کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۶۲۸
تاریخ خبر:

کلاهبرداری اینستاگرامی برای خرید یک مانتو

چه کسی ممکن است برای خرید یک مانتو، صفحه فیک اینستاگرامی بزند؟ بعد پول واریزی را چند دست در چند حساب بانکی بچرخاند و در نهایت با آن از مغازه یک مانتو خریداری کند؟ شرح این ماجرای عجیب اما واقعی را از قول رئیس پلیس فتا غرب استان تهران بخوانید:

به گفته سرهنگ سیدنظام موسوی جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شد که جهت خرید مانتو به یکی از پیج های اینستاگرام مرجعه کرده و پس از انتخاب کالای مورد نظر وجه آن را نیز به صورت اینترنتی واریز نموده و سپس پیج حذف شده و دیگر فردی پاسخگو وی نبوده است. در بررسی های انجام شده کارشناسان متوجه شدند که مبلغ واریزی به چند حساب دیگر انتقال داده شده و سرانجام به حساب یکی از مغازه های خیاطی واریز شده است. پس از شناسایی شخص صاحب مغازه تحقیقات در زمینه شناسایی فرد کلاهبردار آغاز شد.

کارشناسان پی بردند که شخص کلاهبردار جهت تحویل لباس قرار است دوباره به همان مغازه خیاطی مراجعه کند که در نهایت با هماهنگی های انجام شده و اخذ دستور قضائی و طراحی اقدامات فنی، ماموران پلیس فتا موفق به دستگیری متهم شدند. متهم در تحقیقات به عمل آمده ضمن اقرار به جرم خود، هدفش را مشکلات مالی عنوان کرد و در نهایت اظهار پشیمانی نمود؛ متهم پرونده به همراه مستندات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

موسوی با بیان اینکه برخی سود جویان از طریق آگهی های جعلی در فضای مجازی و جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می نمایند به عموم مردم هشدار داد : قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند.

کدخبر: ۴۰۰۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر