کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۳۲۰
تاریخ خبر:

کفگیر ‌سرخابی‌ها برای مهاجم نوک به ته دیگ خورد‌

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | کفگیر به ته دیگ خورده است. دو تیم پرطرفدار و متمول تهرانی در جست‌و‌جوی سانتر فوروارد گلزن حالا به هردری می‌زنند. استقلال که قایدی و دیاباته را از دست داده بعد از گرفتن قاسمی نژاد دنبال یک مهاجم نوک ممتاز است‌. اما مهاجم نوک ممتاز ازآن چیزهایی است که سخت پیدا می‌شود‌. استقلالی‌ها در سه چهارسال گذشته به سانترفورواردهای بین‌المللی خود می‌نازیدند. تیام، الحاج گورو و دیاباته.

بازیکنانی بین‌المللی و گلزن با رزومه‌های آشنا. اما حالا در نبود دیاباته دستشان به جایی بند نیست. یک گزینه بستن قرارداد دوباره با مطهری و خط حمله شامل قاسمی‌نژاد و مطهری است اما باز هم حتی این خط حمله هم به یک مهاجم جانشین قوی احتیاج دارد. از طرفی قوچان نژاد به خاطر ممانعت همسرش حاضر است حتی بازنشسته شود اما به ایران باز نگردد. قوچان‌نژاد هم نشان داده مرد زندگی است حتی به قیمت متلاشی شدن رزومه ورزشی و قهرمانی‌اش.

کاوه رضایی هم قبول کرده در یک تیم بسیار گمنام بلژیکی توپ بزند اما به ایران برنگردد. شایع است که اینجا هم آینده ورزشی همسر کاوه رضایی و زندگی در اروپا به تقویت رزومه ورزشی رضایی ارجح دانسته شده است و کاوه رضایی هم قصد بازگشت به ایران را ندارد. کریم انصاری‌فرد؟‌ همسر یونانی کریم هم ترجیح می‌دهد در خارج از کشور زندگی کند. حتی همسر مهدی قایدی هم نقش بزرگی در قرارداد ۵ ساله قایدی در دوبی داشته‌. به هرحال زندگی در دوبی سرگرم کننده است.

احتمالا و مشخص نیست حالا چرا قرارداد ۵ ساله بسته شده است؟ با این همسران ناسازگار برای زندگی در ایران، استقلالی‌ها چاره‌ای نداشتند تا به شیمبا رجوع کنند. لوییز پریرا که حالا هفت فصل است در ایران زندگی می‌کند. لوییز پریرا شیمبا با ۳۸ سال سن با آمار ۲۶۸ بازی و ۱۰۷ گل. به این ترتیب میانگین سنی خط آتش استقلال با قاسمی نژاد و پریرا ۳۶ سال خواهد بود. (استقلال البته دیروز با جعفر سلمانی تمام کرد و زبیر نیک نفس و عارف آغاسی را نیز در فهرست اردونشینان تیم ملی دید تا احساس آرامش بیشتری داشته باشد) اگر پریرا به استقلال بیاید سومین ستاره فولاد است که راهی تیم آبی‌ها خواهد شد و تازه تلاش برای گرفتن صالح حردانی هم ادامه دارد‌.

به نظر می‌رسد مدیریت فولاد و شخص مهندس آذری یک چراغ سبز ویژه برای استقلال در نظر گرفته‌اند. استقلال اما اعلام کرده که جذب پریرا انتهای برنامه آنها نخواهد بود و با تکیه بر کانال ایتالیایی استقلال که با حضور استراماچونی شکل گرفته بود و پس ازآمدن دستیار ایتالیایی مجیدی یعنی گابریل پین‌، باید منتظر یک مهاجم فوق حرفه‌ای هم باشیم! مهاجم فوق حرفه‌ای یعنی جووینکو مهاجم ۳۴ ساله فصل قبل الهلال و با سابقه ۲۳ بازی در تیم ملی ایتالیا!

در پرسپولیس هم وقتی رقابت برای حفظ مغانلو را به سپاهان باختند ( مغانلو هم با پاک کردن عکس‌های پرسپولیسی‌اش طرفداران این تیم را به مرز جنون رساند ) و رقابت برای ‌جذب قاسمی‌نژاد را هم به استقلال باختند‌، ‌به دنبال گزینه‌های دم دست‌تر رفتند و با حامد پاکدل از آلومینیوم اراک به توافق رسیدند‌. بازیکن ۲۹ساله که در کارنامه‌اش از دست دادن یک فرصت گل بسیار خوب جلوی پرسپولیس به چشم می‌خورد هرچند به این تیم گل هم زده است.

پرسپولیس اما در ادامه رقابت با استقلال و در زیر فشار طرفداران که از خریدهای حریف دلخور بودند دو پرونده جدید بازکرده است‌. یکی مربوط به کی روش استنلی مهاجم برزیلی سپاهان است که معمولا بدترین رفتارهارا مقابل پرسپولیس از خود نشان می‌داد و جنگ‌های لفظی و فیزیکی‌اش با شجاع خلیل زاده جزو میراث ذهنی طرفداران پرسپولیس است. پریرا که متخصص بازی‌های هوایی است ۳۳‌ساله است و با حضور شهباززاده و مغانلو جایی در تصمیمات نوید کیا نخواهد داشت پس چراغ سبز ضمنی را به پرسپولیسی‌ها نشان داده است.

اما پرسپولیس هم مثل استقلال یک مهاجم فوق حرفه‌ای بین‌المللی را مدنظر قرار داده که احتمالا از کانال کروات‌های قدیمی پرسپولیس‌،‌ ارتباطی با مانژوکیچ فوق ستاره تیم‌های یوونتوس و آتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ ایجاد کرده‌اند تا بازیکن ۳۵ ساله را به تهران بکشانند‌!
تکلیف این رقابت به زودی مشخص خواهد شد.

کدخبر: ۴۱۱۳۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر