کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۹۹۱۹
تاریخ خبر:

کولاک گرگ ایرانی در مستر المپیا

روزنامه هفت صبح، مرتضی کلیلی | هادی چوپان ستاره پرورش اندام کشورمان که به آمریکا رفته و در مسابقات مستر المپیا در دسته اوپن حاضر شده، در مرحله پیش داوری همه را حیرت زده کرد. او در این مرحله موفق شد در بین چهار نفر اول قرار بگیرد؛ اتفاقی که تا به حال در تاریخ پرورش اندام ایران بی‌سابقه بوده است.

به گفته شهریار کمالی معروف به «کینگ کمالی»، در این دسته اگر هادی چوپان بتواند براندون کوری را شکست دهد، قطعا ساندو المپیا از آن او خواهد بود. گفته ‌می‌شود شانس اول براندون کوری است و نفر دوم ویلیام بوناک و هادی چوپان رقابت تنگاتنگی با هم دارند و در رده چهارم هم رولی وینکلار حضور دارد.

مسابقات مستر المپیا مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است که هر ساله با جمعی از حرفه‌ای ترین ورزشکاران این رشته برگزار می‌شود. لی هنی و رونی کلمن با هشت بار قهرمانی بیشترین تعداد قهرمانی را در این مسابقات دارند. در ایران مرحوم بیت‌الله عباس‌پور معروف به «بیتو» برای اولین بار در تاریخ ایران در سال ۲۰۱۲ وارد مسابقات مستر المپیا شد که مقام هفدهمی را برای ایران به ارمغان آورد. در سال ۲۰۱۴ وی در مسابقات رده ۲۱۲ پوندی‌ها نیز شرکت کرد و به مقام پنجم رسید.

در دسته ۲۱۲ پوند وزن اصلی هادی چوپان، کمال عبدالسلام قهرمان شد‌. او با اتکا به ‌کات عضلانی و داشتن جزئیات بدنی بیشتر نسبت به رقیب اصلی خود درک لانسفرد قهرمان جدید این وزن شد. البته این دو باید خوشحال باشند که چوپان در دسته ۲۱۲ پوند شرکت نکرد چون بدون شک قهرمانی را از آن خود می‌کرد.

ناگفته نماند که هادی چوپان در این مسابقات با مربیگری هانی رامبد که اصلیتی ایرانی دارد و مربی بزرگان این رشته چون جی کاتلر، فیل هیث و… بوده،‌ شرکت کرده است. ‌فردا صبح فینال این رقابت‌ها کلید می‌خورد و جایزه نفر اول این دسته ۶۷۵ هزار دلار خواهد بود.

کدخبر: ۲۷۹۹۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر