کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۲۲۰
تاریخ خبر:

کودتای چهار ستاره بزرگ ‌فوتبال ایران علیه نکونام

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار | در یک برنامه تخصصی فوتبال، چهار ستاره قدیمی به شکلی ناخودآگاه جواد نکونام را مورد شدیدترین حملات قرار دادند. این اتفاقی بود که در قسمت هفتم برنامه یازده رخ داد. برنامه‌ای که خداداد عزیزی مجری‌اش بود و علی کریمی و مجتبی جباری و آندو تیموریان مهمانان و کارشناسان. محور بحث بر‌سر تجربه کار با کی‌روش بود‌ اما بحث به سمتی رفت که ناگهان یک نفر به عنوان متهم اصلی ناملایمات رابطه کی‌روش با ستاره‌هایش معرفی شد:‌ جواد نکونام.

جرقه اول را مجتبی جباری زد که خاطره‌ای از شیوه کار کردن و پیش بردن خواسته‌ها توسط کی‌روش را وسط کشید و از مراسم عجیبی گفت که طی آن کاپیتانی تیم ملی از علی کریمی گرفته ‌ و به جواد نکونام داده شد‌. در تیم کی‌روش نکونام در کنار آندو هافبک دفاعی بودند و برای هافبک نفوذی معمولا بین علی کریمی و مجتبی جباری و مسعود شجاعی یک نفر انتخاب می‌شد‌. جباری این خاطره را با شگفتی یاد می‌کند و به شکل تلویحی از پذیرش این اتفاق توسط نکونام هم ابراز شگفتی می‌کند.

چون هم به لحاظ سن‌، ‌هم سابقه و هم مهارت فنی علی کریمی بر نکونام ارجحیت داشت‌. علی کریمی این ماجرا را ادامه می‌دهد که داستان قبل از یک بازی دوستانه بود و در خوابگاه نکونام به من گفت که علی جان همین یک بازی من بازوبند را می‌بندم اما از بازی بعد دوباره خودت کاپیتان شو. علی کریمی با رندی ادامه می‌دهد آن بازی بعد هیچ وقت نیامد‌! خداداد عزیزی هم با خنده‌های زیرجلکی بر طرز تلقی خود از این ماجرا تاکید می‌کند. ‌

جباری سپس داستان خداحافظی خود از تیم ملی را تعریف می‌کند. او در تیم اعجازگر مرحله نهایی صعود به جام‌جهانی به‌خصوص در سه بازی آخر فیکس تیم ملی بود‌ اما در زمستان ۹۱ تصمیم می‌گیرد به خاطر زانوی آسیب دیده‌اش از تیم ملی خداحافظی کند‌ اما بحث در این مورد را به بعد از تعطیلات عید موکول می‌کند و فقط نکونام را به عنوان کاپیتان در جریان می‌گذارد.

جباری می‌گوید با توجه به شناختی که از کی‌روش داشتم می‌خواستم خودم با او در میان بگذارم و شاید اصلا او مخالفت می‌کرد‌ اما ناگهان در یک مصاحبه مطبوعاتی کی‌روش با خشم درباره خداحافظی جباری حرف می‌زند و می‌گوید ‌ به او احتیاجی ندارد. جباری با شگفتی در برنامه یازده می‌گوید که از ماجرای خداحافظی احتمالی او فقط نکونام خبر داشت‌.

خداداد باز هم بازیرکی می‌گوید که همه جا دست یک اسپانیایی‌زبان مشخص است که اشاره‌ای است به تسلط نکونام و البته زوج همیشگی‌اش یعنی شجاعی به زبان اسپانیایی و امکان لابی‌گری با کی‌روش. حرف‌های جباری با تایید آندرانیک تیموریان هم روبه‌رو شد که در بخشی دیگر و سر پیراهن‌های آل‌اشپورت ادعای یک حق حساب ۱۰۰هزار دلاری از سوی کمپانی برای کی‌روش را مطرح کرد تا نشان دهد او هم از رابطه کی‌روش با نکونام و شجاعی دل خوشی نداشته است‌.

در نهایت تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ بدون جباری و کریمی ظاهر شد. ‌کریمی ۳۵ ساله و جباری ۳۱ ساله از تیم جدا شده بودند و نکونام ۳۳ ساله کاپیتان و همه‌کاره تیم ملی بود و پست هافبک نفوذی هم به مسعود شجاعی رسیده بود. آیا این ستاره‌ها‌،‌ نکونام را در این تغییر و تحولات مقصر می‌دانند؟‌ هرچه هست ‌کی‌روش بعدها هیچ فرصتی را برای ستایش از نکونام از دست نداد و حتی او را لایق پست سرمربیگری تیم ملی امید می‌دانست و نکونام هم همیشه حق استادی را به جا آورده و حتی در سبک بازی فولاد هم می‌شود رگه‌های اندیشه‌های کی‌روش را جست‌و‌جو کرد.

کدخبر: ۴۳۵۲۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر