کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۹۴۵
تاریخ خبر:

کهنه‌کار خشمگین کره‌ای در برابر ریزه‌میزه‌‌ فرانسوی

روزنامه هفت صبح، سید‌محمد‌رضا دادگستر | بازار کراس‌اوورهای غیرچینی زیر یک میلیارد تومان همیشه پررونق بوده است. چه زمانی که رنو داستر به عنوان ارزان‌ترین خودروی نوی دو دیفرانسیل وارد آن شد؛ چه زمانی که سیتروئن C3 با وجود تنها دو سال ماندن در آن فروش خوبی را تجربه کرد و چه در ماه‌های اخیر که سری جدیدی از تیوولی‌ها از گمرک ترخیص شدند‌ اما در این گزارش به سراغ دو گزینه‌‌ قابل توجه در این حوزه رفته‌ایم که یکی تقریباً گمنام است و دیگری که به مدد برند ایران‌خودرو فروش بالایی را تجربه کرده است.

*** طراحی
نیوکوراندو بر‌خلاف مدل‌های قدیمی‌تر سانگ‌یانگ که در لیگ زشت‌ها همیشه صدرنشین بوده‌اند، ظاهر جذاب و جوان‌پسندی دارد. واقعیت آن است که در این بازه قیمتی خبری از کراس‌اوورهایی با به‌روزترین طراحی نیست و در هر مدلی باید با چراغ‌های بزرگ ساده و بدنه‌‌ زمخت سر کنید (مگر آنکه بخواهید به سراغ گزینه‌های چینی بروید). جلو‌پنجره مشبک، سپر تجدید نظر شده و چراغ‌های LED جدید جلو نیز همگی چهره‌ای پویا ‌برای نیوکوراندو به ارمغان آورده‌اند.

نقطعه ضعف اصلی این خودرو در نمای عقب آن است که بسیاری چراغ‌های آن را ناموزون و شبیه ‌ نمونه‌های چینی در دهه ۲۰۰۰ ارزیابی می‌کنند. در پژو ۲۰۰۸ خبری از بدنه حجیم نیوکوراندو نیست و حتی پایین ‌بودن ارتفاع خودرو نیز خیلی توی ذوق می‌زند. با این حال نمای عقب آن با چراغ‌های سه‌تکه زیباتر از نیوکوراندو است. نمای جلوی این خودرو برای کسانی که عاشق زبان طراحی خاص پژو نیستند عذاب‌آور است و به ویژه با توجه به سال‌ها حضور انواع پژو در خیابان‌های ایران دیدنش چندان لطفی هم ندارد و تکراری است.

*** کابین و امکانات
پژو ۲۰۰۸ در کابین نیز از زبان طراحی خاصی تحت ‌عنوان آیکوک‌پیت بهره برده که سه عنصر دارد: صفحه کیلومترشمارها بالای غربیلک فرمان قرار دارند، فرمان کوچک است و صفحه نمایشگر بزرگی در کنار فرمان و در قسمت بالایی داشبورد قرار دارد که تمامی اطلاعات خودرو و سیستم‌های کنترلی از روی آن قابل دسترسی است. از نظر کیفیت کابین در این خودرو از پلاستیک نرم استفاده شده که در برخی موارد همچون داشبورد انتظار لازم را برآورده نمی‌کند.

برخلاف پژو ۲۰۰۸، در نیوکوراندو با کابینی شلوغ و پرزرق‌ و برق روبه‌رو هستیم که در آن از چرم، آلومینیوم و عناصر کرومی با طرح چوبی استفاده شده است. اگر در کابین ۲۰۰۸ خساست ایران‌خودرویی‌ها موج می‌زند، در کابین نیوکوراندو این سخاوت کره‌ای‌هاست که جریان دارد. آپشن‌های نیوکوراندو در تیپ پریمیوم از ۲۰۰۸ بیشتر و در تیپ اپتیموم تقریباً برابر است.

*** پیشرانه فنی
پیشرانه‌ ۱٫۶ لیتری ۲۰۰۸ از پیشرانه‌های نام‌آشنا و تحسین‌شده‌ گروه PSA است که جوایز بسیاری را نیز برده. این پیشرانه قادر به تولید ۱۶۳ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور است و با جعبه دنده شش سرعته خودکار هماهنگ می‌شود. ۲۰۰۸ کراس‌اووری تک‌ دیفرانسیل است؛

هرچند پژو سیستم گریپ کنترل را در آن تعبیه کرده که میزان ترمز و گشتاور وارد شده به هر چهارچرخ را کنترل می‌کند. نیوکوراندو پریمیوم از سیستم چهارچرخ متحرک بهره می‌برد و به موتوری دو لیتری با ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است که با جعبه دنده شش سرعته خودکار هماهنگ می‌شود.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۸۹۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر