کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۹۲۶۵
تاریخ خبر:

کلاهبرداری یک میلیاردی با‌ترفند‌ خرید عمده ‌از مالباختگان

روزنامه هفت صبح | رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باند کلاهبرداران فضای مجازی خبر داد و گفت: «متهمان در پوشش خریداران عمده از مالباختگان ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.» سرهنگ علی عزیزخانی بیان داشت: «چندی قبل مرد طلافروشی به پلیس آگاهی مراجعه و از سرقت ۳۰ سکه طلا از اموالش شکایت کرد.»

شاکی توضیح داد: «طلافروشی دارم و مدتی است که مرد جوانی سه مرتبه برای خرید طلا به مغازه‌ام آمده است. آخرین بار درخواست ۳۰ سکه طلا کرد و زمانی که به محل قرار رفتم تا سکه‌ها را تحویل دهم، خریدار جوان به نام ماهان مدعی شد که نمی‌تواند مبلغ موردنظر را کارت به کارت کند و از من خواست به دفترش بروم.» شاکی ادامه داد:« به همراه ماهان راهی محل کار او شدیم.

ماهان به بهانه اینکه دستگاه کارتخوانش مشکل دارد و باید از واحد کناری که دفتر دیگرشان است انتقال وجه بدهد، از دفتر خارج شد و در حالی که ۳۰عدد سکه طلایم دست او بود به واحد کناری رفت. یک ربعی از ماجرا گذشت وقتی از ماهان خبری نشد به سراغ دفتر کناری رفتم و متوجه شدم که اصلا کسی آنجا کار نمی‌کند و مرد جوان طلا‌ها را سرقت کرده است!»

اجاره موقت دفتر برای کلاهبرداری
با شکایت مرد طلافروش تحقیقات از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در نخستین گام، کارآگاهان به سراغ محل کار ماهان رفته و همانطور که ماموران احتمال می‌دادند، دفتر کار فقط برای دو روز اجاره شده بود. در حالی که بررسی‌ها برای دستگیری ماهان ادامه داشت، کارآگاهان پایگاه هشتم با شکایت‌های مشابهی مواجه شدند.

طبق اعلام شکات، آنها کالاهای‌شان نظیر ۱۰۰ تن سویا را در سایت‌های فروش کالا آگهی کرده بودند و متهم جوان به عنوان خریدار با آنها تماس می‌گیرد. طبق نقشه، متهم جوان و همدستش به محل قرار می‌روند و پس از تحویل کالاها، با ترفندی، حواس فروشنده را پرت کرده و بارها را بدون انتقال وجه سرقت می‌کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت:«با تحقیقات پلیسی مشخص شد که در تمامی این سرقت‌ها، ماهان سردسته باند بوده و با همکاری اعضای باندش این سرقت‌ها را مرتکب شده است. باتوجه به اینکه سرقت‌ها به صورت حرفه‌ای رخ داده بود، این احتمال مطرح شد که اعضای این باند سابقه‌دار باشند.»

اعضای باند هم‌سلولی‌هایم بودند!
سرهنگ علی عزیزخانی اظهار کرد:«با این فرضیه کارآگاهان به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفته و درنهایت هویت اصلی ماهان و همدستانش را که از سارقان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری بودند شناسایی کردند. با به‌دست آمدن هویت متهم جوان و همدستانش، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و در چند عملیات جداگانه هر چهار عضو این باند دستگیر شدند.»

وی افزود: «سرکرده باند (ماهان) در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: «همدستانم، هم سلولی‌هایم بودند. در همان زندان با هم نقشه کلاهبرداری‌ها را طراحی کردیم و قرار شد بعد از آزادی از زندان گروهی تشکیل داده و سرقت‌های‌مان به شیوه کلاهبرداری را انجام دهیم.

ما در سایت‌های فروش کالا جست‌وجو می‌کردیم و با شناسایی سوژه مناسب با آنها قرار گذاشته و در فرصتی مناسب وسایل را به سرقت می‌بردیم.» سرهنگ علی عزیزخانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را یک میلیارد تومان اعلام کرده‌اند،گفت:«با اعتراف متهمان به کلاهبرداری و سرقت‌ها، تحقیقات در این رابطه ادامه و شناسایی سایر مالباختگان احتمالی و اعضای باند ادامه دارد.»

کدخبر: ۴۱۹۲۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر