کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۵۶۰۶
تاریخ خبر:

آماری عجیب از میزان فروش بلیت کنسرت مدیری و گلزار

روزنامه هفت صبح، فرید عطارزاده | حدود سه هفته دیگر محمد‌رضا گلزار در آمریکا کنسرت دارد و مهران مدیری نیز بهمن ماه در کانادا. دو چهره محبوب که در واقع حرفه و هنر اصلی‌شان در بازیگری و اجراست اما علاقه زیادی به حوزه موسیقی و کنسرت دارند. آن‌ها پس از چند کنسرت در تهران که تمام بلیت‌هایشان در مدت کوتاهی به فروش رسید، حالا چشم به آن‌ور آب‌ها دوخته‌اند و قرار است کنسرت‌هایی در آمریکا و کانادا برگزار کنند. برنامه‌هایی که تا برگزاری آن زمان زیادی مانده اما با این وجود آمار بلیت‌فروشی‌شان از حد تصورات کمتر است. آیا این دو چهره محبوب می‌توانند سالن‌ها را پر کنند؟

*** محمد‌رضا گلزار
کنسرت او در تاریخ ۱۱ آبان ماه برگزار می‌شود. در یکی از مشهور‌ترین و مجلل‌ترین سالن‌های لس‌آنجلس. سالن تئاتر دالبی (Dolby Theatre) که در منطقه هالیوود شهر لس‌آنجلس قرار دارد. این سالن که در سال ۲۰۰۱ میلادی تأسیس شده، ظرفیت آن در حدود ۳ هزار نفر است که از سال ۲۰۰۲ تا‌کنون مراسم اسکار در آن برگزار می‌شود.

شاید تصور کنید برگزاری کنسرت در این سالن کار عجیب و خاصی است اما مرور اسامی مختلف نشان می‌دهد که تقریبا هر خواننده‌ای می‌تواند در آنجا اجرا داشته باشد. از سلن دیون و آندریا بوچلی بگیرید تا ابراهیم حامدی و حتی فرزاد فرزین. نکته مهم اینجاست که ردیف‌های این سالن به صورت مجزا در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد و الزامی ندارند که همه ۳ هزار صندلی را پر کنند.

آن‌ها بر طبق صندلی‌های مورد نیاز خود، هزینه اجاره به سالن می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد محمد‌رضا گلزار برای کنسرت خود در حدود ۱۵۰۰ صندلی از این سالن را در نظر گرفته است. قیمت بلیت‌ها نیز بسته به جای سالن از ۴۵ دلار تا ۱۷۵ دلار قیمت دارد (از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا حدود دو میلیون تومان).

تا حالا حدود ۱۳۰ عدد از بلیت‌های او به فروش رفته و مشخص نیست در روزهای باقی مانده می‌تواند بقیه بلیت‌ها را بفروشد یا نه. وب‌سایتی که فروش بلیت او را به عهده گرفته درباره گلزار نوشته: «محمدرضا گلزار بازیگر، خواننده، شخصیت تلویزیونی و مدل ایرانی است. او شناخته شده‌ترین چهره در بین ایرانیان در سراسر جهان است. گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال ۱۹۸۸ به عنوان نوازنده گیتار در گروه موسیقی آریان آغاز کرد. در سال ۲۰۰۰ و زمانی که فعالیت بازیگری خودش را آغاز کرد، شهرت‌اش افزایش پیدا کرد.

این اولین کنسرت او در ایالات متحده خواهد بود.» در تبلیغات کنسرت او تاکید زیادی شده که «فقط یک شب» خواهد بود و تمدید نخواهد شد. حالا باید دید او می‌تواند این کنسرت بدون تمدید را پر کند یا نه. در ماه‌های گذشته نیز با وجود آنکه بلیت همه اجراهایش فروخته شد اما ویدئوهایی از اجرایش در فضای مجازی منتشر شد که شنوندگان حرفه‌ای موسیقی را شوکه کرد.

*** مهران مدیری
از ماه گذشته که مهران مدیری بلیت‌فروشی خود را برای تور جهانی‌اش در کانادا آغاز کرده تا حالا برای کنسرت ونکوورش در حدود ۱۶۰ عدد بلیت فروخته است. اعتراف می‌کنیم انتظار نداشتیم در همین یک ماه نیز او با توجه به قیمت بلیت‌هایش بتواند این تعداد بفروشد. مهران مدیری در سایت بلیت‌فروشی‌اش، خودش را اینگونه توضیح داده است: «مهران مدیری بازیگر پرکار ایرانی، کارگردان تلویزیون و سینما‌، کمدین و موسیقیدان است.

او به عنوان هنرمند پیشرو در طنز اجتماعی در ایران شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۹ توسط مجله نیوزویک به عنوان بیستمین فرد قدرتمند و تاثیرگذار در ایران برگزیده شد. مهران تنها هنرمندی بود که در آن لیست قرار داشت و همه افراد دیگر در این فهرست جزو سیاستمداران بودند.» ارزان‌ترین قیمت بلیت کنسرت او ۵۲ دلار کانادا است و گران‌ترین آن ۱۵۲ دلار کانادا. یعنی آن‌هایی که می‌خواهند به این کنسرت بروند باید حداقل ۵۲۰ هزار تومان برای آن کنار بگذارند و بلیت وی‌آی‌پی نیز یک میلیون و پانصد و بیست هزار تومان است.

مهران مدیری قرار است در سه شهر «مونترال»، «تورنتو‌ » و «ونکوور» تور جهانی خود را که «شبِ گپ و موسیقی» است، برگزار کند. کنسرتی که هنوز معلوم نیست منظور از گپ زدن در آن چیست و آیا آقا مهران می‌تواند ظرفیت ۱۲۰۰ نفری که برای خودش تدارک دیده را پر کند؟

*** قیمت‌های جهانی بلیت چند است؟
در گزارش قبلی هفت صبح به بررسی چند مورد از قیمت‌های بلیت کنسرت‌های خوانندگان مختلف پرداخته بودیم که آن را دوباره مرور می‌کنیم. بلیت کنسرت کیهان کلهر که ماه گذشته در شهر تورنتو برگزار شد، بین ۵۵ تا ۷۵ دلار کانادا قیمت داشت. یا کنسرت اخیر او در ترکیه که لغو شد یا کنسرت دیگری که قرار است در بهمن ماه در ترکیه همراه با یک نوازنده مشهور ترک (اردال ارزنجان) برگزار کند، بین ۱۵ تا ۴۵ یورو قیمت دارد.

اگر با نمونه‌های خارجی هم بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم با کنسرت خواننده‌ای مثل «کیتی‌پری» مقایسه کنیم که جزو خوانندگان پاپ محسوب می‌شود و طرفداران زیادی میان مردم دارد. آن خواننده برای کنسرت خود در لس‌ آنجلس بین ۵۵ تا ۱۷۰ دلار برای بلیت کنسرت‌هایش هزینه دریافت می‌کند. آن‌ هم در بهترین و مجهزترین سالن و با اجرای نمایش‌های متنوع و مختلف. یعنی قیمتی برابر با بلیت کنسرت محمد‌رضا گلزار!

کدخبر: ۲۸۵۶۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر