کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۴۴۵
تاریخ خبر:

کنسرت مهران مدیری گرانتر‌ از ‌کلهر ‌و کیتی پری

روزنامه هفت صبح | درباره تور جهانی مهران مدیری که از پنج ماه دیگر شروع می‌شود و بلیت‌فروشی آن از الان آغاز شده است.گویا قرار است تمام تصوراتمان درباره تورهای جهانی موسیقی تغییر کند و در حال رو‌به‌رو شدن با پدیده‌های جدیدی هستیم. مهران مدیری پس از برگزاری چند شب کنسرت در تهران حالا تصمیم گرفته بلند پروازی کند و تورهای جهانی خود را به راه بیندازد.

اتفاقی که معمولا خوانندگان حرفه‌ای، آن هم پس از چندین سال فعالیت تخصصی در حوزه موسیقی آن را انجام می‌دهند اما حالا مهران مدیری قصد کرده تورهای جهانی خود را که عنوان «شبِ گپ و موسیقی» را برای آن انتخاب کرده، از کشور کانادا آغاز کند. گزارش هفت‌صبح از جزئیات این کنسرت و قیمت‌های باورنکردنی آن را بخوانید.

طبق اطلاعاتی که سایت «تور جهانی مهران مدیری» منتشر کرده فعلا باید منتظر کنسرت در کشور کانادا و سه شهر «مونترال»، «تورنتو» و «ونکوور» باشیم. تاریخ‌های کنسرت نیز مربوط است به ۲۹ دی، ۵ بهمن و ۱۳ بهمن. مهران مدیری در این سایت، خودش را اینگونه توضیح داده است: «مهران مدیری بازیگر پرکار ایرانی ، کارگردان تلویزیون و سینما، کمدین و موسیقیدان است. او به عنوان هنرمند پیشرو در طنز اجتماعی در ایران شناخته می‌شود و در سال ۲۰۰۹ توسط مجله نیوزویک به عنوان بیستمین فرد قدرتمند و تاثیرگذار در ایران برگزیده شد.

مهران تنها هنرمندی بود که در آن لیست قرار داشت و همه افراد دیگر در این فهرست جزو سیاستمداران بودند.» حالا می‌رسیم به قسمت هیجان‌انگیز کنسرت‌ها که همان قیمت‌هاست. ارزان‌ترین قیمت بلیت ۵۲ دلار کاناداست و گران‌ترین آن ۱۵۲ دلار کانادا. یعنی آن‌هایی که می‌خواهند به این کنسرت بروند باید حداقل ۵۲۰ هزار تومان برای آن کنار بگذارند و بلیت وی‌آی‌پی نیز یک میلیون و ۵۲۰ هزار تومان است!

*** قیمت فضایی
اگر فکر می‌کنید آن رقم‌ها ممکن است در تبدیل دلار به تومان گران درآمده باشد سخت در اشتباهید. بگذارید برایتان چند مثال بزنیم تا کاملا ماجرا دستتان بیاید. مثلا قیمت بلیت کنسرت مهران مدیری را با کنسرت کیهان کلهر در تورنتو مقایسه کنیم. این نوازنده موسیقی چندین جایزه معتبر جهانی موسیقی در رزومه خود دارد و ماه گذشته نیز جایزه معتبر «وومکس ۲۰۱۹» را نیز از آن خود کرد.

بلیت کنسرت او در شهر تورنتو که ماه گذشته برگزار شد، بین ۵۵ تا ۷۵ دلار کانادا قیمت داشت! شاید با خود بگویید حد و اندازه‌های مهران مدیری چه از نظر فنی و چه از نظر محبوبیت از کیهان کلهر بالاتر است و بنابراین قیمت کنسرت او نیز باید بیشتر باشد(!) قیمت کنسرت ابراهیم حامدی در کشور کانادا بین ۵۰ تا ۲۰۰ دلار کانادا قیمت داشته.

اگر با نمونه‌های خارجی هم بخواهیم مثال بزنیم می‌توانیم با کنسرت خواننده‌ای مثل «کیتی‌پری» مقایسه کنیم که جزو خوانندگان پاپ محسوب می‌شود و طرفداران زیادی میان مردم دارد. آن خواننده برای کنسرت خود در کانادا بین ۵۵ تا ۱۱۰ دلار برای بلیت کنسرت‌هایش هزینه دریافت می‌کند. آن‌ هم در بهترین و مجهزترین سالن و با اجرای نمایش‌های متنوع و مختلف.

*** شبِ گپ؟
نکته عجیب در عنوان تور کنسرت جهانی مهران مدیری، ذکر عنوان «شبِ گپ و موسیقی» است. منظور دقیق از شبِ گپ چیست؟ یعنی قرار است مهران مدیری هم آواز بخواند و هم با خریداران بلیت کنسرتش در بین اجراها گپ بزند؟ یا به دلیل آنکه تعداد قطعات موسیقی که تا به حال خوانده بسیار کم است که کفاف برگزاری یک کنسرت «استاندارد» را نمی‌دهد.

قرار است از استعداد ذاتی خود در طنازی نیز استفاده کند و بین اجراها با تکه‌های طنز خود مخاطبان را سرگرم کند؟ یا مانند «کیتی‌پری» برنامه‌های جانبی و بصری متنوعی برای طرفدارانش تدارک دیده که قیمت بلیت کنسرتش بین ۵۲ تا ۱۵۲ دلار است؟

کدخبر: ۲۷۷۴۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    ابی بیاد چند میشه!