کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۱۱۱
تاریخ خبر:

کلاهبرداری میلیاردی دو‌ برادر‌ از ۳۰۰‌سرمایه‌گذار

روزنامه هفت صبح | مردی که با همدستی برادرش از ۳۰۰ نفر به بهانه سرمایه‌گذاری در شرکت تولیدی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در خانه لوکس‌اش حوالی غرب تهران به دام افتاد. معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که به بهانه سرمایه‌گذاری در شرکت تولیدی از ۳۰۰ مالباخته، ۲۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و به شهر تهران گریخته بود.

*** فرار کلاهبردار
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور گفت: اوایل آبان‌ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از بازپرسی ناحیه ۲۳ تهران (ویژه نیابت) به اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری ارجاع شد. وی بیان داشت: محتویات پرونده حاکی از آن بود که مدیرعامل شرکتی با همکاری برادرش به بهانه سرمایه‌گذاری در شرکت تولیدی، ۳۰۰ سرمایه‌گذار از شهرهای غربی کشور را جذب و ۲۷ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده است که یکی از کلاهبرداران در همان شهرستان دستگیر شد، ولی کلاهبردار دوم به تهران گریخته است.

*** بازداشت کلاهبردار در کمد دیواری
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه در رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهم متواری در غرب تهران شناسایی شد، گفت: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت که متهم فراری با پول‌هایی که از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود، یک دستگاه آپارتمان لوکس در غرب تهران خریده است و در آن زندگی می‌کند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران افزود: با هماهنگی‌های قضایی، دهم آبان‌ماه سال جاری تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و ضمن اطمینان از حضور متهم در آن محل، وارد مخفیگاهش شدند، ولی نشانی از متهم در مخفیگاهش نبود که در بررسی‌های بیشتر، کارآگاهان متوجه شدند متهم داخل کمد دیواری مخفی شده است.

*** خرید خانه و خودرو لوکس
سرهنگ تقی‌پور با بیان اینکه متهم بلافاصله دستگیر شد و به اداره چهاردهم انتقال یافت، افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اعتراف کرد و اظهار داشت در شهرهای غربی کشور با کمک برادرم طرحی برای سرمایه‌گذاری ریختیم و توانستیم با وعده و وعید، حدود ۳۰۰ نفر را برای سرمایه‌گذاری در این کار تولیدی جذب کنیم.

سپس پول‌ها را به تهران انتقال دادیم و خانه و خودروی لوکس خریدیم. برادرم در غرب کشور توسط پلیس دستگیر شد و من در کمد دیواری خانه‌ام پنهان شده بودم که بازداشت شدم. ما با پولی که از مالباختگان به دست آوردیم، ملک و خودروهای گران‌قیمت تهیه کرده بودیم. این مقام انتظامی گفت: متهم با صدور قرار قانونی به همراه برادرش از سوی بازپرس پرونده راهی زندان شد.

کدخبر: ۳۵۸۱۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر