کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۱۵۳۹
تاریخ خبر:

کوییک از گذشته تا امروز

طراحی ظاهری کوییک به‌شکلی است که نه می‌شود آن را زیبا دانست نه زشت؛ چراکه ظاهر این خودرو در مقایسه با خودروهای دیگر برتری‌هایی دارد، با وجود این سبک طراحی آن چندان مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. در نمای جلوی کوییک، اصلی‌ ترین مشخصه‌ای که توجه را به خود جلب می‌کند، سپر حجیمی است که محفظه ورودی هوای بزرگی را در دل خود جا داده است. با‌این‌حال در این طراحی، عدم‌هماهنگی جلوپنجره و سایر ادوات نصب‌شده روی سپر باعث شده است که کوییک ظاهری ناهماهنگ داشته باشد. از سوی دیگر نصب چراغ ر وشنای روز این خودرو کنار مه‌شکن‌ها سبب شده است که طراحی جلو مدرن به‌ نظر برسد.

در نمای جانبی این خودرو، طرح نو و منحصربه‌فردی نمی‌بینید؛ زیرا درها و پنجره‌های جانبی شباهت زیادی با تیبا ۲ دارد. اصلی‌ترین مشخصه این نما روف‌ریل و زه پلاستیکی دور گلگیرها است ک ه توانسته تأثیری هرچند اندک در بزرگ‌تر نشان‌دادن ابعاد کلی خودرو داشته باشد. در نمای عقبی این خودرو، با نگاهی کوتاه متوجه نسخه‌برداری ناشیانه‌ای از چراغ‌های ب‌ام‌و می‌شویم که نه‌تنها باعث نشده است که عقب این خودرو ظاهری زیبا پیدا کند، بلکه فضای به‌‌نسبت زی ادی از در صندوق‌عقب و گلگیرها را هم اشغال کرده است. ر

طراحی داخلی

داخل اتاقک کوییک بیشترین انتقادها را از سوی کارشناسان و البته خریداران داشته است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در بسیاری از خودروهای تولیدی در کشور قابل‌توجه است، کیفیت بسیار پایین وسایل مصرفی در اتاقک خودروهاست. این موضوع از همان لحظه اول حس ناخوشایندی را به سرنشینان خودرو منتقل می‌کند. علاوه‌برآن، استفاده از پلاستیک‌های خشک و فشرده باعث ایجاد صداهای آزاردهنده‌ای در اتاقک می‌شود.

یکی از بخش‌های عجیب و نه‌چندان زیبای اتاقک کوییک، کنسول میانی داش بوردش است که با رنگ عجیب و ناهماهنگ خود تضاد غیرقابل‌تصوری را ایجاد کرده است. رنگ قرمز تیره‌ای که برای کنسول و دستگیره درها و برخی از قسمت‌های تودوزی خودرو در نظر گرفته شده است، هیچ هماهنگی‌ای با سایر بخش‌های اتاقک ندارد. و

کوییک جدید

معرفی نسخه‌های جدید کوی یک از تیرماه ۹۹ در برنامه‌های سایپا قرار گرفت. این معرفی به این ترتیب بود که در مردادماه، ۱ نسخه‌ جدید از کوییک با عنوان کوییک R پلاس و در شهریورماه نیز ۲ نسخه‌ دیگر با عناوین کوییک G و کوییک S معرفی و رونمایی شدند. کوییک ۹۹ که درواقع فیس‌لیفتی از کوییک R و نسخه‌های پیشینش است، یک تفاوت عمده با مدل‌های اولیه کوییک سایپا دارد. این تفاوت این است که جعبه دنده‌ اتوماتیک نسخه‌های اولیه همچنان در آنها دیده نمی‌شود. این گیربکس اتوماتیک CVT که تولید کمپانی پانچ بلژیک بود، به‌دلیل اعمال تحریم‌های مستقیم صنعت خودروسا زی کشور از سال ۹۷ در کوییک‌های تولید سایپا دیده نشد و جعبه دنده‌ ۵ سرعته‌ی دستی ساینا جایگزین آن گردید.

نسخه‌ R کوییک نیز که از همین سال با تعدادی تغییرات جزئی در پارس‌خودرو تولید می‌شود، فاقد جعبه دنده‌ اتوماتیک است. اکنون نیز هرآنچه سایپا درباره‌ فیس‌لی فت کوییک ارائه کرده است، به امکانات رفاهی این محصولش اختصاص می‌یابد و مستندات خاصی درباره‌ وجود یا عدم وجود جعبه‌دنده‌ اتوماتیک منتشر نشده است. کارشناسان حوزه‌ خودرو حدس می‌زنند که این محصول با جعبه دنده‌ دستی ۵ سرعته‌ قبلی تولید شود که احتمالاً تحت بازطرا حی قرار گرفته و به نسخه‌ ارتقایافته‌ نمونه‌ قبلی تبدیل شده است.

در این میان، نسخه‌ R پلاس از نظر فنی کاملاً شبیه نمونه‌ قبلی است و تغییرات ناشی از باز‌طراحی فقط در مشخصات ظاهری آن نمایان شده است (برای دیدن تصاویر خودرو به کوییک دیوار مراجعه کنید). این تغییرات نیز بیش از هرچیز، رنگ‌بندی کوییک را تحت‌تأثیر قرار داده است. R پلاس را می‌توان در رنگ‌ های سفید ـ مشکی، سفید ـ قرمز، مشکی ـ قرمز و مشکی ـ نقره‌ای سفارش داد. دیگر تغییرات این نسخه شامل امکانات بیشتر مانند رینگ آلومینیومی جدید، برچسب پارکابی با طرح R +، روکش چرمی فرمان، فرمان دی‌کات جدید با دکمه‌های کنترلی، مانیتور، دوربین عقب، نویگیشن، روکش چر م صندلی‌ها، برچسب گرافیکی R + در زیر آینه‌ها و کفپوش سه‌بعدی برای صندوق و کابین می‌شود.

پارس خودرو نسخه‌ی سفید ـ قرمز را به‌عنوان نمونه‌ خاص این فیس‌لیفت با تفاوت‌هایی نظیر کمربندهای ایمنی قرمز، دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها، تریم قرمز برای روکش فرمان، جاس وئیچی چرمی با دوخت قرمز، قاب قرمز برای دور مانیتور و پنل تهویه و سیستم پخش ارائه می‌کند ( برای کسب اطلاعات درمورد فیس‌لیفت و نسل‌های جدید خودروهای دیگر به بررسی تمام خودرو های روز دنیا دیوار مراجعه کنید

کدخبر: ۴۰۱۵۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر