از دو زن در فضای مجازی منتشر شد پلیس در جست‌وجوی سه زورگیر موتورسوار بود که بعد از چند روز زورگیران شناسایی و دستگیر شدند. ماجرا از این قرار بود که یکی از این زورگیران علت این اقدام را انتقام‌گیری از دخترخاله همسرش ذکر کرد.

*** کیف‌قاپی با دو همدست
با تلاش پلیس آگاهی تهران بزرگ علی دستگیر شد و برای روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا تحت بازجویی قرار گرفت. مردجوان تحت بازجویی قرار گرفت و وقتی خود را در پایان راه دید به ناچار لب به اعتراف گشود. او در جریان بازجویی‌هایش دلیل اصلی این کار را اختلاف با زن جوان دانست و گفت قصد داشته با کیف قاپی از او زهر چشم بگیرد.

علی در ادامه اظهارات خود اضافه کرد:«نقشه سرقت را طراحی کردم و آن را با دو نفر از دوستانم در میان گذاشتم. آنها هم به خاطر رفاقتی که با من داشتند قبول کردند.» همین اعترافات مردجوان کافی بود تا مأموران پلیس آگاهی در دو عملیات غافلگیرانه دیگر همدستان علی را نیز محاصره و دستگیر کنند. هرسه متهم به آگاهی تهران بزرگ منتقل می‌شوند تا درباره سرقت به عنف توضیح بدهند.

سردسته باند که حدود یک سالی می‌شود ازدواج کرده علت این اقدام را زهرچشم گرفتن از دخترخاله همسرش که به تازگی از انگلیس به تهران آمده ذکر می‌کند.او می‌گوید:« دخترخاله همسرم تازه از خارج آمده بود، ما به او لطف داشتیم و چون جایی را بلد نبود دنبال کارهایش بودیم. بعد از مدتی این لطف کردن ما تبدیل شد به یک وظیفه.

خیلی جالب بود،بعضی اوقات زنگ می‌زد که الان باید فلان کار من را انجام می‌دادی چرا انجام ندادی یا می‌گفت الان ظهر شده چرا هنوز بیرون نرفتی. چند باری هم با همسرم بد صحبت کرده بود به همین خاطر تصمیم گرفتم حالش را بگیرم. با دونفر از دوستانم که با آنها خیلی صمیمی هستم ماجرا را در میان گذاشتم،به آنها گفتم یک روز به یک بهانه‌ای او را بیرون می‌بریم،شما به طرفش حمله‌ور شوید.

بعد در یک موقعیت مناسب کیفش را بربایید. ما برای دزدی این کار را نکردیم در کیفش چند گوشی آیفون بود که بعد از یک هفته می‌خواستیم پس بدهیم، همسرم هم اصلا از ماجرا خبر نداشت. من و همسرم او را بیرون بردیم ،از قبل با دوستانم هماهنگ کرده بودم. وقتی همسرم و دخترخاله‌اش از خودرو پیاده شدند دوستانم در یک فرصت مناسب به طرفش حمله کردند و کیفش را قاپیدند.»

علی سابقه‌دار نیست فقط قبلا اعتیاد داشته که ترک کرده است.همسرش هم فقط به عنوان مظنون حضور دارد و او درباره نقش همسرش در این ماجرا می‌گوید:«همسرم مظنون است،اما واقعا از هیچی خبر نداشت. اگر داخل فیلم را ببینید معلوم است که از دیدن این صحنه چقدر شوکه می‌شود و حتی دنبال موتورسواران می‌رود تا آنها را بگیرد.» دو همدست او هم اعتراف می‌کنند که سابقه‌دار نیستند و فقط به خاطر رفاقت این کار را انجام داده‌اند تا رفیق‌شان بتواند انتقام بگیرد!

کدخبر: ۳۷۲۳۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر