کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۸۱۴
تاریخ خبر:

کسی تویوتا کراون ۳۰ساله نمی‌خرد؟

هفت صبح| تویوتا از آن دست خودروسازانی است که کم ماشین نوستالژیک برای ما نساخته است! از انواع وانت تا مدل‌های کوپه و لیموزین‌های مجلل همه در سبد تویوتا موجود است و این بین خودرو جذاب کراون مدل ۱۹۸۸ یکی از بهترین‌هاست.
تویوتا کراون (Toyota Crown) که سدانی بزرگ و شهری با آپشن‌های رفاهی مناسب در زمان خود است، از سال ۱۹۵۵ در بازارهای جهانی حضور داشته و هم‌اینک هم در سری پانزدهم خود فروش خوبی در بازارهای آسیایی دارد. این نسل که از سال ۱۹۸۷ وارد بازارهای جهانی گشت در سه نخسه، هاردتاپ، استیشن و سدان تولید شده و به انواع و اقسامی از موتورهای چهار، شش و هشت سیلندر مجهز است.
کراون که به نوعی اتومبیل مجلل و های‌کلاس شرکت تویوتا برای بازارهای آسیایی است، در عالی‌ترین نمونه با پیشرانه ۸سیلندر ۲۵۱ اسبی مجهز بوده ضمن اینکه از پلت فرمی مشترک با نسل اول لکسوس ال‌اس۴۰۰ سود می برد. این عامل کمک می‌کند تا کراون اتومبیلی با سواری بسیار راحت، موتور قدرتمند و پرکشش و کیفیت ساخت و دوام بالا باشد به طوری که پس از حدود ۱۸۰ هزار کیلومتر کارکرد، این اتومبیل ابدا از تک و تا نیفتاده است!
درباره کراون نسل هشتم حرف و اطلاعات بسیار است. این خودرو که ابعادی نزدیک به یک سدان متوسط شهری امروزی دارد، دقیقا طول، عرض و ارتفاعی به میزان ۴٫۸۶، ۱٫۷۴ و ۱٫۴ متر داشته که این اعداد مربوط به نسخه رویال سالن است. جالب است بدانید این سدان ژاپنی سی ساله فاصله بین دو محور خوبی داشته و با ۲٫۷۳متر طول، یکی از جادارترین محصولات این کلاس در عصر خود بوده است.

۵صندلی بزرگ و نرم و مخملی با تودروزی آبی اقیانوسی موجب خواهد شد تا از نشستن در اتاق این خودرو خسته نشوید.
سری موجود در عکس که از گونه رویال سالن مدل ۱۹۸۸ است، متعلق به نسل هشتم کراون بوده و با موتوری ۳لیتری شش سیلندر انژکتوری و آلومینیومی که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و نیوتن‌متر گشتاور داشته به خریداران تحویل می‌‌شد.
از جمله ویژگی‌های جالب نسخه ۳لیتری موجود در کشور، قرارگیری برخی از لامپ‌های روشنایی در جلوپنجره خودرو در کنار بدنه دو رنگ و آینه روی کاپوت است که چهره جالبی به کراون می دهد. جالب است بدانید که این خودرو به طور عجیبی از سیستم مکان یاب ماهواره‌ای و صفحه نمایشگر برخوردار بوده و به رادیو پخش، سیستم صوتی سی خور، جعبه دنده اتوماتیک و صندلی‌های برقی مجهز است. مالک ایرانی این خودرو قیمت کراون مدل ۱۹۸۸ را ۶۰ میلیون تومان اعلام کرده است. قیمتی نه چندان بالا که اینروزها به لطف کاهش ارزش ریال! نمی‌توان با آن حتی یک سدان چینی کوچک خرید.

کدخبر: ۲۲۸۸۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر